- Hur tänker de då?
- visualizing the decline of the destination web, the rise of the social web » *supercollider
- Mest välklädd på kontoret
- 5 frågor om socialt kapital
- Veckan som gick – Vecka 51
- mymlan. the real.
- RVp30.jpg (2048×1536)
- Behold Kincaid’s Law. My Law.
- Foursquare, As Seen By the Predator – Foursquare – Gizmodo
- RSS Reader Market in Disarray, Continues to Decline
- NSFW: Free as in “my publisher will disown me after I pirate my book on TechCrunch”
- Anatomy of a bad search result cdixon.org – chris dixon’s blog
- Wikimedia blog » Blog Archive » Annual Fundraiser: Checking Banner Results
- Beyond Realtime Search: The Dawning Of Ambient Streams
- Vägverket varnar trafikanter i Skåne | Nyheter | Aftonbladet
- YouTube – Making Prodigy’s “Smack My Bitch Up” in Ableton by Jim Pavloff
- Twitter Snowball Fight Leads to Cop Brandishing Gun [VIDEO]
- Brittany Murphy Death & Google’s Real Time Search Results
– Känner mig obildad när jag inser att jag aldrig hört Gösta Bohman-citatet förr. Det får bli en bra final idag:
“Om du trampar i klaveret, stå kvar. Det låter nämligen minst lika illa om du försöker dra ut foten igen.”
– Så tar vi då den här grafen en gång till: http://trends.google.com/websites?q=facebook.com,aftonbladet.se&geo=SE&date=all&sort=0
Senast jag plockade fram den var i veckan som gick när en god vän på en svensk nättidning slog sig för bröstet (in a good way) och sa ”Vi har ju iaf inte publikproblem på nätet”. Jo, tjenare… UB/V på Kiaindex är kanske inte det metric som vi ska titta mest aktivt på just nu. Inte heller är det speciellt smart att fortsätta benchmark mot de andra tidningarna på nätet. Igen: det är hos pure players vi har nätlärdomar att dra!
– Åhhh fy fan. Nu är jag avundsjuk – på gränsen till missunnsam. JAG VILL OCKSÅ HA EN FYSISK GOWALLA T-SHIRT. Tomten? Snälla?
– Fråga – Svar är ofta en ganska bra form för en bloggpost. Underutnyttjat. Se här så bra det kan bli.
– Vadå? Då blir det här alltså årets sista måndagslänk till ”Veckan som gick”. Så kan vi väl inte ha det?
– Sofia, inte bara mamma och bloggare – en stor inspirationskälla för många. Rock on!
– Vilken fantastisk skylt. Juletider, på min ära.
– En rar solskenshistoria från Twitter. Och Kincaids’s Law har verkligen en poäng.
– Cool tjänst, men det är ju märkligt att det verkar ha blivit naturlag att måla ut farorna med location-services.
– Jag tycker fortfarande RSS är grymt, men det har liksom aldrig riktigt marknadsförts på rätt sätt. Hade vi haft lite tecknade filmer i samma manér som google chrome-videos så…
– Paul Carr har en intressant diskussion med sin agent. Och lär väl få fortsätta ha en intressant diskussion med sin förläggare ;)
– Uppföljning till diskmaskinshistorien från förra veckan.
– Stora tal ger intressanta resultat. Det här är jäkligt intressant. Det känns som läge för ännu en “must investigate”
– #ambientstreams är ju något som vi pratat om ett bra tag nu, grafiken måste vara den fulaste sedan eldkvarn brann – men det är ändå en bra sammanfattning av var vi står och vart vi är på väg.
– Och eftersom tex http://hd.se/vader/ använder Vackerväder istället för SMHI så har det faktiskt fungerat. För en gångs skull.
(uppdatering: fick höra att det här kanske inte var glasklart. Det gäller alltså vädertjänster som faktiskt fungerar:
https://jardenberg.se/b/smhi-sveriges-samsta-leverantor/ och https://jardenberg.se/b/smhi-here-we-go-again/)
– Jag blir alltid imponerad av den här sortens kunnande. Det är lite som när Tomas Seo körde sitt logo-projekt i somras. Den nya tidens hantverk.
– Twitter makes news – nu på ett helt annat sätt än vi är vana vid. Suck.
– Det är mycket uppmärksamhet på googles SERP nu. På goda grunder, det har aldrig varit en sådan röra som nu. Å andra sidan är det kanske bara ett problem för oss som envist försöker förstå Google…
Fysisk T-shirt kanske var kanske bästa betet på early Gowalla adopters ändå? Tyckte faktiskt det var rätt konstigt att de inte hade några virtuella priser i just den tävlingen med tanke på vad tjänsten går ut på, men det kanske var helt rätt trots allt.
http://tongstromberg.com/2009/12/16/why-no-virt…
Japp. Det är inte så konstigt. Vi lever i en era när man kan annonsera i sociala sammanhang. Att jämföra dåtid och nutid är inte så lätt, men det är lite som att annonsörerna plötsligt hade tillgång till väggarna i vardagsrummet, köket, skolan, bilen osv osv. Reklamutrymmet ökar exponentiellt, och blir allt mer träffsäkert. Så populariteten hos de gamla tjänsterna minskar samtidigt som priserna pressas.
Se på bilddagboken. Få anställda (10? 20?) och väldigt många sidvisningar.
Men det vet väl de flesta som läser den här bloggen redan. :)