- Eleven Things I’d Do If I Ran a News Organization « Mediactive
- Hands-On: iPod Nano vs. Flip SD
- Microsoft: Windows 7 upgrade can take nearly a day – Ars Technica
- Make History with the National September 11th Memorial & Museum
- Why I Love FM's Ad Stamp
- Jag är en yogi nu – Jag är en yogi nu «
- Vi skriver historia här och nu
- Is Facebook Like Google, or More Like Yahoo?
- The People’s Republic of Google
- iPhone + Spotify + Music Controls
- Cup of Joe: Transparency is Killing Ad Profits.
- Förbjuden sexualitet
- "Men att lokaltidningen fotar räknas inte"
- “Sök på kombinationer av rasbiologi och politiska åsikter”?
- Seth's Blog: Flipping abundance and scarity
- bing blir bäng
– Hahaha: ”11. We would never publish lists of 10. They’re a prop for lazy and unimaginative people.”
– Eftersom jag skrivit mycket om Flip:en innan – här en jämförelse med iPod Nano, så du slipper göra den själv
– Har du mycket data så är det bäst att du avsätter en dag för uppgradering. Hur galet är inte det?
– Den här sajten är snyggt genomförd och tar verkligen vara på möjligheterna av idag. Men ffa visar den på poängen med att bygga din tjänst på Google-produkter från grunden och upp – du kan få en viss draghjälp med din marknadsföring…
– Jag fattar inte riktigt varför John är så uppskuttad över det här. Förutom ”the Conversationalist” så känns det inte ett dugg annorlunda mot ett paket som vi hade i bagaget på HD redan 2003, typ.
– En helskön text, bevaras härmed till eftervärlden tillsammans med minnen av många glada stunder på http://www.419eater.com/
BTW, är jag den enda som blir genuint nyfiken på vem den där yogainstruktören är egentligen?
– Jag kan inte låta bli att undra om det finns en underton här. Om Per-Åke menar att Mindpark står för det svarta och negativa, i motsats till en ambition att SSBD skulle stå för det konstruktiva och framåtriktade. Isf blir jag nästan lite förnärmad. Men det kan jag återkomma till. Min ambition är iaf att lyfta fram SSBD så mycket jag bara kan. Jag tycker det är helt fantastiskt att vi har TVÅ medieinriktade bloggteam i lilla Sverige.
– Kul twist. Alla kan relatera till Google vs Yahoo och det klär den här Facebook-funderingen i en bra skrud. (Men, att Facebook plockar upp en del idéer och konventioner från Twitter behöver inte tolkas som en svaghet. Det kan ju också ses som en styrka att man inte har en överdriven “not invented here-kultur”.
– Vi har börjat vänja oss vid rapporter från googles insida. Ofta är de hårt skruvade åt något håll och aningslöst positiva eller negativa i uppenbart syfte att svartmåla. Den här känns ganska rakt på, och väldigt techie i sitt perspektiv. Men allvarligt, vem anser att de har koll på vad chefen gör? ;)
– Är du jaimbreakad spotifyier så är det här programmet för dig.
– Ja, den gamla annonsaffären tål inte dagsljus. Synd att wifey inte riktigt hinner med sin blogg på sydis, för det här ämnet ligger mitt i hennes resonemang. Hon pratar kvällarna igenom på temat “sätta priset tillsammans med marknaden”. Tyvärr är det inte enkelt i gammelmedia. Det saknas både instrument och kultur. Och attityd.
– Smart juridisk analys av Mårten ;) Läs Billys inlägg så klarnar det.
– Haha, good finding;)
– Ja, världen har alldeles uppenbart blivit galen. Och samtidigt som det här händer lägger vi krut på vad som kanske skulle kunna hända om Google en dag skulle få för sig att bli mindre goda. Det är en ding ding värld.
– Ja ja ja! Så rätt, så smart uttryckt i så få ord. Vad är överflöd och vad är bristvara, begrepp som vi måste se över. Seth har igen gett mig en tanke som räcker att koka många soppor på.
– Heja Bing!
Nej, det finns ingen underton mot Mindpark. Jag tycker det är lika roligt som du att det finns två riktigt bra bloggteam i Sverige och tror vi tillsammans kan lyfta debatten framåt på ett bra sätt. Debatten kring Olle Lidboms inlägg i veckan är väl ett lysande exempel.
Bakgrunden till tonen i texten är de funderingar kring mitt eget bloggande som jag hade i somras. Jag tyckte debatten hade kört fast och att samma argument vevades om och om igen i olika skepnader, men att det kom fram väldigt få bra konkreta förslag från “vår” sida. Det var flera som frågade mig : Men vad ska man göra då?
För att komma vidare från det bestämde jag mig för att verkligen anstränga mig för att inte bara fastna i att kritisera mer eller mindre dumma förslag om att ta betalt för nyheter utan försöka vända debatten till att handla mer om vad vi ska göra och mindre om vad vi inte ska göra och vad vi inte har gjort. Därav invändningarna på Twitter mot Judy Sims lista som jag i sak helt håller med om, men som har just det perspektivet.
Så förnärmad behöver du definitivt inte känna dig. Däremot tycker jag det är roligt att du reagerar. Det var att väcka den typen av reaktioner och funderingar jag var ute efter när jag skrev den. Inte att skapa motsättningar mellan Mindpark och SSBD. Några sådana finns inte.
Ja Joakim. Det är fantastiskt att det finns två bloggteam som skriver om medier, och två superduperteam dessutom. Och precis som du tror jag att vi är bra för varandra.
Cool. Då är vi helt överens. Och jag ska samla ihop alla konstruktiva förslag som vi plockade fram under Mindparks första 18 månader. För jag håller i mångt och mycket med dig. Tack för knuffen.
Vad skönt att jag kunde läsa i kommentarerna här att det fanns någon form av bakgrund till varför Per-Åkes post på något sätt skulle vara relaterad till Mindpark. För jag förstod verkligen inte varför – när jag sida-vid-sida-läste inlägg och din kommentar, Jocke.