3077594910_44ba67a27e_o

Jag vet inte hur det är med dig, men för mig är det viktigt att ett företag jag ska jobba med har förstått vilket århundrade vi lever i. Allt för ofta behöver man inte gräva särskilt djupt för att skapa sig en första uppfattning. Här är tre snabba lackmustest som du gör på under minuten, bara genom att surfa in på deras sajt. Hur surt är det?

1. Hur fungerar den i mobiltelefonen? Om svaret är något annat än ”perfekt”, så har man missat hur folk använder internet idag.

2. Står det ett © i sidfoten? Då saknar man inte bara koll på hur upphovsrätten fungerar rent juridiskt, man har inte heller förstått att sharing is caring.

3. Hittar du inget pris utskrivet, ingen information om vilka människor som står bakom, inga uppdaterade nyheter, inget som ger dig känsla av att här ser vi ett äkta, pulserande, mänskligt, trovärdigt och ärligt företag? Well, ‘nuff said.

Ja, jag hårddrar. Och visst kan det finnas förmildrande omständigheter. Men den leverantör, partner, klient, eller kollega som missar på de här enkla punkterna – 2014 – har en jäkla uppförsbacke för att vinna mitt förtroende. Eller hur?

Bildcred: ”Litmus Bottles” Shannon O’Dell/Flickr (CC BY-NC-SA)

Ursäkta röran.