Akta er för Anovo

Dagens postning är ingen puff utan en klassisk varning för ett väldigt osmidigt företag med den värsta kundservicen jag har varit med om. De heter Anovo Nordic AB.

Vi tar det från början. Vi fick alla nya mobiltelefoner i mitten av mars. Cirka tre veckor senare bestämde sig det headset som kom med min telefon för att sluta fungera. Efter att ha kontaktat företaget som vi köpte telefonerna av fick jag veta att jag skulle göra en serviceanmälan hos Anovo via nätet och att de sedan skulle skicka fraktsedlar till mig så att jag kunde skicka in headsetet för reparation. Jag gjorde som de sa och väntade.

Det gick en månad utan att några fraktsedlar kom. Mejl som jag skickade till dem där jag efterlyste fraktsedlarna fick jag inga svar på, så jag bestämde mig för att ringa dem för den nätta och fasta kostnaden på 19.50 kr/samtalet. Efter några signaler svarar en extremt uttråkad kvinna som inte hittar min serviceorder trots att jag cirka fem gånger upprepar ordernumret som jag fått när jag gjorde min felanmälan. Efter tio minuters tjatande hittar hon beställningen och säger att de ska skicka fraktsedlarna och att det “har blivit fel någonstans” utan den minsta ursäkt eller beklagande. Det tar ytterligare två veckor för fraktsedlarna att komma fram. Jag lägger headset med ett brev med mina uppgifter i kuvertet och skickar tillbaka.

Tre veckor senare har jag ännu inte hört något från dem och eftersom de inte svarar på mejl så jag tar till telefonen igen. Den här gången svarar en uttråkad kille i kundtjänst och säger att eftersom jag inte skickade med originalkvittot har de inte gjort något utan headsetet är på väg tillbaka till mig med post. Han uppmanar mig att packa det i ett nytt kuvert och skicka in igen.

Headsetet kommer fram till vår adress efter några dagar och vid det laget var jag så trött på allt att jag lät det ligga på mitt skrivbord.

Tänk er min förvåning när Joakim i dag öppnar ett kuvert från Anovo innehållandes en faktura på 250 kronor för “Retur utan reparation eftersom inget kvitto skickats med”!

Så, istället för att vara smidiga från början och kanske tja, jag vet inte; ringa eller mejla och säga att “du, vi behöver originalkvittot kan du inte posta/mejla/faxa in det till oss så ska vi fixa ditt headset och skicka det till dig” så har de mage att fakturera oss 250 spänn för att de skickade tillbaka headsetet efter en process som pågått i tre månader?! Hua…

Från alla oss på Mindpark kommer nu en uppmaning till er kära läsare: använd er aldrig av Anovo Nordic AB i Kristinehamn. Någonsin.

79 thoughts on “Akta er för Anovo”

  1. jag gillar sådant här Joakim. Har också en del sådana här inlägg i min skalle. Har faktikst varit rädd för att skriva dem, vill inte upplevas som bitter. Vilket jag inte uppfattar dig som Joakim, så jag borde skriva dem.

    Man borde dessutom ha en sida som scrapar upp sådana här inlägg och samlar alla på samma ställe, så folk kan kolla och göra en rimlighetsbedöming kring företagen man skall göra affärer med.

    Du borde tagit med företagsnamnet i URL.en. Det hade gett en gnutta bättre seo impact!

    Reply
  2. jag gillar sådant här Joakim. Har också en del sådana här inlägg i min skalle. Har faktikst varit rädd för att skriva dem, vill inte upplevas som bitter. Vilket jag inte uppfattar dig som Joakim, så jag borde skriva dem.

    Man borde dessutom ha en sida som scrapar upp sådana här inlägg och samlar alla på samma ställe, så folk kan kolla och göra en rimlighetsbedöming kring företagen man skall göra affärer med.

    Du borde tagit med företagsnamnet i URL.en. Det hade gett en gnutta bättre seo impact!

    Reply
  3. @Christian Rudolf: Jag har ändrat så att det kommer med i urlen, tack. Visst är det en chansning, man kan låta hemskt bitter men det är bättre att berätta vad för sorts behandling man får utstå av vissa företag så kanske andra slipper det.

    @Pettzon: Löste sig ditt problem efter att IDG skrev om det?

    Reply
  4. @Christian Rudolf: Jag har ändrat så att det kommer med i urlen, tack. Visst är det en chansning, man kan låta hemskt bitter men det är bättre att berätta vad för sorts behandling man får utstå av vissa företag så kanske andra slipper det.

    @Pettzon: Löste sig ditt problem efter att IDG skrev om det?

    Reply
  5. Sandra, nu ser jag inte riktigt vad som hänt här, dock kan din åtgärd förvirra google, bara så du vet!

    Jag är ingen expert på de tekniska aspekterna av SEO men ngn annan läsare kan säkert förklara här!

    Jag tror man skall sätta upp den nya urlen, sedan göra en redirect, jag tror det är det korrekta sättet att göra det!

    Namn i urler, rubrik titel, descprition är generellt sett mycket bra, sannolikheten att man träffar topp tio med sitt inlägg när man skriver det företagsnamne tär mycket stor. Speciellt mindpark som har så mkt styrka i sin blogg!

    Likaså Disruptive, jag gjorde tex en intervju med Widespace, sök på det företagsnamnet och på entreprenörerna bakom så ser du hur jag gjort! jag träffar tom rätt ok på ett sådant namn som Johan brenner, trots att han är en väldigt publik person

    Reply
  6. Sandra, nu ser jag inte riktigt vad som hänt här, dock kan din åtgärd förvirra google, bara så du vet!

    Jag är ingen expert på de tekniska aspekterna av SEO men ngn annan läsare kan säkert förklara här!

    Jag tror man skall sätta upp den nya urlen, sedan göra en redirect, jag tror det är det korrekta sättet att göra det!

    Namn i urler, rubrik titel, descprition är generellt sett mycket bra, sannolikheten att man träffar topp tio med sitt inlägg när man skriver det företagsnamne tär mycket stor. Speciellt mindpark som har så mkt styrka i sin blogg!

    Likaså Disruptive, jag gjorde tex en intervju med Widespace, sök på det företagsnamnet och på entreprenörerna bakom så ser du hur jag gjort! jag träffar tom rätt ok på ett sådant namn som Johan brenner, trots att han är en väldigt publik person

    Reply
  7. Christian, nej det ändrade sig aldrig så jag hoppas att jag inte har gjort alltför stor skada med mitt försök till ändring. Tack för tipsen f.ö!

    Reply
  8. Christian, nej det ändrade sig aldrig så jag hoppas att jag inte har gjort alltför stor skada med mitt försök till ändring. Tack för tipsen f.ö!

    Reply
  9. Har inte råkat riktigt lika illa ut och har faktiskt fått bra service av Anovo vid något tillfälle. Vad jag vet så är det leverantörer av prylar som lägger ut sin service av garanti rep och annan rep på företag som Anovo. Här har vi under garanti inte så mycket att säga till om i de flesta fall och bäst skruv tar det väl om vi alla låter bli att köpa produkter av företag som låter anovo hantera garantifall… en sån lista borde väl gå att åstadkomma.

    Reply
  10. Har inte råkat riktigt lika illa ut och har faktiskt fått bra service av Anovo vid något tillfälle. Vad jag vet så är det leverantörer av prylar som lägger ut sin service av garanti rep och annan rep på företag som Anovo. Här har vi under garanti inte så mycket att säga till om i de flesta fall och bäst skruv tar det väl om vi alla låter bli att köpa produkter av företag som låter anovo hantera garantifall… en sån lista borde väl gå att åstadkomma.

    Reply
  11. Anovo är skurkar. Jag skickade in min Nokia N95 för en reparation av en mängd fel, som alla gick på garantin, bl.a. volymknapp som lossnat, tjut i högtalaren, trasig blixt, glapp i slidermekanismen. Nu hade även min batterilucka fallit i bitar, något jag tyckte borde gå garantin eftersom detta skett i fickan när jag bar runt den som vanligt och inte var resultatet av ett fall eller liknande.

    Anovo svarade i alla fall med ett kostnadsförslag; det täcktes inte av garantin och de kunde utföra detta tekniskt kvalificerade jobb som det är att byta luckan åt mig för endast 850 kr inkl moms.

    Jag avböjde naturligtvis, och noteras bör att luckan då kostade 61 kr exkl moms i deras webbshop, något som såg ut att vara ett alternativ till den med frakt och expeditionsavgift kostade runt 320 kr.

    Det slutade med att jag fick garantifelen fixade till slut, och att jag köpte en ny lucka från Hong Kong över Ebay för 54 kr inkl frakt.

    Det enorma överpriset för luckbytet kan sannolikt härröras till debitering enligt någon standardprislista, men jag tyckte att när de ändå skulle fakturera Nokia för ~6 andra fel så kunde de slänga med en lucka (jag kunde byta den själv, tack) och fakturera mig för kostnaden för luckan utan att behöva lägga på en timmas teknikerjobb.

    Reply
  12. Anovo är skurkar. Jag skickade in min Nokia N95 för en reparation av en mängd fel, som alla gick på garantin, bl.a. volymknapp som lossnat, tjut i högtalaren, trasig blixt, glapp i slidermekanismen. Nu hade även min batterilucka fallit i bitar, något jag tyckte borde gå garantin eftersom detta skett i fickan när jag bar runt den som vanligt och inte var resultatet av ett fall eller liknande.

    Anovo svarade i alla fall med ett kostnadsförslag; det täcktes inte av garantin och de kunde utföra detta tekniskt kvalificerade jobb som det är att byta luckan åt mig för endast 850 kr inkl moms.

    Jag avböjde naturligtvis, och noteras bör att luckan då kostade 61 kr exkl moms i deras webbshop, något som såg ut att vara ett alternativ till den med frakt och expeditionsavgift kostade runt 320 kr.

    Det slutade med att jag fick garantifelen fixade till slut, och att jag köpte en ny lucka från Hong Kong över Ebay för 54 kr inkl frakt.

    Det enorma överpriset för luckbytet kan sannolikt härröras till debitering enligt någon standardprislista, men jag tyckte att när de ändå skulle fakturera Nokia för ~6 andra fel så kunde de slänga med en lucka (jag kunde byta den själv, tack) och fakturera mig för kostnaden för luckan utan att behöva lägga på en timmas teknikerjobb.

    Reply
  13. då jag är en anovo arbetare i kristinehamn så kollade jag upp ordernummret och det du beskriver är ju inte kul men handsfreen är inte behandlad här hos oss i kristinehamn utan i nacka ( stockholm.)

    Reply
  14. då jag är en anovo arbetare i kristinehamn så kollade jag upp ordernummret och det du beskriver är ju inte kul men handsfreen är inte behandlad här hos oss i kristinehamn utan i nacka ( stockholm.)

    Reply
  15. Har otroligt dåliga erfarenheter av Anovo. Bara att det kostar upp mot 20 kr/min att ringa deras kundtjänst är under all kritik. Kostade oss 200 kr bara att få reda på att de hade stavat fel på vår e-postadress vilket gjort att de under en månad skickat mail som uppenbarligen studsat tillbaka. Efter fyra månader har de ännu inte åtgärdat problemet tillfredställande.

    Reply
  16. Har otroligt dåliga erfarenheter av Anovo. Bara att det kostar upp mot 20 kr/min att ringa deras kundtjänst är under all kritik. Kostade oss 200 kr bara att få reda på att de hade stavat fel på vår e-postadress vilket gjort att de under en månad skickat mail som uppenbarligen studsat tillbaka. Efter fyra månader har de ännu inte åtgärdat problemet tillfredställande.

    Reply
  17. Jag köpte en ny mobil till min son. Efter 2 dagar pajade displayen. Inga problem tänkte jag, luren är ju i mint condition och knappt använd, solklart garantifall. Jag går tillbaka till THE PHONEHOUSE (för övrigt lika stora skurkar som Anovo) och får höra att det är en krosskada som inte går på garanatin. Att displayen överhuvudtaget inte uppvisade någon som helst yttre åverkan var ett faktum de lämnade därhän. När telefonen kommit fram till Anovo så säger de exakt samma sak. Jag lyckades förhandla bort den fullständigt orimliga “skrotningskostnaden” och fick tillbaka min telefon.
    Alltså: 2 instanser avgör att det var krosskadad display utan att det fanns någon yttre åverkan. Slusats: mobiltelefonbranschen är smetfull med skurkar, de människor som förut smugglade sprit, knark, cigaretter och människor säljer och reparerar idag mobiltelefoner.

    Reply
  18. Jag köpte en ny mobil till min son. Efter 2 dagar pajade displayen. Inga problem tänkte jag, luren är ju i mint condition och knappt använd, solklart garantifall. Jag går tillbaka till THE PHONEHOUSE (för övrigt lika stora skurkar som Anovo) och får höra att det är en krosskada som inte går på garanatin. Att displayen överhuvudtaget inte uppvisade någon som helst yttre åverkan var ett faktum de lämnade därhän. När telefonen kommit fram till Anovo så säger de exakt samma sak. Jag lyckades förhandla bort den fullständigt orimliga “skrotningskostnaden” och fick tillbaka min telefon.
    Alltså: 2 instanser avgör att det var krosskadad display utan att det fanns någon yttre åverkan. Slusats: mobiltelefonbranschen är smetfull med skurkar, de människor som förut smugglade sprit, knark, cigaretter och människor säljer och reparerar idag mobiltelefoner.

    Reply
  19. Anovo är sjukt störiga. Jag skickade in mitt korrupta minneskort, som jag fått med en Nokia N82 från Tele2, för garantireparation efter en massa strul och glömde i hasten att bilägga inköpskvittot. Eftersom det var en garantireparation/utbyte så skulle det inte kosta mig någonting. Men plötsligt ser jag att jag har ett paket att hämta ut för 188:-. Jag löser ut paketet, och däri ligger mitt gamla trasiga kort pga att det inte fanns något kvitto medlagt. Kunde de inte ha ringt/e-postat och sagt att jag skulle skicka in kvittot?! Min flickvän jobbar i Sickla (nära Nacka dit jag skickade minneskortet), varför det hade gått väldigt smidigt att bara lämna in det. Istället för att skicka tillbaka det trasiga kortet och låta mig betala 188:- för frakten så kunde de ju åtminstone ha slängt det i soporna och besparat mig kostnaden för ett trasigt kort. Ett nytt likvärdigt kort kostar 120:- att köpa, vilket jag väl blir tvungen att lägga ut nu p g a allt strul. Mitt trasiga kort kostade mig alltså (porto + 188:- + 120:- ) drygt 300:- istället för som utlovat noll kronor. Jag tycker att servicen borde vara bättre på ett serviceföretag.

    Det dimper ganska omgående ned en ny postavi i brevlådan. Men det som jag trodde var ett nytt minneskort från dem (i all välmening), visade sig vara någon annans mobiltelefon. Det var samma beställningsnummer/serviceorder (ANO-nummer) på den telefonen som på mitt minneskort som jag skickade in för garantiservice. Borde inte ett beställningsnummer vara ”primärnyckel” i en databas med deras kunder, så att detta inte kan ske? Jag uppmanade dem i a f, klart och tydligt, att ringa mig för att klara ut detta myller av “oservice”, eftersom jag inte vill betala ytterligare 19,50 kr för att hjälpa dem reda ut sina misstag. Jag tyckte dessutom att jag gjort dem en ganska så stor tjänst att skriva och berätta om detta STORA misstag. Det jag får åter som svar är ett mail där de undrar om jag vet vems telefonen är?! Idioter!! Inte ens “Oj, tack!” eller “Förlåt så mycket för det inträffade”… Jag skickade in ett IMEI-nummer som jag fick från deras webbsidas service-sök, men nu får de allt ringa mig, orkar inte hjälpa dem mer… Undvik ANOVO i möjligaste mån!

    Reply
  20. Anovo är sjukt störiga. Jag skickade in mitt korrupta minneskort, som jag fått med en Nokia N82 från Tele2, för garantireparation efter en massa strul och glömde i hasten att bilägga inköpskvittot. Eftersom det var en garantireparation/utbyte så skulle det inte kosta mig någonting. Men plötsligt ser jag att jag har ett paket att hämta ut för 188:-. Jag löser ut paketet, och däri ligger mitt gamla trasiga kort pga att det inte fanns något kvitto medlagt. Kunde de inte ha ringt/e-postat och sagt att jag skulle skicka in kvittot?! Min flickvän jobbar i Sickla (nära Nacka dit jag skickade minneskortet), varför det hade gått väldigt smidigt att bara lämna in det. Istället för att skicka tillbaka det trasiga kortet och låta mig betala 188:- för frakten så kunde de ju åtminstone ha slängt det i soporna och besparat mig kostnaden för ett trasigt kort. Ett nytt likvärdigt kort kostar 120:- att köpa, vilket jag väl blir tvungen att lägga ut nu p g a allt strul. Mitt trasiga kort kostade mig alltså (porto + 188:- + 120:- ) drygt 300:- istället för som utlovat noll kronor. Jag tycker att servicen borde vara bättre på ett serviceföretag.

    Det dimper ganska omgående ned en ny postavi i brevlådan. Men det som jag trodde var ett nytt minneskort från dem (i all välmening), visade sig vara någon annans mobiltelefon. Det var samma beställningsnummer/serviceorder (ANO-nummer) på den telefonen som på mitt minneskort som jag skickade in för garantiservice. Borde inte ett beställningsnummer vara ”primärnyckel” i en databas med deras kunder, så att detta inte kan ske? Jag uppmanade dem i a f, klart och tydligt, att ringa mig för att klara ut detta myller av “oservice”, eftersom jag inte vill betala ytterligare 19,50 kr för att hjälpa dem reda ut sina misstag. Jag tyckte dessutom att jag gjort dem en ganska så stor tjänst att skriva och berätta om detta STORA misstag. Det jag får åter som svar är ett mail där de undrar om jag vet vems telefonen är?! Idioter!! Inte ens “Oj, tack!” eller “Förlåt så mycket för det inträffade”… Jag skickade in ett IMEI-nummer som jag fick från deras webbsidas service-sök, men nu får de allt ringa mig, orkar inte hjälpa dem mer… Undvik ANOVO i möjligaste mån!

    Reply
  21. Synd att det har gått till på det sättet. Det som är tråkigt är att alla nöjda kunder syns inte. Bara de som råkat ut för sådant här.

    Reply
  22. Synd att det har gått till på det sättet. Det som är tråkigt är att alla nöjda kunder syns inte. Bara de som råkat ut för sådant här.

    Reply
  23. Klart vi tar ut ockerpriser, vi måste väl för fan få bonus då vår jävla skitlön ligger 8000:- under snittet i sverige inom branchen.

    Vi har väl barn, fruntimmer, kattjävlar och annat löst pack som måste underhållas.

    Och det är inte vi som arbetar här som bär skulden, för vi hatar Anovo själva, utan de som styr skiten.

    /Proud Member of Anovo.

    Reply
  24. Klart vi tar ut ockerpriser, vi måste väl för fan få bonus då vår jävla skitlön ligger 8000:- under snittet i sverige inom branchen.

    Vi har väl barn, fruntimmer, kattjävlar och annat löst pack som måste underhållas.

    Och det är inte vi som arbetar här som bär skulden, för vi hatar Anovo själva, utan de som styr skiten.

    /Proud Member of Anovo.

    Reply
  25. Får man då lov att fråga varför du är ‘Proud member of Anovo’? Jag skulle skämmas. Inte för att jag tror att du är en dålig människa. Inte heller för att jag tror att alla av dina kollegor är det heller. Utan för att du arbetar för ett pinsamt företag. Kan du inte istället kalla dig för Proud repairman eller något likvärdigt..

    Jag fick lov att skicka in min Samsung tv till er (Samsung är förövrigt ett minst lika jävla pinsamt företag), pga av brummande missljud. Efter två veckor fick jag tillbaka teven. Det framgick inte av följesedeln om något var åtgärdat eller ej. Eller jo, indirekt. Det var tomt under fältet ‘Utfört arbete’, vilket faktiskt var vad verkstaden hade gjort. Inte ett skit. Däremot behöll de min fjärrkontroll. Jag kontaktar Samsung för tionde tillfället, och de passar Då på att upplysa mig om att Anovo inte ansvarar för lösa delar. Något de naturligtvis inte nämnde när serviceordern lades muntligt. Samsung var även vänliga nog att berätta vart jag kunde vända mig för att köpa en ny(!) Men de skulle kontakta berörda verkstad och återkomma till mig. Senare under dagen återkom de och meddelade att Anovo antecknat att det enbart medföljde tillhörande fot till teven. Ingen fjärrkontroll.

    Efter en vecka eller två inser jag att på följesedeln från Anovo, är det antecknat fjärrkontroll såväl som strömkabel. Skannar in dokumentet, skickar till Samsung och ringer upp dem. Med samma resultat. De ska kontakta berörda verkstad och återkomma. Vilket de gör ett par timmar senare. Med meddelandet om att verkstaden skulle göra eftersökningar. Jag frågade så artigt jag förmådde vad som skiljer denna gång från tidigare, varpå Samsungs supportpersonal menade att han fick intrycket av att Anovo inte direkt brytt sig vid tidigare tillfälle, men att de nu skulle ta tag i det.. Leta på berörda teknikers arbetsbord och så.. Kan någon förövrigt förklara för mig vart fan man annars bör börja leta? Hur som helst, någon timme senare ringde något form av foster och förklarade att de hittat den, och att jag skulle ha den på posten följande dag. Och bara lite över en halv vecka senare hade jag den.

    Aldrig, aldrig mera Samsung. Och jag ska härefter även kontrollera vilka servicepartner företag har innan jag inhandlar någon tekniskt produkt. För det kan understrykas både en och annan gång. Aldrig, aldrig i helvete Anovo igen.

    P.S, ledsen om jag är otrevlig mot dig Styrbjörn, men tål helt enkelt inte din arbetsgivare, eller somliga av dina kollegor.

    Reply
  26. Får man då lov att fråga varför du är ‘Proud member of Anovo’? Jag skulle skämmas. Inte för att jag tror att du är en dålig människa. Inte heller för att jag tror att alla av dina kollegor är det heller. Utan för att du arbetar för ett pinsamt företag. Kan du inte istället kalla dig för Proud repairman eller något likvärdigt..

    Jag fick lov att skicka in min Samsung tv till er (Samsung är förövrigt ett minst lika jävla pinsamt företag), pga av brummande missljud. Efter två veckor fick jag tillbaka teven. Det framgick inte av följesedeln om något var åtgärdat eller ej. Eller jo, indirekt. Det var tomt under fältet ‘Utfört arbete’, vilket faktiskt var vad verkstaden hade gjort. Inte ett skit. Däremot behöll de min fjärrkontroll. Jag kontaktar Samsung för tionde tillfället, och de passar Då på att upplysa mig om att Anovo inte ansvarar för lösa delar. Något de naturligtvis inte nämnde när serviceordern lades muntligt. Samsung var även vänliga nog att berätta vart jag kunde vända mig för att köpa en ny(!) Men de skulle kontakta berörda verkstad och återkomma till mig. Senare under dagen återkom de och meddelade att Anovo antecknat att det enbart medföljde tillhörande fot till teven. Ingen fjärrkontroll.

    Efter en vecka eller två inser jag att på följesedeln från Anovo, är det antecknat fjärrkontroll såväl som strömkabel. Skannar in dokumentet, skickar till Samsung och ringer upp dem. Med samma resultat. De ska kontakta berörda verkstad och återkomma. Vilket de gör ett par timmar senare. Med meddelandet om att verkstaden skulle göra eftersökningar. Jag frågade så artigt jag förmådde vad som skiljer denna gång från tidigare, varpå Samsungs supportpersonal menade att han fick intrycket av att Anovo inte direkt brytt sig vid tidigare tillfälle, men att de nu skulle ta tag i det.. Leta på berörda teknikers arbetsbord och så.. Kan någon förövrigt förklara för mig vart fan man annars bör börja leta? Hur som helst, någon timme senare ringde något form av foster och förklarade att de hittat den, och att jag skulle ha den på posten följande dag. Och bara lite över en halv vecka senare hade jag den.

    Aldrig, aldrig mera Samsung. Och jag ska härefter även kontrollera vilka servicepartner företag har innan jag inhandlar någon tekniskt produkt. För det kan understrykas både en och annan gång. Aldrig, aldrig i helvete Anovo igen.

    P.S, ledsen om jag är otrevlig mot dig Styrbjörn, men tål helt enkelt inte din arbetsgivare, eller somliga av dina kollegor.

    Reply
  27. Klart vi tar ut ockerpriser, vi måste väl för fan få bonus då vår jävla skitlön ligger 8000:- under snittet i sverige inom branchen. Vi har väl barn, fruntimmer, kattjävlar och annat löst pack som måste underhållas. Och det är inte vi som arbetar här som bär skulden, för vi hatar Anovo själva, utan de som styr skiten. /Proud Member of Anovo.

    Jobbar också där -.- lunchrummet är i mitten brevid förråden. Tror att snittlönen ligger på ~78/timmen eller nåt. Sjukt inneffektivt ställe. Tror rutinen är nåt hitåt om du skickar nåt dit på garanti.
    1; Din pryl väntar. 2; Din pryl packas upp. 3; Din pryl väntar.
    4; Nån kollar så att det inte är nåt annat fel och felsöker i 20 min, beställer nåt slumpvis och ställer på kö.
    5; Din pryl väntar.
    6; Nån byter delen, det kanske fungerar annars 2;
    7; Din pryl väntar. 8; Din pryl packas, väntar och skickas.

    I 90% av fallen är det trasiga bytt mot en reparerad trasig del som håller i 2 månader. Dock hjälper det att ringa/maila/whatever för då får din vara kanske gå förbi kön. om du ber att få prata med nån supervicer eller nåt.

    Skickar du dit nåt som inte är på garanti, räkna med ~4000 + vad den nya delen kostar som bytts ut, inget du vill betala så skicka inte in nåt, be nån som kan i släkten / kompis byta (garantin är ändå borta), det tar två timmar för honom att hitta felet och en vecka tills delen kommer med posten och en timme att byta delen om det ens är hårdvara. Jobbet kostar ~3700 mindre (om du ger honom 300kr för att laga) och är 5 veckor snabbare. Så tjänar killen som hjälper dig mer i timmen än på jobbet och du får mer service…

    Reply
  28. Klart vi tar ut ockerpriser, vi måste väl för fan få bonus då vår jävla skitlön ligger 8000:- under snittet i sverige inom branchen. Vi har väl barn, fruntimmer, kattjävlar och annat löst pack som måste underhållas. Och det är inte vi som arbetar här som bär skulden, för vi hatar Anovo själva, utan de som styr skiten. /Proud Member of Anovo.

    Jobbar också där -.- lunchrummet är i mitten brevid förråden. Tror att snittlönen ligger på ~78/timmen eller nåt. Sjukt inneffektivt ställe. Tror rutinen är nåt hitåt om du skickar nåt dit på garanti.
    1; Din pryl väntar. 2; Din pryl packas upp. 3; Din pryl väntar.
    4; Nån kollar så att det inte är nåt annat fel och felsöker i 20 min, beställer nåt slumpvis och ställer på kö.
    5; Din pryl väntar.
    6; Nån byter delen, det kanske fungerar annars 2;
    7; Din pryl väntar. 8; Din pryl packas, väntar och skickas.

    I 90% av fallen är det trasiga bytt mot en reparerad trasig del som håller i 2 månader. Dock hjälper det att ringa/maila/whatever för då får din vara kanske gå förbi kön. om du ber att få prata med nån supervicer eller nåt.

    Skickar du dit nåt som inte är på garanti, räkna med ~4000 + vad den nya delen kostar som bytts ut, inget du vill betala så skicka inte in nåt, be nån som kan i släkten / kompis byta (garantin är ändå borta), det tar två timmar för honom att hitta felet och en vecka tills delen kommer med posten och en timme att byta delen om det ens är hårdvara. Jobbet kostar ~3700 mindre (om du ger honom 300kr för att laga) och är 5 veckor snabbare. Så tjänar killen som hjälper dig mer i timmen än på jobbet och du får mer service…

    Reply
  29. Tråkigt att ni får så dåligt betalt för Anovo får nog bra betalt av Ericsson och andra telefontillverkare samt Telia och andra operatörer eftersom dom agerar målvakt vad avser garantireparationer.

    Har själv vid två tillfällen skickat in Ericssonmobiler för garantireparation och båda gångerna fått beskedet att fuktsensorn har utlöst och därför gäller garantin inte längre.

    Detta är det genialiska sättet telefontillverkarna använder för att komma undan garantin när telefonerna går sönder.

    Har själv kollat med Ericsson (som förövrigt har fullt förtroende för Anovo Ha Ha) och dom erkänner att fuktsensorn löser ut om man har telefonen i innerfickan och råkar svettas lite grand.

    Hoppas att KO samt Sverker Olofsson har lust att skärskåda detta.

    Reply
  30. Tråkigt att ni får så dåligt betalt för Anovo får nog bra betalt av Ericsson och andra telefontillverkare samt Telia och andra operatörer eftersom dom agerar målvakt vad avser garantireparationer.

    Har själv vid två tillfällen skickat in Ericssonmobiler för garantireparation och båda gångerna fått beskedet att fuktsensorn har utlöst och därför gäller garantin inte längre.

    Detta är det genialiska sättet telefontillverkarna använder för att komma undan garantin när telefonerna går sönder.

    Har själv kollat med Ericsson (som förövrigt har fullt förtroende för Anovo Ha Ha) och dom erkänner att fuktsensorn löser ut om man har telefonen i innerfickan och råkar svettas lite grand.

    Hoppas att KO samt Sverker Olofsson har lust att skärskåda detta.

    Reply
  31. Anovo är historiens största bluff företag jag jävligt besviken på dom och hur illa dom beter sig för de första så går dom inte att nås via telefon
    ni får höra min historia sen får ni bedöma själva .jag köpte en begagnad dator för 6000 av en kille den hade liten liten håll på covern men ändå funka den hur bra som helst ny pris e ungefär 8000 så ja råka uppdatera den me en recovery disk från lg och så updatera jag bios på moderkortet då sluta den fungera så jag kontaktade lg och bad dom kolla upp de då skickade dom mig ett embelage eller vad det heter iaf så skicka min dator till Anovo de falska företaget o då fick jag besked om att de lilla hålet har orsakat skadan vilket låter skit dumt och att dom bara kollad på själva covern och tagit sina beslut iaf då fick jag ett prisförslad på 8000 kr föratt få den lagat eller skrotta den för 600 kr eller ta tillbacka den och betala 2000 kr för en falsk undersökning jag e själv data tekniker och jag vet att det inte alls har med hållet på covern att göra o den har funkat under heladen tiden utan något problem

    prova ring dom då får ni en telia käring som säger att numret inte finns

    deta företag är rent bluff som är rena skurkar allså jag fattar inte hur folk kan vara så vidrigt skumma.

    jävla skurkar ni borde skämas som faaaaaan!

    Reply
  32. Anovo är historiens största bluff företag jag jävligt besviken på dom och hur illa dom beter sig för de första så går dom inte att nås via telefon
    ni får höra min historia sen får ni bedöma själva .jag köpte en begagnad dator för 6000 av en kille den hade liten liten håll på covern men ändå funka den hur bra som helst ny pris e ungefär 8000 så ja råka uppdatera den me en recovery disk från lg och så updatera jag bios på moderkortet då sluta den fungera så jag kontaktade lg och bad dom kolla upp de då skickade dom mig ett embelage eller vad det heter iaf så skicka min dator till Anovo de falska företaget o då fick jag besked om att de lilla hålet har orsakat skadan vilket låter skit dumt och att dom bara kollad på själva covern och tagit sina beslut iaf då fick jag ett prisförslad på 8000 kr föratt få den lagat eller skrotta den för 600 kr eller ta tillbacka den och betala 2000 kr för en falsk undersökning jag e själv data tekniker och jag vet att det inte alls har med hållet på covern att göra o den har funkat under heladen tiden utan något problem

    prova ring dom då får ni en telia käring som säger att numret inte finns

    deta företag är rent bluff som är rena skurkar allså jag fattar inte hur folk kan vara så vidrigt skumma.

    jävla skurkar ni borde skämas som faaaaaan!

    Reply
  33. TILL BERTIL: Det bevisar vilket tänk det företag som du har arbetar på; Du arbetar på ANOVO och skyller ifrån dig på en annan del av ditt företag, det är ju helt sjukt! Är det så ni arbetar på ANOVO; Det var inte vi som gjorde den här servicen den gjordes i Stockholm? Vafan, tänk dig för ditt nöt! Di arbetar på ANOVO…. det gör väl dem i Nacka också?
    Du bevisar sanningshalten i kommentarer och själva blogginlägget; Det fungerar helt enkelt inte som det ska!

    Reply
  34. TILL BERTIL: Det bevisar vilket tänk det företag som du har arbetar på; Du arbetar på ANOVO och skyller ifrån dig på en annan del av ditt företag, det är ju helt sjukt! Är det så ni arbetar på ANOVO; Det var inte vi som gjorde den här servicen den gjordes i Stockholm? Vafan, tänk dig för ditt nöt! Di arbetar på ANOVO…. det gör väl dem i Nacka också?
    Du bevisar sanningshalten i kommentarer och själva blogginlägget; Det fungerar helt enkelt inte som det ska!

    Reply
  35. ännu en jävlit besviken kund fick min mobil totalt förstörd av anova och fick betala för reprationen .

    PRECIS AKTA ER FÖR ANOVO

    Reply
  36. ännu en jävlit besviken kund fick min mobil totalt förstörd av anova och fick betala för reprationen .

    PRECIS AKTA ER FÖR ANOVO

    Reply
  37. Även jag har haft en telefon hos Anovo. Samma problem som tidigare inlägg i denna tråd. Batterilucka trasig samt att displayen var trasig. Telefonen skickades från återförsäljaren som garantijobb. Ganska snabbt fick jag svar tillbaka från återförsäljaren att felen som fanns på telefonen inte täcktes av garantin och att Anovo ville ha 250 kr för ett kostnadsförslag jag inte begärt. Alternativet var att jag betalede 800 kr + moms för att åtgärda problemetNu skickades telefonen till tillverkaren Nokia för en andra bedömning som utförs av, just det, Anovo.
    Företaget har lyckats med konststycket att bli “trusted partner” för flera av tillverkarna och på så sätt kan dom skita i kunderna och ta betalt för att öppna ett paket med en telefon, titta på den och säga att det finns åverkan på telefonen och sedan skicka en faktura på ett kostnadsförslag utan att ha undersökt de fel som telefonen reklamerades för.

    Reply
  38. Även jag har haft en telefon hos Anovo. Samma problem som tidigare inlägg i denna tråd. Batterilucka trasig samt att displayen var trasig. Telefonen skickades från återförsäljaren som garantijobb. Ganska snabbt fick jag svar tillbaka från återförsäljaren att felen som fanns på telefonen inte täcktes av garantin och att Anovo ville ha 250 kr för ett kostnadsförslag jag inte begärt. Alternativet var att jag betalede 800 kr + moms för att åtgärda problemetNu skickades telefonen till tillverkaren Nokia för en andra bedömning som utförs av, just det, Anovo.
    Företaget har lyckats med konststycket att bli “trusted partner” för flera av tillverkarna och på så sätt kan dom skita i kunderna och ta betalt för att öppna ett paket med en telefon, titta på den och säga att det finns åverkan på telefonen och sedan skicka en faktura på ett kostnadsförslag utan att ha undersökt de fel som telefonen reklamerades för.

    Reply
  39. Efter att ha gjort en egen liten “undersökning” av företaget kan jag inte mer än konstatera att detta definitivt skulle vara något för Kalla fakta, KO eller Plus att undersöka. Företaget tycks drivas på ett äkta franskt manér, enligt personer som har slutat har ledningen ägnat sig åt kränkande kommentarer och ibland även ren och skär mobbning till den grad att personen själv har sagt upp sig.
    Många av de som har slutat där upplever den HR ansvarige som något av en psykopat som man absolut inte vill vara ovän med för “då ryker man”. Det är ju helt osannolikt men jag tror tyvärr att det är sant :/

    Sverker?

    Reply
  40. Efter att ha gjort en egen liten “undersökning” av företaget kan jag inte mer än konstatera att detta definitivt skulle vara något för Kalla fakta, KO eller Plus att undersöka. Företaget tycks drivas på ett äkta franskt manér, enligt personer som har slutat har ledningen ägnat sig åt kränkande kommentarer och ibland även ren och skär mobbning till den grad att personen själv har sagt upp sig.
    Många av de som har slutat där upplever den HR ansvarige som något av en psykopat som man absolut inte vill vara ovän med för “då ryker man”. Det är ju helt osannolikt men jag tror tyvärr att det är sant :/

    Sverker?

    Reply
  41. Så här ligger det till

    Företaget du köpt produkten ifrån, har helt enkelt fått dig att göra deras skitjobb. Det är dom som ska se till att du får en ny produkt, eller reparation. Att sedan Anovo utför det som tillverkaren instruerar dom till, det är att skjuta på fel kanin…
    Enkelt sätt att lura kunden, dvs dig, och sedan skriver du och en drös till en massa skit därför att ni inte vet hur vem som ansvarar för vad i en köp situation…

    Reply
  42. Så här ligger det till

    Företaget du köpt produkten ifrån, har helt enkelt fått dig att göra deras skitjobb. Det är dom som ska se till att du får en ny produkt, eller reparation. Att sedan Anovo utför det som tillverkaren instruerar dom till, det är att skjuta på fel kanin…
    Enkelt sätt att lura kunden, dvs dig, och sedan skriver du och en drös till en massa skit därför att ni inte vet hur vem som ansvarar för vad i en köp situation…

    Reply
  43. kanske lite sen kommentar nu men jag håller med anovo här.

    det är den som skickar in som måste ta reda på vad som krävs innan man skickar in. man kan inte bara som kund avsäga sig allt ansvar och låta någon annan göra ens jobb. om jag köper en TV så kollar jag själv upp vad tv’n kan göra; jag kan inte stå i affären och bara blint tro på vad försäljaren säger och lita på att han sagt ALLT.

    när jag beställer en tjänst så tar jag reda på prisuppgifter och vad jag måte göra för att tjänsten ska fungera perfekt. DET är min uppgift som kund, inte tjänstegivarens att se till att jag inte är helt dum i huvet och tror att allt ska lösa sig av sig själv.

    varför ska anovo kontakta dig när du gjort fel? det är ju din uppgift att se till att du inte gör fel; inte deras. slutligen så ska du som kund inte ens skicka något till anovo eftersom de är serviceverkstad åt företagen du köper grejer från så i själva verket är det ju företaget som säger åt dig att göra deras skitjobb (skicka din grej på reparation själv;så du borde klagat på dem också ;)

    Reply
    • du vet inte vad du pratar om märks klart och tydligt.. När gäller en garanti om man får problem med en telefon som inte går på och sen har en garanti sen säger dom att jag ska betala 1500 kr för att byta skärm men är inget fel på den.. sen när man vägrar att betala det då ska dom skrota telefonen och inte skicka tillbaka den.. sen får man en summa av 188kr för en trasig telefon som dom skickat tillbaka utan greja… verka ju aldrig en garanti funka efter alla grejer jag läst här.. När gäller då en garanti på 1 år som inte verka täcka några fel…

      Reply
  44. kanske lite sen kommentar nu men jag håller med anovo här.

    det är den som skickar in som måste ta reda på vad som krävs innan man skickar in. man kan inte bara som kund avsäga sig allt ansvar och låta någon annan göra ens jobb. om jag köper en TV så kollar jag själv upp vad tv’n kan göra; jag kan inte stå i affären och bara blint tro på vad försäljaren säger och lita på att han sagt ALLT.

    när jag beställer en tjänst så tar jag reda på prisuppgifter och vad jag måte göra för att tjänsten ska fungera perfekt. DET är min uppgift som kund, inte tjänstegivarens att se till att jag inte är helt dum i huvet och tror att allt ska lösa sig av sig själv.

    varför ska anovo kontakta dig när du gjort fel? det är ju din uppgift att se till att du inte gör fel; inte deras. slutligen så ska du som kund inte ens skicka något till anovo eftersom de är serviceverkstad åt företagen du köper grejer från så i själva verket är det ju företaget som säger åt dig att göra deras skitjobb (skicka din grej på reparation själv;så du borde klagat på dem också ;)

    Reply
  45. Vid det här laget borde väl alla veta att man måste skicka med kvitto för att få en service på en vara, inte så konstigt. Att Anovo sedan skickar en räkning till er är inte så konstigt heller då ingen i dagens samhälle vill jobba gratis. Det verkar som det är ni som slarvat och bara skyller på Anovo.

    Reply
  46. Många utav kommentarerna här är ju fullständigt absurda. Klaga på Anovo och diverse andra företag för att ni gjort fel själva? Kvitto skall ALLTID med in på service eftersom det styrker att du faktiskt köpt produkten inom den utsatta garantitiden.
    @Håkan Axlid
    Klagade på Phonehouse samt ANOVO pga att hans son hade spräckt displayenheten på sin telefon? Det är ju knappast deras fel. Jag kan garantera att din son hade gjort det, sen att plasten som sitter på fronten inte visar några tydliga skador har ingenting med displayenheten att göra. Plast böjer sig utan anmärkning det gör inte glaset på display'n.
    @Jimmy
    Du tyckte alltså att Anovo skulle begå bedrägeri och fakturera Nokia för att du skulle få en ny batterilucka på garantin? Smart.
    @Mattias Wiklund
    Du glömde lägga i kvittot, alltså är det inte en garantiåtgärd. Det är inte Anovos fel, det är ditt.
    @Göran
    Serviceverkstäder får inte bra betalt utav tillverkare. Snarare tvärtom. När det gäller fuktsensorn så kan du gå tillbaka med det ärendet då det inte gäller som fuktskada. Fuktskade-sensorn är bara en indikator som skall visa att denna telefonen KAN vara fuktskadad så det är bäst att den öppnas upp även om felet kan avhjälpas med SW uppgradering. (Trots att nästan inga fel hjälps med SW uppgradering men iaf)

    För övrigt verkar ju de sista kommentarerna på den här postengreppa vad det handlat om.
    Det ligger på butiken som ni köpt produkten hos att se till att enheten kommer iväg på service. Det är dom ni skall klaga på inte Anovo. Anovo följer bara tillverkarnas regler, gör dom som ni vill så förlorar dom rätten att laga enheter från den tillverkaren.
    Det finns även en massa andra serviceverkstäder i Sverige, det är ingen som tvingar er att skicka till Anovo, det är många som har förstått detta också

    Reply
  47. I vissa fall är det dock så att Anovo hittar på saker och inte har koll på vad de gör. Min telefons högtalare hade pajat och knappsatsen hade fått repor för att sliden satt löst och skrapade mot knappsatsen när man fällde in och ut den. Ett kostnadsförslag kom på över 800kr för att byta knappsatsen, det var “yttre åverkan”, inte garantiärende, ren bullshit! Sedan säger de i samma veva att telefonen har varit inne och fått kretskort utbytta vid tidigare service, ännu mera bullshit! Den har aldrig tidigare varit i närheten av service.

    Reply
  48. Problemet är att alla som har 3 kommer pga serviceavtal råka ut för Anovo. Min telefon är inne för ett backjobb. Kameran fungerade inte EFTER att telefonen varit inne för byte av kontakt. Man blir såå glad. plus att kontakten ser inte bytt ut.

    Reply
  49. Har liknande erfarenhet av detta företag, men ett annat serviceställe (Västerås). Min Samsung 305T lade av för ett par månader sedan, jag kontaktadet Samsung och de gav mig valet att antingen skicka in min egen skärm på reparation eller få en i utbyte. Jag vill naturligtvis ha felet åtgärdat så snart som möjligt så jag valde en utbytesskärm för jag inbillade mig att det skulle gå fortare. Efter 2 veckor har jag en utbytesskärm, som förvisso fungerar men uppvisar tecken på att ha varit utsatt för rent fysiskt våld. Ramen har vita märken (slagmärken på plast) och skrapmärken. Dessutom sluter inte ramen tätt mot bildpanelen. Omedelbart misstänker man att detta är en skärm som reparerats, inte ett garantijobb. Att skicka in en fläckfri skärm i utbyte för denna var för mig inget alternativ, så jag skickade tillbaka utbytesskärmen. De fakturerade mig inte för det, men de stängde serviceärendet så jag var tvungen att göra en ny anmälan, hos Anovo, som hela tiden skött detta. Nu har min skärm stått hos dom sedan den 20:e november och väntat på reservdelar.

    Fullständigt usel service! Jag har klagat hos Samsung flera gånger och hoppas de lyssnar.

    Reply
  50. Jag skickade in min telefon (SE K850i) till Anovo genom Phonehouse för en månad sen för rep av knappsatsen ,fick tillbaka telefonen efter en vecka med utbytt knappsats och ett skal som var i sämre skick än det som satt på från början.
    När jag kom hem och startade telefonen så tog det ca 15 min innan den över huvud taget ville få kontakt med mobilnätet och när den väl fått det så blev det bara en ynklig liten streck, batteriet tog heller inte laddning som det ska.
    Skickade in telefonen igen och efter en vecka så loggar jag in på Anovos hemsida för att kolla orderstatus ,smidigt.
    Det står där att telefonen är återsänd för att imei numret inte stämmer med följesedel,kontigt tycker jag och rusar in till Phonehouse där jag får reda på att det är en Nokia .
    Så nu vet ingen var min telefon är och en månad har snart gått bara för att de inte kunde göra ett ordentligt jobb från början.
    Skitföretag tycker jag .
    VARNING VARNING!!!!!!!!!
    Ska personligen se till så att mina telefoner aldrig skickas till det företaget.

    Reply
  51. Vad ska en annan göra då när det råkar bli så att telefonen är trasig och man hela tiden hänvisas till anovo? Jag vill ju ha en fungerande telefon.

    Reply
  52. Ocker och bedrägeriförsök från Anovo. Köpte en iPhone från Telia. En vacker dag säger den bara söker… Lämnar in den till Telia som skickar den till Anovo. Hör inget och efter många påstötningar så kommer ett brev där det står att min skada inte går att reparera och att det inte är en garantifråga ? Inte ett ord om vad det är som orsakar felet. Den har aldrig varit i backen och i skick som ny allt annat fungerar 100%. Efter en månad och tre förslag för 2.850 kr för att få en annan beg. som dom har lagat så får jag äntligen den i retur. De angav bara ett fax nummer (vem har fax hemma) och en email adress där en robot skickade ett svar att de skulle höra av sig inom 24 timmar. Som sagt en månad senare kom telefonen tillbaka utan åtgärd eller förklaring. Jag hade läst om en som upplevt samma fel och lyckats fixa detta genom att sätta en bit tejp på backsidan av simkortet. och vips så funkar telefonen igen !!! Va är det för tekniker dom har ?? Vill dom bara få min telefon och 2.850 kr för en anna beg är det det som är deras affärsidé. Köp inget från Telia eller Tre så länge dom anlitar Anonvo är mitt bästa tips. Nu skall jag skicka in min klagan till ARN.

    Reply
  53. Det finns många (tyvärr) skräckföretag. En samlingsplats/forum som varning för andra är på sin plats. Här är en alldeles sann historia om HP:
    Köpte en HP Homeserver av en åf som jag installarade och lagrade gemensamma filer galant, lättadministerad för hemmannätverket. Men, plötsligt efter c:a ½-år börja det dyka upp korrupta mp3-filer. Ringer supporten och får rådet att köra en recovery. Gjorde så och offrade dyrbara timmar en lördag, det tog en hel dag faktiskt. Men, samma problem återkom igen och filerna benämndes av HP-supporen som “gravestone files” och det lät ju lite otäckt. Nåväl, genom att skicka mig en ny skiva för en recovery igen skulle det testas om det möjligen var fel på discen som följde med vid köpet. Ingen skiva kom, ringde efter en vecka. Ingen skiva kom nu heller, ringde igen. Och så ytterligae en tredje gång. Två veckor senare anländer samtidigt tre skivor (från Frankrike har jag för mig) snyggt och prydligt. Vid det här laget är jag rätt trött på att ha investerat drygt 8 000 på en maskin som inte är tillförlitlig att lagra filer på och är inte beredd att offra ytterligare en helgdag. Kontaktar därför den lokala it-affären och ber dem göra nästa recoverykörning. Blir uppringd av butiken som påpekar att de upptäckt ett hårdvarufel på servern som inte en recoverykörning avhjälpt. Butiken hjälper mig kontakta HP som utlovar ny burk och som faktiskt levereras. Den nya fungerar som den skall och då borde väl allt vara frid&fröjd. Vid det här laget är jag rätt trött på HP och den hantering som skett. Hade jag inte lämnat in burken till butiken hade jag offrat ytterligare en dag på en värdelös recovery, vad hade hänt därefter? Hade de bett mig att göra ytterligare en tredje eller en för varje skiva de skickat. Och jag hade fortfarande inte någon lagring av filer hemma tio månader efter inköpet. Ringer återigen HP och hamnar på reklamationsavdelningen. Jag kunde lika gärna hamnat hos en telefonsvarare, fullständigt värdelöst och katastrofalt. En opersonlig röst som upprepade; Vi kan enbart lämna support enligt gällande rutiner, e t c. Men, numera köper jag inte HP-prylar och vill varna andra för detsamma. Senaste skrivaren (nätverks) blev en Samsung som är kanon. Varför Samsung? Jag fick problem med Samsung PlasmaTV:n. Den hämtades inom en vecka hemma vid dörren och levererades lagad samma vecka på plats!! Det är kundservice.

    Ytterligare en intressant historia om Telia den här gången; har köpt Telia Smart konceptet inklusive Hemkoll och en webbkamera. Vred tyvärr lite för hårt på kameran och plastringen som fixerar kameran på stativet gick sönder och den hängde som en vissen blomma. Kameran som kostade 2 000 blev värdelös p g a en plastbit. Kontaktade Telia om detta i november 2009 och har fortfarande inte hört något, trots ivriga påstötningar under första två månaderna. Kontaktade därför istället tilverkaren Axis direkt, det tog tre dagar efter registrering på deras sajt så hade jag en ny platsring. Telia = skit & Axis = kanon. nästa kamera köper jag direkt och skippar Hemkoll. Och förmodligen Telia Skoj.

    Reply
  54. Har just talat med min åf som skickat mobilen på lagning till Anovo…. Dessvärre finns inte något annat företag som utför service på de vanliga mobiltelefonerna! Alla åf sliter sitt hår och är minst lika upprörda som kunderna för att Anovo inte kan utföra ett ordentligt jobb, men de har inga andra alternativ att tillgå. De sitter i ett ekorrhjlul. Min åf hade en teori om att det är fabrikörerna (Samsung, Ericsson, Nokia osv) som betalar Anovo alldeles för dåligt för det arbete de utför och därför blir det lång handläggning och dålig service som följd. Kan vara en orsak, jag vet inte, men oavsett vilket så hjälper det inte oss konsumenter.
    Starta ett seriöst mobilserviceföretag – någon?????

    Reply
    •  Det var den dummaste ursäkt jag hört på mycket länge! Tänk att folk kan vara så blåögda och tro på allt de hör!  Vadå det finns inga andra alternativ?  Det för det väl! Om man har garanti på en produkt, och produkter pajar, då ska man ju naturligtvis få en helt ny produkt! Så är det  i de flesta civiliserade länder, men tydligen inte i Sverige!

      Reply
  55. Jag & min sambo har använt oss av Anovo i flera år, istället för att prata med dryga försäljare i butiken där man köpt sin vara.
    Det har aldrig varit några som helst problem, när det gäller mobiler behövs ju inte ens kvittot(kollar garanti via imei nr.) Men annars e ju kvitto en självklarhet.
    Tack för att Anovo finns!!!

    Reply
  56. Anovo är hemska!  Ytterligare ett exempel på vart Sverige är på väg!  Ta ut era pengar från banken, för det här kommer inte hålla! 

    Reply
  57. Efter knappt ett år sedan inköp, har min xperia x10 dött, fastän jag tagit utomordentligt väl hand om den. Lämnar in den på teliabutiken. Får tillbaks en BEGAGNAD telefon vars kamera, musik och andra viktiga funktioner inte fungerar!  Anovosnubben jag talar med tycker inte att någon kan rå för det som hänt.  ?!?!?!!!!   Visst fan är det väl det!  Det är väl i allra högsta grad Anovo som rår för det i och med att det var dom som skickade mig en begagnad, trasig telefon!  Jag har alltså betalat mer än 7000 kronor för en produkt som är begagnad och trasig! SKANDAL!!!!!  Fy skäms på Anovo, Sony Eriksson och Telia!  Ni är korrupta, giriga tjuvar!

    Reply
  58. Har problem med min mobil och ringde Comviq och de skickade lapp för företagspaket så jag skulle skicka in till Anovo. Allt inom garantitiden. De skickar sen tillbaka att det är en fuktskada på min mobil och de ska ha 487,50kr för att skicka tillbaka den eller fixa den. Enda sättet att slippa betala är om de skrotar den. När jag försökt maila har de aldrig svarat. Efter 20min kom jag fram på deras hutlöst dyra telefonservice. Att kolla en vara inom garantitiden bör ju inte kosta något. Skrämmande företag som jag aldrig mer vill ha att göra med.

    Reply
  59. Har köpt en sony ericsson xperia arc för en månad sen ,
    Skulle stänga av larmet en morgon , ingen funktion fungerade , utan fick stänga telefonen,
    när jag öppnade den igen ,fungerade inte skärmen , men en liten spricka dök upp, fanns inte innan.
    Nu fungerar inte telefonen alls ,
    Lämnade in den till phonefamily Halmstad eurostop
    Vi skickade tel, till Anovo Nordic Ab för garantiutbyte av telefonen.
    Svaret vi fick , ingen Garanti utan kostad på mer än 2000 kr
    Phonefamily tar inget ansvar .
    tel kom tillbaks utan åtgärd med en ännu större spricka rakt över skärmen +
    350 kr som anovo önskar om man inte reparerar den. Har den alltid iett skinnfodral som medföljde.
    Ångrar mig djupt efter detta köp.
    har em jurgen412@yahoo . se

    Reply

Leave a Reply