jardenberg kommenterar – 2009-07-20

  • Making connections at WordCamp UK 2009
  • – WordPressklubben är öppen för drivna entusiaster med tid att ta hand om det. Jag hinner inte.

  • WordPress 2.8 smygändrar utan att säga till (!)
  • – Lite otippat illa av wp att göra så här utan att berätta om det. Menjag fick upp ögonen för en snygg plugin. Den kanske borde kunna hjälpa till med SharedItems2WP och dubbelpostningarna.

  • Techcrunch vs Twitter – en sammanställning
  • – Bra sammanställning av twittergate. Vad tycker du om publiceringsbeslutet?

  • The Internet Is Alive And Well (As An Investment)
  • – Ja, jisses. Inte svårt att ge Fred rätt på alla punkter här. Och jag blir närmast förbannad över ett påstående som att Google skulle “råkat snubbla över” adSense. Historien har väl visat att de visste precis vad de letade efter och hur det skulle bli en affär av det. Anyway, att de gamla har svårt att tjäna pengar på det nya är ju ganska givet.

  • Vem uppfann mountainbiken?
  • – Mikael Pawlo referar till en av mina favoritböcker när han pratar idéer och innovation. Klokt. Och om någon sitter med tankar om spelutveckling så kan jag med varm hand rekommendera att ni hör av er till Mikael. He’s the man.

  • Cyber Attacks Traced to the U.S., Britain (via feedly)
  • – Om Inte annat sitter det nog en massa botnet/darknet “ägare” och förbannar det här tilltaget. De har ju hittlls kunnat bedriva sin verksamhet under radarn och skaffat sig en bra business. Den här sortens exponering var nog det sista de önskade sig.

  • Nummerupplysaren
  • – Via betaalfa. Det finns en särskild lockelse i sånt här. Minns tingsrättsnotarien och konsumkassörskan. Jag tänker iaf kolla in bloggen.

  • FREE on the Kindle (free); get it while it lasts!
  • – Givet amazons respekt för sina kunder, det kanske kommer en räkning på hemladdade gratisböcker när priset går upp;) Anyway, kul att experimentet med spridning vs pris fortsätter. Jag är helt säker på att vi får en genomgång av effekterna när värsta lanseringen är över.

4 thoughts on “jardenberg kommenterar – 2009-07-20”

  1. Vad gäller AdSense så hade ju Google redan AdWords och därmed ett rejält gäng annonsörer. Köpet av Applied Semantics (som blev AdSense) var väl inte något som de bara snubblade fram. Att de kopierade och förbättrade Overture för AdWords är ju en annan sak.

    Reply

Leave a Reply