jardenberg kommenterar – 2009-11-27

  1. Wikimedia blog » Blog Archive » Wikipedia’s Volunteer Story
  2. – Wikipedia klarar ut ett och annat. Jag har ju verkligen haft min andel av duster med wikipettrarna, men det är ändå viktigt att gå på fakta och inte den mediefierade bilden.

  3. Nordea skriver fejkinlägg på Nordeasanningen.se
  4. – Haha, vad som än händer i livet – bli inte ovän med Dan. Nordea goofar bigtime.

  5. What your Facebook page says about who you "really" are : Cognitive Daily
  6. – Mattias Östmar, kommentarer?

  7. Tsunamibanden inte allmän handling – Nyhetskanalen.se – Sveriges nyhetskanal på nätet – nyhetskanalen.se
  8. – Vår tids vansinne. Grundlagen ska man fan inte peta på för småskit.

  9. M vill gallra i dataregister | Inrikes | SvD
  10. – YES! Äntligen ett sunt initiativ. Hoppas nu att man följer upp med att göra merparten av de andra offentliga. Vad staten vet ska vi veta.

  11. Stora Journalistpriset: Grattis Kinga – men Newsmill skulle ha vunnit · Mindpark
  12. – Jag tycker till om årets förnyare. Och det svider lite eftersom jag verkligen gillar Kinga och tycker hon är briljant – och tycker att Sydis förtjänar all cred för hur de lyfter henne (även om det är skandal att hon inte fått en anständigt telefon;)

  13. Varför tiger svenska medier om klimatforskningsfusket? | Second Opinion
  14. – Det här ÄR fascinerande. Hoppas det beror på att man gräver, försöker, verifiera, och bära historien vidare. Hoppas det inte beror på att man inte orkar sätta sig in i frågorna.

  15. Heidi's News » Blog Archive » En spännande dag
  16. – Haha, hon är för crazy;)

  17. Google Profiles Now Function as OpenIDs – Webmonkey
  18. – Riktigt bra. Frågan är om inte det här är den slutliga knuffen som behövdes för att vi ska kunna deklarera OpenID som vinnare.

  19. Twitteranalyzer det perfekta analysverktyget för Twitter! « @Hampus Sociala medier och marknadsföring
  20. – ”Under Reach toppar jocke den 18e novmber med en imponerande siffra på 23 798 läsare som blivit exponerade inför hans budskap.” – inser att det gäller att hålla twittertungan rätt i mun…

  21. EFF sets sights on abusive EULAs
  22. – För alla oss som sitter och snickrar på en ToS. Jag ser det här som bra hjälp, EFF gör man oftast klokt i att lyssna på.

1 thought on “jardenberg kommenterar – 2009-11-27”

  1. 3. Jajjevoffsan – det är nu bevisat att fläka ut sig online inte nödvändigtvis leder till att man blir uppskattad offline! ;-)

    “But the relationship wasn't perfect. While online expressivity was strongly correlated with online liking (r = .61), there was no significant correlation between online expressivity and liking in person.”

    Men ärligt talat är det roligt att se att det nu börjar göras riktig forskning på området – det är så dyrt för mig att både evangelisera och bevisa utöver att bygga. Evangeliserandet får jag numera hjälp med av http://www.mindset-media.com/about/ som delvis ägs av Nielsen – tack för det! :-)

    Intressant att de påpekar att de inte har data för Twitter. Jag tror realtidswebben är en mycket mer tillförlitlig datakälla när det kommer till att få en bild av personen i andra änden även om vi naturligtvis även där kan agera medvetet. Tack för länktipset Jocke! :-)

    Reply

Leave a Reply