Två är vanligast i sök, var tionde annonsdollar går till internet plus lite andra siffror

Att använda två ord är det vanligaste för internetanvändare när man söker på sökmotorer, enligt Clickz. Nästan var tredje sökning innehåller två ord och 27 procent innehåller tre ord. Endast 15 procent av sökningarna innehåller ett enstaka ord.

ant_ord

Medieinvesteringarna i USA uppgick i augusti till 6,3 miljarder dollar enligt Marketingcharts. TV är fortfarande störst och nästan 60 procent av investeringarna hamnade här. Men internet tar en imponerande bit av kakan, med nästan 9 procent. Det är en ökning från tidigare månader, under våren och sommaren har internet stått för en andel på ca 7 procent.

ad_spend_aug

Mer än var fjärde amerikan har en profil på någon av de sociala nätverken, som MySpace eller Facebook). Det rapporterar 463 Communications i en ny rapport. I åldern 18-24 år är det nästan alla; 78 procent som säger att de har en profil.

Nästan 2,8 miljarder mobilabonnemang fanns det i världen i slutet av 2006 enligt Pyramid Research. Under de kommande tre åren tillkommer 1 miljard, och nästan alla av dessa (87 procent) kommer från “emerging markets” med Indien som största land.

1 thought on “Två är vanligast i sök, var tionde annonsdollar går till internet plus lite andra siffror”

Leave a Reply