- The Muppets name etymology
- Valvaka i TV (fast socialt) | Valvaka i sociala media – TV på nytt sätt
- Microsoft Workers Celebrated Windows Phone 7 RTM With Staged Funeral for iPhone and BlackBerry
- KNIFE TRICKS: I Am Detained By The Feds For Not Answering Questions
- User-driven discontent | MetaFilter
- Marco.org – Most common words unique to 1-star and 5-star App Store reviews
- Google är en lök
- Password Reuse
- Facebook co-founder Mark Zuckerberg opens up : The New Yorker
- It’s Real: YouTube Debuts Live Streaming Platform With Two-Day Test
- Freebird the podcast
- Oförmåga att förstå sociala webben – enda floppen i valrörelsen « Newsdesk PR 2.0
- 48 timmar över Tiveden «
- Google buying second Israeli startup: Quiksee – Haaretz Daily Newspaper | Israel News
- Veckan som gick – vecka 36 « Same Same But Different
- Billig och enkel backup av WordPress
- Likriktade sökningar – Kultur & Nöjen – Sydsvenskan – Nyheter dygnet runt
- SEOmoz | Discussing LDA and SEO – Whiteboard Friday
- YouTube – Get the new Newsday iPad application
- Postalicious istället för shareditems2wp.. (Utveckling, kreativitet och Helsingborg)
– Venn-diagram, jag KAN BARA INTE MOTSTÅ dem…
Anyway, full rulle. Another week, another dollar. En lite coolare vecka, med tvåhundra items i toodledo, men jag är iaf hemma i huvudsak. BTW, håll ett öga här på torsdag http://www.iis.se/live
– Fruktansvärt trist – men det är nog så att det inte blir något stort hallaballo. Sorry. Det gamla uttrycket: ”man hinner det man vill” är inte rakt igenom sant.
– ”Microsoft has never been cool, has never had good taste, but their lack of cool and lack of taste are spiraling out of control.”
– I den uppföljande och fördjupande posten är punkt nio den viktigaste: ”9. Small, Successful Battles Can Prevent Large, Losing Battles” – och den enda som faktiskt egentligen är relevant. Det finns en klar och tydlig poäng med att stresstesta systemet ibland. Säkert oftare än vad både du och jag gör.
– Så sjukt bra formulerat: ”If you are not paying for it, you’re not the customer; you’re the product being sold.”
Vilket, alltså är det som jag sagt – och som jag promotat. I det här sammanhanget kan man ana en negativ underton, men i min värld är det alltså en helt ok del av den överenskommelse man gör mellan leverantör och ”konsument”.
Ta inte betalt av din publik utan för din publik!
– Useless och stupid är dåligt, worth och simple är bra. Kul grej att extrahera ord ur recensionerna i appstore. Inte alls så dumt och självklart som vid första anblicken – det här säger faktiskt något.
– Lökarna finns överallt: http://www.flickr.com/photos/jocke66/2943100945/
– Det här är en av de bästa, ever, i min bok. Finalen är magnifik, I tell you. Helt magnifik.
– Drygt 36000 tkn. Den åkte in i instapaper, men sedan kunde jag inte låta bli att läsa direkt ändå. A good read, som vi brukar säga.
– Först, oerhört fascinerande och glädjande att gamla Rocketboom fortfarande får en break och är med som en av fyra producenter.
Sedan, oerhört ledset och sorgligt att Bambuser inte nämns som en av dagens streamingleverantörer. Det är väl det enda som är värre än att få youtube som konkurrent…
– Skickligt producerad podcast. Nyligen upptäckt efter ett tips och jag tar gärna emot fler. Men ååå, som jag saknar whatsnext…
– DN levererar ännu en förvirrad story. Bra kommentarer från Dojan här, från Z på http://samesamebutdifferent.se/2010/09/12/nej-sociala-medier-ar-ingen-rostmagnet-men-det-kan-vara-nagot-mycket-storre/ Niclas här http://digitalpr.se/2010/09/12/sociala-medier-i-valet-floppar-inte/ och säkert många fler efterhand. Sedan får vi igen ett exempel på hur jävla felkopplade nya DN är i sin publicistik. Att inte inte lägga ut det här knäcket på nätet är ren kapitalförstörelse. http://bit.ly/99ngwT
– Patrick Bateman möter Ulf Lundell. Eller om det var tvärtom. Hur som helst, älskar varje ord. Tack, som vanligt!
– Även små uppköp ($25M heh; ) är uppköp. Som jag brukar säga till de som lyssnar, vi lär oss alltid något om Google när vi tittar på deras uppköp. En lista: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_acquisitions_by_Google, en annan förteckning http://www.shmula.com/3115/google-microsoft-yahoo-amazon-acquisitions och till slut en som är både snygg och smart http://www.scores.org/graphics/google/
– Måndagslänk, så klart. Always a pleasure!
– Set finns gott om sådana här tjänster, men det här var en enkel och snabb guide.
– Blir det inte stor humor när en svensk kulturjournalist skriver, på tal om Google Instant, “Nog är det märkligt att Google gör detta utan att analysera vad som händer med annonserna.”
Andreas, jag gillar dig på många sätt och du är sannerligen inte tappad bakom en hiss. Men ger du inte hybris ett ansikte när du tror att du har analyserat vad som händer med googles annonser i högre utsträckning än vad de själva gjort?
Jag bara undrar.
– Superintressant, om än sjukt nördigt. Och jag skulle verkligen önska att de fått gjort något åt ljudet.
– Det roligaste är väl ändå att han inte lyckas ha ihjäl flugan…
– Fler som testat den här?
Skriv en bok och bli expert, heter det väl ang Googleanalysen.
Skriv en bok och bli expert, heter det väl ang Googleanalysen.
Jag förstår inte hur DN kan komma fram till att det är sociala medier som floppar. Enligt deras egen undersökning är det ju de traditionella kampanjmetoderna som exempelvis dörrknackning som står för de riktiga bottennappen http://k8r.se/cj63hk
Nej, det är verkligen ett helt unikt gräv de gjort där…
Det är nästan lite komiskt, att just den artikeln inte har lagts ut. Jag skrev också ett blogginlägg i går i frågan, innan jag upptäckte att många andra naturligtvis också varit inne på samma spår… http://meetingmemma.blogspot.com/2010/09/partierna-besvikna-pa-sociala-medier.html