jardenberg kommenterar – 30 Mar, 2011 #jjk

Internet, I kiss you!
  1. A Snake Escapes The Bronx Zoo, Appears on Twitter – NYTimes.com
    – Inget annat än en rubrik i världsklass.
     
  2. Official Google Blog: Google Commerce Search 3.0: You won’t believe it’s online shopping
    – Senast igår förfasades jag över hur få webshoppar som har någon sök alls, för att inte tala om någon bra sök. Det är verkligen helt uselt att man som webbshopskapare inte sett hur sök är en väsentlig del av vår navigering idag. En helt väsentlig del.

    Men google har så klart sett det. Spana in GCS! Nu. OK?
     

  3. Internetworld – För dig som ska lyckas på nätet – En del av IDG.se
    – Live från #webbdagarna. Supersnygg presentation och bra folk på scenen. I morgon vid 16-tiden är det jag. Men häng med här hela vägen. Om du inte är en av de 1000 som är på plats. Kom fram och säg hej isf.
     
  4. Evan Williams | evhead: An Obvious Next Step
    – Fortsättning på gårdagens lead story. Direkt från Evans huvud. Jag gillar passionerade, otåliga, människor. Om det nu behöver sägas ;)
     
  5. How (Not) to Present with PowerPoint
    – Behöver sägas, igen och igen.
     
  6. Microsoft employees dance at mock iPhone funeral | TG Daily
    – Med tanke på hur det går för Win7 mobile kan det vara dags att påminna om den här ;)
     
  7. Apple iPad will fail in the enterprise: Dell – steve jobs, iPad, Dell Streak, dell, consumerisation of IT, apple ipad, Apple CEO Steve Jobs – CIO
    – Och så tar vi det ett här varv igen.

    Min hälsning till Dell – när ni väl är ikapp, if ever, då är Apple redan någon annanstans. Get over it. Gör bra saker själv istället för att spekulera i ev problem för Apple.
     

  8. How fast is the Internet at Google? Mind blowing. – TNW Shareables
    – Kul att läsa när man sitter på ett taskigt konferensnät. Som vanligt.
     
  9. Amazon, Music Labels Square Off Over Cloud Service | Peter Kafka | MediaMemo | AllThingsD
    – En av de bättre sammanställningarna som skrivits om ett problem som jag inte tror att Amazon fullt ut hade räknat med.
     
  10. The Pirate Party – An Epilogue
    – Jerry som är långväga i piratrörelsen skriver en slags epilog redan. Jag tror det är viktigt, som han är inne på, att skilja på partiet och rörelsen.

    Om du kollar min piratresa så kan du se att det är något jag egentligen tyckt hela tiden. jardenberg.se/?s=pirat
    Parlamentarismen dödar engagemanget, en piratrörelse blir dysfunktionell när den ska organiseras.

    Så nu går vi ut och puttar på alla de andra partierna i rätt riktning istället.
     

  11. Att leva sin brand story
    – Tillägg till både @deeped och @ronnestam (http://www.ronnestam.com/essentials-of-great-branding-building/) är att en del av det traditionella varumärkesarbetet behöver tänkas om. För när du lever ditt varumärke så måste du tillåta det att förändras i takt med din omgivning. Johan skriver ”Whatever you are, make sure you keep doing it over time.” – jag säger att det är farligt nära ”too big to bend…”

    Nu vet jag att båda herrarna nog håller med mig om det här egentligen, och säger förmodligen – men det är ju självklart. Ja, det är det kanske. Men det måste sägas, för annars fastnar man i ”Whatever you are, make sure you keep doing it over time.”
     

  12. – Riksdagsvalet som tog tidningarna in i framtiden [Uppbrott 4] | Boströms Blogg
    – Bostöm är igång med sitt bokslut. Det är mycket uppbrott nu. Häng med på den här exposén.
     
  13. The Shiny New Evernote Web: Redesigned Interface, Expanded Note Sharing Options and More « Evernote Blogcast
    – Det var verkligen inte en sekund för tidigt. Nya webbgränsnittet är riktigt bra.
     
  14. Designing For The Future Web – Smashing Magazine
    – Must read! Medhåll på det mesta – utom just rubriken. Vadå ”future web”? Framtiden är samtiden.
     
  15. The Flying Machine Arena as of 2010 (Final Version)

     

  16. Journalisten.se | Varför bortprioriteras webben på JMG?
    – Verkligen en fråga som söker svar…
     

Haha, @bjornlilja är ledsen för att den här inte kom med. Och jag vill ju inte göra folk ledsna så…

2 thoughts on “jardenberg kommenterar – 30 Mar, 2011 #jjk”

  1. Det är ju självklart!

    Skämt åsido – Skulle varit tydligare. Jag valde just Lagerfeldt och Gaga för båda är grymma exempel på personer som har en tydlig långsiktig varumärkes idé som inte förändras men däremot deras taktiska genomförande, det ändras konstant. Strategi och taktik – hand i hand.

    Reply

Leave a Reply