- Shibuya crossing!
- En man med ett skägg.: Det svarta tevehålet.
- Google's User Interest Categories for Ad Targeting
- Google's Wonder Wheel Experiment, and More
- Att bedriva mediecirkus 2.0
- For-Profit Approach to World News at GlobalPost – NYTimes.com
- Anders Mildner – Trollmors vaggvisa
- Slut på time-outen | Pers Värld
- Thomas Mattsson – Bloggen om Expressen
- I, A Bee
– Snart är jag där igen. Yihaa!
– Inte nog med att jag jobbade där i nästan ett år, jag växte upp precis rakt över gatan från tv-huset. Hästägaregatan 1. Och under min tid på grafiska ateljén hade jag en svårartad och hemlig krasch på Anita Jekander. Men det var jag inte ensam om…
– Och nu börjar det nya annonsupplägget klarna också.
– Alltid lika spännande när google experimenterar.
– Times of Change.
– Det lät spännande, hela vägen ner till konstaterandet att sajten kostat 8,5 miljoner dollar att starta upp. WTF?
– Kan man INTE hålla med Mildner? Vore intressant att höra den argumentationen isf.
– Mitt i allt, ett riktigt guldkorn. JA, nyfikenheten är den bästa drivkraften. Kanske den enda som behövs om du väl står hyfsat högt placerad i Maslows trappa, iaf.
– Mattsson fortsätter göra gott. Guldstjärna. Ska bli spännande att se hur krönikörerna reagerar på det här, hoppas aftonbladet följer efter. Vore ju fantastiskt med en rättelse på en Jan Guillou-text
– Varför ska vi inte kunna vara annonsfinansierade? Vi kanske bara har fel bild av både intäkter och utgifter?