Björn Falkevik är inte bara en underbar människa, vän och video-ninja. Han är också en varumärkesmaskin. Allt han gör är branding, och han gör det helt naturligt. Så jag borde inte blivit så förvånad när han förra året överraskade Brit och mig med fantastiska stickers för GMA11.

Men givetvis tar Mr Falkevik det ett steg längre i år. Nu har vi inte bara Almedalens snyggaste logo, utan också det bästa vinjetten. Nu kan TV4 slänga sig ännu mer i väggen. Kolla och njut!

I år har Björn jobbat med en annan trollkarl. Lukasz Lindell, @lukaszlindell, från Day4 har gjort en jobbet. Jag är löjligt imponerad. Proffs, rakt igenom. Morgondimman över Visby, bara en sådan sak. Pure awesomeness!

… och jag vet att Björn har en och annan överraskning kvar i bakfickan också ;)

Jag älskar videoproduktion i sin enklaste och simplaste form. Att bara slita upp mobilen och livesända ett skeende, rakt ut via Bambuser. Men det finns något annat att älska också, i den känsla jag känner inför ett riktigt ”program” som #GMA12 kommit att bli. Och i en sådan paketering är den grafiska formen oerhört viktigt. Svårt att riktigt förklara, men det känns annorlunda när det ser annorlunda ut. Något att vara extra stolt över.

Nu återstår det bara för Brit och mig att leverera innehåll. Men med årets gästlista (work in progress) är jag inte det minsta bekymrad. Snart berättar vi mer om det, tills dess kan du läsa om bakgrunden till vår talkshow hos JMW.

Bilden av Björn Falkevik med en påse #GMA11 togs av @arkland_swe, heter ”om jag känner mig lite sugen gör jag mig en stickers” och finns på Flickr under CC-BY-NC-SA. Lars Lundqvist är för övrigt en av mina absoluta favoriter när det gäller att fånga den speciella känslan i Almedalen. Se hans set från förra året. En annan favorit är Johan Lange, se tex bilderna från GMA10 och från avslutningen av GMA11. *ryser*

Ursäkta röran.