- Peace on Facebook
- InvestorPlace.com: Apple Soars Behind iPhone 3GS Momentum
- Soundation Studio beta
- Stora skillnader i internetanvändningen mellan olika generationer « internetstatistik.se
- Om varumärken, känslor och förväntningar | The Brand-Man
- Ochocinco News Network? Bengals' WR to break the news – USATODAY.com
- Global Advertising: Consumers Trust Real Friends and Virtual Strangers the Most | Nielsen Wire
- Get your copy of 6×6: advice for multimedia journalists « Adam Westbrook
- The scribbled note that changed TV | Media | The Guardian
- Bambuser | Live från Birger Jarlsgatan (viggo.cavling)
- Resumé: Varannan annons borta på Talentum
- ICA
- Staten tjuvhåller på sina data – IDG.se
- Comic Sans on Vimeo
– Hmmm. Var det inte Google som var the good guys, och facebook som var the fun and careless guys? Det här känns allt som lite väl häftig brand extension…
– Kolla siffrorna för Palm speciellt. På tre år har de gått från 36% av marknaden till 7%. Det är massivt. Och Pre verkar inte vara räddningen. Tung skifte pågår. Heja iPhone! Och heja Android. Ut med 2.0 nu, får styr på hårdvaran och ge apple en match.
– Hoppla, det ser ju ut som en helt vanlig mixer-app. Skillnaden är bara att den lever helt i din webbläsare. Snyggt jobbat, påminner lite om Pixlr
– Erik är mästare på att hitta rätt data att göra coola grafer av. Den här hittade jag via doktorspinn. Och jag tänker igen att jag måste skriva den där bloggposten om epostens förträfflighet. Inte nödvändigtvis som kommunikationsredskap – men som en briljant del av infrastrukturen.
– Micco fortsätter att gå på djupet i varumärkets anatomi.
– Haha, det här är sååå kaxigt. En amerikansk fotbollsspelare tänker ta upp fighten med tradmedia och tänker göra sig till ”läcka” och först ut med nyheter inte bara om sig själv utan om alla lagen och alla spelarna. Han kan lyckas, med över 300000 followers på twitter och plats i omklädningsrummet så…
“I am that source now,” he said. “I’ll be the leak for all 32 teams.”
Frågan är bara vad ledning kommer att säga – det har ju varit mycket guckel om att kontrollera spelares medverkan i sociala medier. Tack till @FredrikHillblom för fint tips.
– Det här är inte purunga data om konumentattityder, men jag behöver den här sortens uppgifter just nu. Och därför tänkte jag att om jag lägger in en länk till den här så kanske jag får ännu mer högkvalitativa länkar tillbaka ;)
– Jag tycker det är konstigt att välja pdf som format, istället för att dra ute den på webben rakt av. men innehållet är det inget fel på. Tack till Jockum Hultén som uppmärksammade mig på den.
– Servettanteckningarna som födde Idol, och dess syskonprogram. Bra lärdomar, men kanske inte helt enkla att applicera på ALLTING annat ;)
– Kan någon förklara det här klippet? Det låg inbäddat i toppen på http://www.resume.se/asikter/viggos_dagbok2/ vilket inte gör att jag känner mig det minsta tryggare…
– Tuffa tider. Och det där med att alla hänvisar till att det finns lånepengar, krigskassa, reserver – är det verkligen relevant. Då måste man ju verkligen på riktigt tro att man kan hämta hem de pengarna med god marginal igen. Annars är ju uttrycket ”Cut your losses”.
– Haha, undrar hur många olika beteende man kan lura Stig till här. Fantastiskt roligt genomfört. Hatten av!
– Nu viner piskan. Jag vill gärna tro att vårt projekt runt makten och öppenheten är en del av det driv den här frågan fått nu. Det är vackert!
– Så här ett år senare är det underbart att höra deras kommentarer om Facebook ;)