jardenberg kommenterar – 2010-02-12

  1. How To Bring Your Google Buzz Entries to Twitter
  2. – Buzz till Twitter. Fulhack, men likväl funkis. Kan passa på att rekommendera Louis olika flöden. Han har koll. Du hittar dem via länken.

  3. Whisky toothpaste
  4. – The real he-man toothpaste. Så klart.

  5. Federley: Generellt om Ursulagate
  6. – Summering av läget so far. Från en som vet. Nu hoppas jag att den här historien är över, och att Aftonbladet och övriga medier lärt sig något lite.

  7. Google Is Planning My Wedding – Google wedding planning – Gizmodo
  8. – När K och jag gifte oss lattjade vi lite med http://theknot.com – och det var verkligen en hissnande upplevelse. Det är bara helt galet vilken business det är i USA. Så jag är inte det minsta förvånad att ”the big G” sneglar lite åt det hållet också. Varför inte liksom?

  9. The Lady Likes… – notpants: Apparently, American Apparel is aware…
  10. – Det har ju varit lite liv och kiv om var gränsen mellan tajts och byxor går. Nu hjälper american apparel till att dra linjen i sanden. Vi är nog många som tackar för det!

  11. Daring Fireball Linked List: ‘Facebook Login’
  12. – ”All this argument over whether the iPad is too simple — if anything it’s probably still too complex.”

  13. Divvyshot opens its doors to the world
  14. – Jag har bara precis hunnit skaffa mig ett konto och imponeras av hur snyggt och rätt det verkar. Det lär dröja innan något tar över från Flickr för min del, men det här är iaf värt att kika på. Välgjort i HTML5 och med Flickr-import på plats.

  15. YouTube – NEW Apple iPAD Commercial – 2/10/10
  16. – Who’s Kindle?

  17. Om oss « Mediaupdate.se
  18. – Såg precis en spot med ”nyheter från media update” på TV4. Vilken bisarr upplevelse. När blev det rimligt att kalla reklam för ”nyheter”?

  19. Why Brands are Becoming Media
  20. – Den traditionella uppdelningen i ”paid, earned, and owned media.” är bra som en ledstång. Visst är det mycket som flyter ihop och rör sig över gränserna, men fortfarande, och under lång tid framöver, finns det ett behov av att prata i de här termerna. Och fundera över vad du ska syssla med.

  21. GBs rasistiska Chokladpuck | Glasskoll.se
  22. – Rolig glassdesign (tydligen från -65, ett år äldre än jag), men nästan ännu roligare kommentarer.

  23. Google Buys Human-driven Search Engine Aardvark: Will It Make It to the Main SERPS?
  24. – För att inte tala om hur Google köpte Jaiku och dödade det – trodde vi. Nu ser vi att det bara är en tempofråga. För egen del har jag varit en tillskyndare av Aardvark, det är en cool tjänst. Men de har haft problem med vikande kvalitet och jag tror det är klockrent att de låter sig bli uppköpta istället. Det blir spännande att se vart Vark tar vägen i det stora Google-universum.

  25. Google Code Blog: Announcing Google Chart Tools
  26. – @hepp, Google städar upp i sitt gottepåse/verktygslåda. Extremt kompetenta redskap, nu bättre paketerade.

  27. “Den som ställer om snabbast vinner”
  28. – Jag känner till och med igen exemplet så det här kommer nog att bli bra. Vill till att man gör det här med tillräcklig kraft bara. Och att man får ordning på säljet. Och att man fortsätter bygga ut både datainsamlingspunkter och analys. Tex, analyser folks kommentarer, följ deras länkar tillbaka och bygg en profil baserat på deras egen blogg etc…

  29. Resumé: Reklambyråer går ut i strejk
  30. – Snacka om att missbruka ordet ”strejk”…

  31. Loggenbloggen » Blog Archive » Tvingar ingen utan visar upp möjligheter!
  32. – Loggenbloggen berättar för en gångs skull om något riktigt intressant. Emil Jansson och kollegerna på John Bauergymnasiet i Örebro kör temavecka om sociala medier. Hur smart är inte det? Snacka om konkurrensfördel för de eleverna.

  33. Tack och hej, Samsung
  34. – Samsung är ett riktigt skitföretag. Japp, så här gör man inte!

  35. Vintersportsnack – ditt lokala OS-program! – hd.se
  36. – Åhh, jag smälter. Det är OSannolikt torrt, men deras attityd till webbtv är helt rätt. Jag tycker det är fantastiskt bra. Och imponerande att göra det här i en tagning utan att tappa masken. Får vi se repetitionerna också?

  37. Internet Access at UN meeting is limited « stupid.domain.name
  38. – På ett FN-möte som skulle diskutera bland annat ”use of IT tools, multistakeholder discussions, remote participation (!) and various other things.” hade man begärt öppen tillgång till Internet. Men…

Leave a Reply