En undersökning av Advertising.com, Online Video Study, rapporterar att majoriteten av amerikanarna, 62 procent, tittar på online video.
Nyhetsklipp är populärast, med 62 procent av de som tittar på webb-tv. Sedan följer filmtrailers och musikvideos.
Skillnaden mellan de yngre och äldre är stora avseende vilken typ av material man prioriterar.
- 18-34-åringar föredrar underhållning. Musikvideo, tv-shower och filmtrailers hamnar högre eller lika högt som nyheter.
- Bland de äldre är nyheter klart populärast.
- 51 procent av de tillfrågade säger att de skulle se ett avsnitt online om de missade det på tv.
- Konsumenterna accepterar reklam; 94 procent av respondenterna föredrar reklam före betal-lösningar.
På advertising.com kan rapporten laddas ner som pdf.
Som man frågar får man svar, och om man kollar Alexa-ranking på t.ex. Youporn.com jämfört med CNN.com så framkommer det att kategorin Övrigt nog har ett gäng tittare som antingen inte har fått rätt svarsalternativ eller som inte har svarat riktigt sanningsenligt:
http://tinyurl.com/ywenep
Som man frågar får man svar, och om man kollar Alexa-ranking på t.ex. Youporn.com jämfört med CNN.com så framkommer det att kategorin Övrigt nog har ett gäng tittare som antingen inte har fått rätt svarsalternativ eller som inte har svarat riktigt sanningsenligt:
http://tinyurl.com/ywenep