- ”Vi ska till VM” | VM-kval 2010 | Landslag | Fotbollsbladet | Sportbladet | Aftonbladet
- Why I’m Done Making Desktop Applications: MicroISV on a Shoestring
- Eric Schmidt About Google's Long Term Goals
- Official Google Docs Blog: New Features in Forms
- Visst kan politiker använda sociala medier
- Proactive Social Media: Filling the Information Space With Great Content | Brian Solis: Social Media Expert – PR 2.0
- Facebook Pushes Widgets To Share Your Stream, Photos, And More
- White Paper: Engaging the New Influencers
– Nej, det här är ingen sportblogg. Men jag tror vi har något att lära av att just Zlatan snubblade in den här bollen.
– Jag slåss med näbbar och klor för att allt ska flytta till webbläsaren. Och här får jag bra eldunderstöd, och andra kloka tankar, från en tidigare desktop-kramare.
– Samtidigt som det ju är väldigt logiskt att Google vill tillhandahålla så mycket som möjligt av svaret själv, så är det en väldigt besvärande tanke för många innehållsleverantörer. Om det görs för bra så bryts ju den balans i relationen som existerar idag. Å andra sidan, gänget har förmodligen en lösning på det också, de lär ju inte vara intresserade av att såga av grenen de sitter på.
– Tillsammans med Erik (@hepp) använde vi Docs formulär redan tidigare för att göra undersökningar. En del ganska stora faktiskt, och det fungerade grymt bra. Google fortsätter att förbättra möjligheterna och det kan inte vara helt lätt för de aktörer som försöker göra en business på surveys.
– Magnus Kolsjö, pol sakkunnig till Mats Odell och digital cowboy, diskuterar tillbaka. Han är inte helt nöjd med Nicklas Lundblads resonemang och för en gångs skull är jag böjd att hålla med.
– Blytung gästpost, som dunkar in punkt efter punkt av “bra”. Kul är också att den på flera punkter rör sig i samma cirklar som ett resonemang jag hade över en lång kopp kaffe med Peter Krantz, mannen bakom bl.a. opengov.se. Där makten och öppenheten pekar på ett spår för myndigheterna pekar den här texten, om sociala medier och kommunikation, på ett annat. Åhhh, så mycket det finns att göra.
– Ja, det är bara att hålla med. Facebook och widgets är sorgligt underutvecklat. Och det här känns inte precis som de jättekliv jag hade önskat. Det vore förmätet att försöka göra sig smartare än FB, men jag tror verkligen att de hade vunnit mycket på att öppna upp mer. Tänk vilken storm av tilläpmningar det hade byggts på en möjlighet att få ut data från Facebook.
– Riktigt skarpa iaktagelser från de som lever i det nya landskapet, de tunga företagen är med. Ta hem PDF:en, bara 20 sidor, och spana. Key takeaways är verkligen kondenserat vetande.
Måste säga att Facebook badge känns lite inspirerat av Jalbum Blog badge. http://jalbum.net/blog/entry/blog-badge-in-action/ Önsketänkande kanske, men lite kul.
Jag är nog inte med på vad du ser för speciella likheter mellan er widget och facebook – som inte gäller för i princip alla widgets.
Egentligen bara tre saker:
– Den kallas badge
– Liknande cutomize-möjligheter
– Liknande länkar till hur man får in dem på ledande bloggverktyg
Men som sagt. Det är nog bara önsketänkande. :)