1. FezsI.jpg
  2. – Och just idag har jag glömt min hemma…

    Anyway, härlig dag idag. Mr Planeto och jag gör stockholm osäkert. Det är alltid lika skoj. Så nu kör vi!

  3. 100 Inspiring Ways to Use Social Media In the Classroom | Online Universities
  4. – Den här listan gör mig lycklig. Den missar målet på en del punkter men ska man få ihop 100 ideer är det inte så konstigt ;)
    Funderar på om vi inte borde lägga den här som en grund för en försvenskad, kollaborativ, ständigt föränderlig version. Vad säger ni?

  5. Does the Internet Make You Smarter? – WSJ.com
  6. – Jag är helt chockad över att drygt 35% i omröstningen tycker att internet gör oss dummare.

  7. Why I Sold Zappos
  8. – Oj, den här texten har jag missat. Skandal, eftersom jag dyrkar marken zappos byggdes på. Så, då läser vi ikapp då.

  9. Your Brain on Computers – Attached to Technology and Paying a Price – NYTimes.com
  10. – Usch, jag vet inte hur jag ska förhålla mig till den här forskningen, till de här frågorna. Allt för ofta känns de som eko från gammalt tänk. ”Vi är inte konstruerade för det här!”. Vi är inte konstruerade för att flyga heller, eller fara fram i en bil i 150 knyck. Och så där kan man hålla på.

    Samtidigt, jag ser ju på mig själv att det händer saker. Jag förhåller mig till det, nyfiket, vaket, intresserat. Och ser att det är gott. Men så är det kanske inte för alla. Som vi brukar säga, YMMV

  11. Everyone dials in · Nat Friedman
  12. – Ännu ett bra mötestips. Tidigare har jag länkat till tips för kortare möten, mer välstrukturerade möten, och möten med rätt verktyg på plats. Det här var också smart, att jämna ut spelplanen genom att låta alla ringa in till mötet. Inte ett hemmalag och ett bortalag. Inte ett härlag och ett därlag. Alla lika. Knyter an lite till den här bilden som jag gjorde för någon vecka sedan för att illustrera hur man INTE ska tänka http://www.flickr.com/photos/jocke66/4677973750/

  13. Zynga Picks Up Challenge
  14. – Och nu börjar Zynga, två år gammalt, att shoppa också. Amazing story, det bolaget. På så många sätt en helt ny business.

  15. Steve Jobs single-handedly restructured the mobile industry cdixon.org – chris dixon’s blog
  16. – ”The people griping about Apple’s “closed system” are generally people who are new to the industry and didn’t realize how bad it was before.”

  17. Become a morning person. How to end insomnia for $520.99 – humbledMBA
  18. – Lider inte av att sova lite, men http://www.stereopsis.com/flux/ verkade coolt. Ska kollas upp.

  19. Piffa upp i frysdisken, någon?
  20. – Bästa före- och efterbilderna på länge.

  21. North Kingdom 7th Anniversary
  22. – Grattis till lirarna från norr. Det är ingen dålig resa ni gjort. Och alla som varit i närheten av er har smittats av er energi. Gör nu sju bra till, ok?

  23. Hälften av fyraåringarna använder Internet « internetstatistik.se
  24. – Sitter och arbetar om lite slides (story of my life) och kan inte låta bli att fascineras av den här. Den har inte fått den uppmärksamhet den förtjänar ;)

  25. Lazy, Hazy, Crazy: The 10 Laws of Behavioral Cloudonomics
  26. – Härligt vältänkt, och skönt när man kan följa en linje från den här posten 2008 http://gigaom.com/2008/09/07/the-10-laws-of-cloudonomics/ och fram till den nya eftertanken i juni 2010. Lovely.

  27. opassande » Blog Archive » En liten guide till datalagringsdirektivet
  28. – Missa inte Emmas sammanfattning om datalagringsdirektivet. In i arkivet med den.

  29. Program för socialamediakuten och JMW-talkshow i Almedalen
  30. – Nu börjar det sätta sig. Spännande värre. Snart ska jag berätta lite om vilka gäster vi har bokat in, och mer om vad vi kommer att fylla sändningen med. Det blir grymt matigt och tajt. Längtar.

    Förresten, är du intresserad av att vara med som sponsor hör av dig. Vi ska inte tjäna ett öre på det här, men just nu gräver vi lite väl djupt i de egna fickorna ;)

  31. Oprah Winfrey öppnar världen för lilla Jaycut – IDG.se
  32. – Jonas är så cool, pratar alltid med små bokstäver till och med när de landar en deal som är helt sjukt stor.

  33. Targeting behaviours, not people #PRofWorld
  34. – Ja, ja, ja, JA! Min gamla kära mediebransch kastar bort så mycket insikt varje dag – det gör mig alldeles skogstokig.