- Google Opt Out Feature Lets Users Protect Privacy By Moving To Remote Village | The Onion – America’s Finest News Source
- Gartner Hype Cycle 2009: Web 2.0 Trending Up, Twitter Down
- Social hype 2.0? | Internetionalisering
- Sweden Social Web Camp
- DEBATE ON åker på camping | DEBATE ON
- Twitter CEO’s Wife Tweeting While in Labor
- .eco – en miljövänlig domän
- The small c and me « BuzzMachine
- Räddningspersonal kan få gräddfil i näten – IDG.se
- Journalisten.se | Så lyckades vd:n för banankompaniet Dole
- Google Lets You Preview Their Search Infrastructure Update
– The Onion i högform levererar något som väl till och med ska få Andreas Ekström nöjd;) Complete privacy inside.
– Snyggt presenterat, men jisses så många saker jag inte håller med om. Gartner och jag är inte överens så ofta…
– Måste länka till Judith igen.
– Nu börjar det trilla in lite sessioner. När jag jobbade hos kungen var det mycket utbildning i busken. Det här blir ett kärt återseende, typ.
– Elakt att spela ut Stakston-kortet mot mig. Inte nog med att Brit är grym, hon är ju uppvärmd sedan matchen med Nikke.
Lyckligtvis har jag “Google on my side”, så fienden är chanslös ändå. Yay!
– Subject says it all.
– SJUKT dålig ide Sulo. Du kan inte på allvar mena att du vill uppmuntra till toppdomänshysterien. Det är ju helt på tvären mot ett sunt internet.
– Jeff Jarvis skriver om sin nyligen konstaterade prostatacancer. ”I argue for the benefits of the public life. So I’d better live it.”
Jeff, if you spot this: get well. We need you!
– Ett rungande NEJ från min sida. Allt som kan rubba tanken på nätneutralitet måste slås bort. Om PTS tycker det är viktigt att nätet fungerar i alla läge så får de sätta tryck på att hela nätet ska fungera i alla läge. Inga jävla gräddfiler på mitt internet.
– Yes. Vi behöver många revolutioner i journalistutbildningen. Frågan är bara hur fan det ska gå till. Det finns ju en och annan grindvakt inom de i institutionerna.
– När man pratar om ändringar i sitt “core index” då spetsar iaf jag öronen.
Det här med nya toppdomäner är väldigt spännande, och det säger jag inte bara för att jag jobbar åt .SE… :)
Jag har läst ett par bloggar om .eco och har fortfarande väldigt svårt att förstå poängen med att ta fram en ny toppdomän för detta ändamål. I mina ögon är det .mobi än en gång.
Det har visat sig gång på gång att “ändamålstoppdomäner” inte är attraktiva eller fungerar. De domäner som funkar är lands/kulturellt betingade toppdomäner, alternativt de toppdomäner som används på annat sätt än det är tänkt, (se .fm, .tv, etc.)
Visst är det troligt att vi kommer att få se en störtflod av nya toppdomäner framöver, men jag tror att de enda som kommer att bry sig är vissa typer av företag samt webbmakare som är sugna på att sälja in nya sajter. För inte kommer vanliga användare att tycka att det är smart eller smidigt att gå till volvo.eco för att se miljövänliga bilar när resten av innehållet/sajten ligger på volvo.com eller volvo.se?