Utomhusreklam har fått en ansiktslyftning

Web Tv växer på Internet. 43% av den amerikanska online populationen har sett sina favoritprogram online. 12 månader tidigare låg samma trend på 25%. Det som började med UGV på YouTube och andra streamade siter har idag tagit sina första steg mot att bli en norm snarare än ett undantag. I takt med att nya teknologier växer fram förändras affärsmodellerna för företagen och precis som med in-streamannonseringen växer det ständigt fram nya möjligheter för företag att synas och tjäna pengar. Ett sånt är digital utomhusreklam.

andel som tittat på program online

Enligt en undersökning gjord av e-Marketer utnyttjar utomhusannonsörer mer och mer digitala, video och trådlösa tekniker i sitt arbete. I likhet med narrowcasting används den digitala utomhusannonseringen främst mot avgränsade målgrupper som befinner sig i teatrar, affärer, på kontoret eller på bussen/tåget. Medan traditionella reklamkanaler som TV, radio och tidningar kämpar för att nå en allt mer fragmenterad konsument så skördar den digitala utomhusreklamen frukten av den digitala revolutionen.

Utomhusreklam

Människan är en social varelse i botten och ett flockdjur, det är därför vi ser en expolosion av sociala nätverkstrender och annat AVG material på Internet idag. Internet håller på att anpassas efter människans mest basala behov, männsklig kontakt. Andra saker som bevisar detta är hur reklam och marknadsföring inom sektorer som eventmarketing och just utomhusreklam växer. De mediakanaler och forum som på bästa interaktiva sätt kommer att uttnyttja människans sociala och kreativa behov att få uttrycka sig, är de som kommer att tilltala mest att lyckas i längden. Här är Internet givetvis en given vinnare på många sätt.

1 thought on “Utomhusreklam har fått en ansiktslyftning”

Leave a Reply