- Manga farming
- Sweden’s Cradle-to-Grave State Means Bad Stats Affect Everyone – BusinessWeek
- Berghs-elever synar företagens greenwashing – Dagens Media
- Allt fler läser nyheter i mobilen | Medievärlden
- Guessing Game: Edible Flags
- New frontiers in display advertising planning and measurement
- Sharea
- Please copy me » Pricka äggen: Vem vinner i Utomhus? (12/14)
- HTML5 input types | 456 Berea Street
- Du har ingen aning om varför dina kunder köper | The Brand-Man
- ”Levande” personor med egna Facebook-strömmar
- Google to Open-source VP8 for HTML5 Video
- Approved
- The Gradual Disappearance Of Flash Websites – Smashing Magazine
- Flip Slide HD officially official, on sale now — Engadget
- Google CEO Disses Blogging – Eric Schmidt – Gawker
- Monetizing the Realtime Web – Insights and Challenges after 6 Months | OneRiot Blog
- Twitter Has a Business Model: 'Promoted Tweets' – Advertising Age – Special Report: Digital Conference 2010
- Gruber: Apple Was Right, Adobe Get Over It [Video]
- Veckan som gick – vecka 14 « Same Same But Different
– Dagen kan inte starta vackrare. Märkligare. Jag kanske måste ge mig, papperstidningen har nog en framtid ändå. Trots allt.
– Inte så smickrande för SCB ;)
– Det här glädjer mig något alldeles oerhört. Buss på bara!
– Japp, mycket blir det: http://www.flickr.com/photos/jocke66/4515500789/ – och aftonbladets Supernytt är LÅÅÅÅNGT borta från topplistan i iPhone. Webbläsaren FTW!
– No bacon?
– Jag hade en dag i sthlm igår med tre olika möten som i varierande grad uttryckte förtvivlan över ”banner-utvecklingen”. Jag anser att problemet är att det varit alldeles för lite utveckling. Vi har slentrianmässigt dragits med av gammal papperstänk, från början till det läge vi är i idag. ”Får vi för dålig respons? Då gör vi större annonser!” är bara ett exempel på vårt kollektiva #fail. Som tur är finns det de som är beredda att fortsätta försöka skruva till modellen. Det kommer vi alla att ha nytta av, om vi bara är beredda att vara med på tåget.
– Fick ett mail från det här gänget igår, men har inte hunnit sätta mig in i det än. Men det är något spännande över det, eller hur? Vi får nog hålla ögonen på det, och har du redan skapat en grundad uppfattning får du gärna slänga in lite tankar i kommentar nedan. Thanks!
– I all sin enkelhet tycker jag ”Lilla Einstein” är helt underbar.
– Hör upp, utvecklare. Börja använd det här NU. Jag fascineras svårt av alla felkodade inmatningsfält, som blir plågsamt uppenbart när jag sitter på iPhone eller iPad. Det är sååå bra att få “rätt” tangentbord.
– Nästa vecka ska jag träffa ett gäng på Berghs igen. Det blir en hel del sånt här då. Anyway, tusen tack Micco, din blogg är verkligen strålande. Hvergang!
– En liten detalj: det bryter mot Facebooks TOS på flera punkter. Läs tex under p4 här: http://www.facebook.com/terms.php
– Det här är väl bra, för visst måste det vara möjligt för våra webbläsare att stödja mer än en codec? Det finns väl inget som hindrar att de klara h.264, Ogg OCH VP8? Är inte det den enklaste lösningen?
– Kanske blir till att använda den här för 3G-surfande. Kolla lite snabba testsiffror hos http://www.mobilecrunch.com/2010/04/12/hands-on-demo-video-opera-mini-
– Det är nu det händer. I en artikel som verkligen anstränger sig att se båda sidorna av saken är det ändå inte svårt att se varthän det lutar.
– Inte imponerad alls. Var inte Flip mycket roligare innan Cisco köpte dem?
– Ibland säger han så konstiga saker…
– Titta, titta:
Some really good things we’ve learned:
1. Users are open to ads as long as they’re relevant to their realtime experience.
2. Advertisers really want to create ads that are relevant to the realtime experience.
3. Realtime applications are starting to make serious money through advertising!
Men det är inget självspelande piano. Hard work från alla håll. Och som sagt, om och om igen. Data is everything!
– Förutom ”resonance” känns det ju verkligen inte revolutionerande. Men som alltid, the devil is in the details. Det kanske finns lite magisk sås här som gör att det trots allt lirar bättre än vanliga annonser. Ser fram emot deras implementering av nästa steg, med ads instream också.
– Han är cool, Gruber.
– Tisdagslänk till lätt försenat söndagsbrev. Det är lugnt, Jerry. Vi älskar er ändå ;)
Jag tänker delta på Sharea. Tror de har hittat något där.
Hej Jocke! Angående nr 11, de “falska” Facebookprofilerna. Jag tröttnade på alla “icke-personliga” Facebookprofiler som bara är till för att spamma. Alltså företag (i princip alltid små sådana) som vill vara aggressiva i sin marknadsföring på Facebook och därför inte använder sig av en riktig fan-sida. Jag tycker dessa förstör Facebook, och startade en Community page (http://www.facebook.com/pages/Stoppa-alla-icke-…).
Vill dock vara anonym, då många i min bekantskapskrets arbetar på det här sättet och inte lyssnar på mina förmaningar. Angav därför en ogiltig email. Hoppas det är ok!
Jajamensan. Är man inte olaglig eller upprepat otrevlig får man vara hur anonym som helst.