- Sociala medier ny PR-kanal | IT | SvD
- Jag har tur-bus med Google
- Lisas favoriter från 2000-talet
- In Defence of Google Wave
- Welcome to the frustration decade (and the decade of change)
- Medieåret 2009 – en sammanfattning
- Twitter 2.0: API Rate Change Could Lead to a World of New Apps & Features
- Four Great Questions
- Nexus One olåst och utan abonnemang: 530 USD?
- Jag mår verkligen dåligt när jag läser sånt här
- Repurpose Old Furniture With LEGOs [Household]
– Det var säkert inte menat som ett länkbete, men jisses vilket godis. Jag misstänker att vi kommer behöva se upp med rundgång i frågor runt politik, valet, kommunikation och sociala medier under det närmaste året.
– Själv tycker jag (bortsett från mellanstadie-kommentaren från Nicklas Borgström att den svenska kocken-versionen är underbar.
– Skribenterna på moviezine skriver av sig. Väldigt rolig läsning, framför allt biten om LOTR, som alla nämner. Och som ingen är överens om. Känns som de borde göra en bloggstafett dedikerad sagan om ringen-trilogin.
– Och som sagt, wave är i ge bara Google. Det är en adoption och utbyggnad av befintliga standards som vem som helt kan implementera. Det var väldigt länge sedan vi såg något liknanade. Och det är en väldigt, väldigt bra ide.
– Bra spaning. Och avslutningen är genialisk.
– Lidbom sammanfattar och det är stor humor att läsa vad som vinner priset som “årets affärsmodell”. Jag hoppas det är skriver med samma tragikomiska svårmod som jag läser det.
– Håller med. Ska bli väldigt spännande att se vad det här leder till. Jag har kört folk i min närhet klaga över att begränsningarna tex lett till att favorites inte kommit att användas på ngt vettigt sätt av 3-partare. Det borde bli skillnad.
– Följ länken och läs resten också.
– Men jag är ju här NU! Vill köpa!
– Men det är ju samma sak med kidsen. Vi måste göra en folkbildningsinsats. En rejäl en. En som är långt från surfalugnts skräckpropaganda.
– 20.000 legobitar och mycket hittepå. Gillar!
Välkommen hem! Härligt att följa livsglädjen i NY : ) Ser framemot Almedalen och en massa annat härligt 2010.
Ang sociala medier och politik. Jag tycker det mesta loopar redan sen ett år – tror det är samma sak som du menar med rundgång – samma sak diskuteras om och om igen. Men varvet som vi loopar runt den där kärnan av dialog istället för megafon blir hela tiden vidare och vidare – för relevansen, beredskapen hos nya användare föds hela tiden. Det finaste av allt är att för varje diskussion som sker nu kliver det fram de som faktiskt gör jobbet, politiker/företag som anammat nya kommunikationsformer – insett värdet. Nu är det dags att de syns mest och visar sina vägar/erfarenheter : ) Sen fattar jag inte varför inte ett enda parti tar tillvara sociala mediers styrka för att öka engagemang/delaktighet way beyond en röst på valdagen…