Our Blog

jardenberg kommenterar – 2010-02-10

  1. Introducing Our Ridiculously Simple Twilio SMS API – Twilio Company Blog – Discover Our Web Services API for Making & Receiving Phone Calls, Cloud Telephony
  2. – Kolla priset, och kolla enkelheten. Det här är grymt snyggt.

  3. (Almost) Everything You Could Want to Know About Commenting – Comments – Gizmodo
  4. – Lite tankar om vad som kan göras för att sockra kommentarsfunktionen och hur det kan presenteras.

  5. Jesper Svenssons blogg: Sätt upp SAS på säljlistan
  6. – SAS står redan på säljlistan. Men vem vill köpa?

  7. Absurd Mysteries: Scuba Divers Chase Google Street View Car – street view – Gizmodo
  8. – Se där, ett roligt google streetview-hack. Att jämföra med det lama ”dra ner byxorna, ge fingret och skrika fuck you google” som jag postade om i förra veckan.

  9. E-mails from an Asshole
  10. – To funny!

  11. Thrilled for You – Video Wedding Guestbook for happy couples and wedding professionals including wedding videographers and wedding photographers.
  12. – Haha, gamla tyckomaten som jag var med och skapade för aftonbladet -96 återuppstår i ny form. Som en biprodukt när en startup-founder går och gifter sig. Det här är polarnas bröllopspresent till honom, nu som en produkt.

  13. Operation Titstorm | internet censorship | hackers | Conroy
  14. – Sura internet-aktivister slår tillbaka mot Australiens dumheter. Så länge man inte skapar bestående skada så tycker jag den här aktivismen är ok.

  15. Google Buzz: The Official Demo [VIDEO]
  16. – Mashable listar den officiella informationen från Google Buzz. Som vanligt vet google precis hur saker och ting ska presenteras smakligt och begripligt.

  17. YouTube – Popcorn Tweets
  18. – Vore jag nörd nog hade jag byggt den här maskinen. Och garanterat ätit varje popcorn. Jag ÄLSKAR det vita guldet.

  19. If Google Wave Is The Future, Google Buzz Is The Present
  20. – Det kommer lite svenska kommentarer längre ner, här har du en bra sammanfattning av Google Buzz från Techcrunch.

  21. Tiden är tydlighetens fiende
  22. – Fredrik lyfter fram ett problem med det mellanläge som våra nyhetssajter landat i. Och startar en förhoppningsvis livlig diskussion. In och läs, in och tyck.

  23. Interesting Facts About The US Internet…
  24. – Fyra av fem amerikanska surfare besökte något socialt nätverk, sex av sju tittade på online video. Det är grymma tal.

  25. Hype-ryttarnas tröttsamma Twitter-attacker : Greenhill Relations PR- och kommunikationsbyrå
  26. – Lite längre ner noterar jag Sydsvenskan om Twitter-hypen. Här är ett bra svar:

    “Vi upptäckte att vi inte hade några intressanta saker att tala om, ingen brydde sig liksom. Så därför har vi gått tillbaka till att enbart köpa TV-tid och pumpa ut vårt budskap utan att någon kan säga emot.”

  27. DN.se – nu mycket mer snabbsurfad
  28. – Och dessutom är man ju orolig för att Google sägs lägga mer och mer vikt vid hur snabbladdad sidan är. Många mediesajter jobbar på det här idag.

  29. När responsen är direkt « Uppdragsmedia
  30. – Jag känner mig inte riktigt färdig med den här diskussionen. Men eftersom det blev så irriterat från Annikas håll så tog jag en break och funderade på hur det skulle skrivas. Johanna Ögren funderar och reflekterar bra.

  31. De missbedömer vad som är viktigt – I Brännpunkten – Sydsvenskan – Nyheter dygnet runt
  32. – Varje hype följs alltid av en motsvarande motreaktion. Det är lika förutsägbart som att vissa tjänster blir mainstream och att andra inte blir det.

  33. Buzz kan bli ztort?
  34. – Perko om Buzz. Jag är inte lika säker på att jag ännu vill dra igång det fullt ut, jag väntar nog på Apps-stöd.

  35. JMW Kommunikation » Blog Archive » Ingen PR i världen räddar uselt kundbemötande
  36. – Lena Nordin, personalchefen på SATS hade ju en hårdnackad linje när vi möttes i #nymo (http://jardenberg.se/b/facebook-pa-jobbet-en-bakgrund-fran-sats/) – personalen skulle inte facebooka för att man hade fullt fokus på kunderna på plats. Brits berättelse sitter som en smäck i det sammanhanget.

  37. Nya former för fördjupande material
  38. – Personporträtten och det fördjupande materialet borde dessutom vara mums för sökmotorer och framför allt för manuella inlänkar. Make sure att ingen missar att länka till er sida om Mattias Fyrenius varje gång man skriver om honom, liksom.

  39. TXSBBSpy Demo on Vimeo
  40. – Som en god vän på Apple sa ikväll: ”det kan ju finnas ett gott skäl till att vi håller iPhone apps inlåsta och sandboxade”… Det här är en lång och långsam demo, men kolla den. Det är det värt.

Tags:

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!

Ursäkta röran.