Idag startar ett grymt projekt, när 25 studenter från IC på Berghs sätter spaden i marken. De beskriver det bäst själv

”For 25 days we will put 25 brains to work on 10 briefs from 10 amazing companies, producing 25,000 ideas written on 25,000 post-it notes. Rules? You apply, we pick. You send a brief, we crunch. You pick your favorite, we take it even further. As for the question: ”25,000 ideas? You mad?”; yes, we’re mad.
—It’s in our digital blood”

Det är så snyggt att jag blir alldeles knottrig. Leveransen kommer att ske bland annat i form av 25.000 post-it-lappar, en produkt jag älskar passionerat. Hoppas de får spons från 3M ;)

I korthet: från och med idag kan företag ansöka om att bli utvald som ett av de tio de ska att arbeta med. Om sju dagar stänger butiken, företagen levererar en brief före nyår, och sedan brottas studenterna i 25 dagar med att arbeta fram 2.500 idéer till varje företag. Ur samlingen på 25.000 idéer väljs ett antal ut för att arbetas fram till fullständigare koncept. Briljant upplägg. Men läs det hellre med deras egna ord.

Jag ser verkligen fram emot att följa projektet, det här gänget har imponerat stort på mig i tidigare kontakter. Det här blir helt säkert magnifikt. Kul också att de jobbar med svenska Tictail som plattform och att Bambuser är med och bidrar. De får förhoppningsvis 2.500 idéer tillbaka, som tack för hjälpen, liksom…

Bilden är tagen från en session när jag arbetade med P&G i Cincinnati i somras. Post-it är en självklarhet i alla kreativa processer ;)

Ursäkta röran.