jardenberg kommenterar – 2009-08-22

  • SSWC – Engagemang och statistik från eventet | Next Generation Internet
  • – Fredrik Stenbeck har ett intressant verktyg på G. Verkar som kommer att kunna få löpande information om hur det ser ut med engagemang och stats. Ser snyggt ut på skärmdumparna iaf, hoppas det inte bara är photoshop ;)

  • geoTwitter and news and more
  • – Jeff Jarvis sprutar ur sig nyhetsmässiga tillämpningar av twitters senaste tillägg. Återstår att se vilken tidning som tar fasta på möjligheterna. Geodata borde vara mycket hetare än vad det låter som nu, det var en buzz som gick över alldeles för snabbt. Vi har inte ens skrapat på ytan. Och om projekt som “Makten och öppenheten” når framgång så finns det snart hur mycket offentlig geodata so. Helst för medierna att gräva i. Get there!

  • Tips på webbredaktör/communityansvarig – PR of Sweden
  • – Communityansvarig är nog ett av de roligaste jobb man kan ha, och jag tror att det finns minst en läsare där ute som vore som klippt och skuren för det här jobbet. Så sök!

3 thoughts on “jardenberg kommenterar – 2009-08-22”

  1. Cool att du hjälper till att pusha jobbtipset – jag tackar å allas vägnar :)

    Är också grymt nyfiken på Stenbecks skapelse – mina kunder blir allt mer ointresserade av “impact” och vill mäta engagemang istället. Men det ställer sina krav. Med auktoritet/reaktioner kommer man nära, men frågan är hur nära? Och hur står sig ett sådant instrument över nationsgränserna? Sedan hoppas jag förstås också att det är bra eftersom jag gillar Fredrik.

    Reply
  2. Jerry, riktigt kul att du verkar gilla vår (vi är fyra i bolaget) skapelse. Självklart är du välkommen att kika på det anytime.

    Verktyget är idag helt språkoberoende och klarar idag alla språk. Vi har byggt språkdelen själva och förlitar oss inte på nån annan tjänst eller produkt, då de flesta “amerikanska” tjänster inte brukar fungera bra för europieska språk. Tillsammans med “The Impfactor” (som vi kallar engagemangs och relevans värdet) tror vi att språkdelen kommer vara den stora differentiatorn, men det får väl tiden utvisa.

    Auktoriteten är bara en av alla de faktorer vi tar in när vi kalkylerar engagemang. Vi har byggt verktyget så att det är ytterst lätt att anpassa då marknaden förändras och nya faktorer spelar in i vad som är relevant och vad som är faktorer för att mäta engagemang etc. Lösningen är löst kopplad och all logik ligger helt separat från data etc.

    Du vet var jag finns om du vill ha mer info :)
    (skall sluta kladda ner Jockes kommentarsfält nu)

    Reply

Leave a Reply