Trodde aldrig att jag skulle få anledning att länka till bröderna Schulman igen. Men det här är, om än inte speciellt välgjort, i alla fall träffande på tillräckligt många punkter för att få mig att bryta ihop en smula. Calle har fått i uppgift att sälja annonser till 1000apor.se och Alex kör ganska hårt med honom…

I första avsnittet får vi se lite grundläggande säljtaktik. Lärdom: säg aldrig ”Snälla” till kunderna och presentera dig inte som Alex Schulman när du ringer till Gunnar Strömblad

I andra avsnittet är det dags för ringrace, variant på bokningsrace. Vi får se strålande exempel på hur en bra säljcoach jobbar. Lärdom: Ha koll på ROI, SOV, CPM och se till att komma till avslut. Sockra gärna med lite redaktionell annonsering också…

Tredje avsnittet fokuserar på ledarskapet. Morot och piska. Säljtävlingar och alla andra incitament som kommer helt naturligt för alla säljorganisationer…

I fjärde avsnittet gäller det årsavtal och viktiga kunder. ”4-legged sales call” på ett modernt sätt och tydliga erbjudande.