… om du inte tänker walk the walk. Det där med trovärdighet är viktigt. Här är ett exempel på hur lätt det blir fel.
Får erbjudande att gästblogga på www.framtidenshandel.se
- Läser: ”Vår ambition är att bloggen skall vara oberoende och bidra till att sprida kunskap och inspiration utan att ta ställning till något specifik plattform, lösning eller leverantör.”
- Förslår: en text om det community som finns runt grundpelare som magento, bigfish, oscommerce, spreecommerce, opencart och hundratals andra open source-lösningar.
- Får svar: ”Jag har stämt av din idé med min chef som dessvärre inte tyckte att temat med open source riktigt passar med det erbjudande som vi på Fiwe har i dagsläget. Vi undrar därför om du kunde skriva något istället om hur företagen kan/bör använda sociala media för att stärka sina varumärken och bygga trovärdiga relationer med sina kunder.”
- Undrar: ser de verkligen inte den oerhörda ironin i det svaret?
Haha! Fick du vara oberoende kring val av sociala media då?
Uppenbart experter på trovärdiga relationer. :)
Aj. Inte så bra. Det här lilla ordet oberoende ska en hantera med försiktighet. /Mathias