seo

Mindpark #053: SEO-tankar kring fulmetoder och Tidningsstatistik

Jag vet inte riktigt vad jag har gett mig in på när jag i denna bloggpost försöker att tillföra en historisk SEO-vinkel (Search Engine Optimization). För här talar vi inte om EN händelse, ETT utvecklingsspår eller ens om en tydlig definition av EN bransch som helhet. Snarare om en samling metoder som de senaste tio … Read more

jardenberg kommenterar – 2009-01-03

TEDTalks: Time for the great embed swap – Bökigt, men det är ju sånt som måste göras ibland. Avskräcker inte mig från att jobba med 3partare. Egna servrar kan ju också ställa till trubbel. Minst sagt. Skitch.com > orre > ravekarr – och Ted Valentin rockar fett! The 10 Users You'll Meet on Twitter – … Read more

WordPress plugin-o-rama

Ca 12 timmar tog det, att från start till mål sätta upp den här bloggen. En stor del av tiden har jag lagt på att välja, välja bort, installera och konfigurera plugins. Det är sjukt kul. Så här ser min lista ut just nu, och lite längre ner finns länkar till fler bloggares förslag. Akismet. … Read more

Dags för TS att vakna – Jajjas arbetsmetoder skadar trovärdigheten

Nästa SEO-företag till rakning. Sökmotormarknadsföring är en långsam process om man ska göra det ”the hard way” och istället blir övertrampen via oseriösa företag många. Quickfixar fungerar helt enkelt inte i längden och det blir ALLTID dyrt för den som blir lurad. Nu är det Jajja som får stryk och återigen spiller det över på … Read more

Jag ger upp

Fantastiskt märkligt det där med mobiltelefoner. Så här i iPhone-tider är det läge att reflektera. Många klagar över bristande funktioner i iPhone och visst, på pappret ser det inte så hett ut. Men en specifikation på papper är ändå bara just det. Till exempel är ju N95 verkligen en fantastiskt telefon. Ända tills man packar … Read more

Helt kort – ordningen återställd på kia-listan

Det är varken mer eller mindre än tragiskt att det skulle behöva bli så här. Men ändå, det känns skönt att inse att Google har koll på läget. Många i branchen har varit kritiska mot den ”optimering” som vissa titlar ägnat sig åt i samarbete med Hermes. Nu ser vi deras siffror återvända till samma … Read more