- På slak lina » Bibelsnack
- Det här händer med journalistiken 2010 « Same Same But Different
- When did this happen? Google has a Google Dictionary?
- The 37signals Manifesto (our original site from 1999)
- Eric Schmidt: How Google Can Help Newspapers – WSJ.com
- Bing back online after nearly an hour long outage
- Awesome Zombie: Analyzing Y Combinator
- Resumé: Superbannern föder Bonnier
- xkcd – A webcomic of romance, sarcasm, math, and language – By Randall Munroe
- Connect with world leaders on the climate debate
- OpenDNS Blog » Some thoughts on Google DNS
- Kumla kommuns nya site
- Halva Sverige läser Aftonbladet.se
- No such thing as a free lunch?
- My new favorite bumper sticker
- Introducing Google Public DNS
- Journalisten.se | HD fastställer upphovsrättsdom mot Aftonbladet
- Redaktionen testar JMG:s webbfördjupning | Testpilot
- Collaboration’s ROI | Above and Beyond KM
- Köksveckan » Arkiv » Alltmer desperat …
– KG är kung. Har hört honom prata flera gånger – och han är verkligen en smartskalle.
– Pelle Sten, rockstar på SvD, plockar fram ett gäng spaningar inför 2010. Inga invändningar.
– Finska är med, men inte svenska. Gahh
– Vilken fin julklapp från 37signals. Vi borde plocka tillbaka fler gamla smarta sajter. .nd – är det inte dags att återuppväcka ”här slutar internet”?
– Google CEO förklarar pedagogiskt för tidningarna. Tyvärr tror jag inte ens den här samtalstonen hjälper…
– ”When Microsoft managed to bring the service back online, Tony Chor from the Bing team joked “Bing is back. You can all stop using Google now. :)” – och själv försökte jag förtvivlat testa deras karttjänst vid ett par tillfällen igår. Men oj vad den sög. M$ lär tyvärr tvingas ge upp på det här äventyret förr snarare än senare.
– En på många sätt imponerande och smart sammanställning. Ska bli spännande att se framöver, när det börjar gå att jämföra talen.
– Ett CPM på 750? Wow, det var lååångt över vad jag har hört innan. Imponerande.
– Volvo? Hur fan gick det till?
– Intresserad av klimatfrågan och köpenhamnskonferensen? Google har lite godis för dig, ett saftigt youtube-engagemang
– Lite tidigare idag kommenterade jag Googles DNS-initiativ. Här kommer en kommentar från OpenDNS. Det behövs ett public eye över Google, men det här luktar verkligen “surt sa räven”. Synd att de känner sig behöva skriva så spekulativt.
– Nu tillhör visserligen Gustav det som Katarina Graffman kallar för Generation Noll Koll – men i det här fallet är jag beredd att utgå från att det är Kumla Kommun som har noll koll.
– Ja, hatten av för aftonbladet. Samtidigt vet vi ju vad trenden säger. Beware… http://trends.google.com/websites?q=facebook.com,+aftonbladet.se&geo=S
– Nej, det är väl hög tid att göra upp med den gamla “traditionen”. För om den journalistiska integriteten ska vara avhänging på om man blivit bjuden på lunch eller inte – då är den inte mycket värd från början.
– för den som kan sin doppler…
– Haha, det här var ju bara sååå väntat. Klart att det stör google att det finns en så stark länk i kedjan som de inte kunde kontrollera. Det finns massor att vinna på att komma in redan på den här nivån i kedjan. Å andra sidan är det tufft att få folk i allmänhet att förstå det här, och göra de nödvändiga ändringarna. Time will tell.
– Hans Hederberg blev inte rik, och vi andra blev inte ett uns klokare. Vilket slöseri
– En gammal text vid det här laget – men den aktualiserades när jag sökte uppdatera mig själv ang läget på JMG just nu. Mörkt, får vi väl säga…
– Ciscos uppfattning om vilken effekt det haft att implementera “2.0-tekniker” och kollaborativa verktyg.
US$691 million saved
4.9 % increased productivity
The technology investments, which cost US$81 million to deploy, provided a 900 % return on investment (ROI).
– ”Hur ska detta sluta?”
Kanske med att ni skjuter er själva i foten, ivrigt navelskådandes. Det var kul ett tag, men nu är det bara övermaga tramsigt.
Joakim, har förstått att du är ute och missionerar kring intäkter på webben nu. Och det är bra. Vore också bra om du inhämtade fakta innan du blir imponerad. Avseende cpm-nivån hos di.se så måste du ju förstå att de säljer annonsen per besök. Varje besök genererar i genomsnitt 5 sidvisningar så cpm är alltså 100-150. Fortfarande lika imponerad?