• Mindparks Bloggteam – 20 heta namn

    – Utöver det här fantastiska gänget om 21 skribenter så är redan Erik Hörnfeldt och Gustav Holmström också klara. Det blir en followup imorgon redan.

  • Intervju i medier om ungdomars användande av Sociala Medier

    – Och med Simons genomgång stänger vi facebook-butiken för de här gången. Lysande, och pekar också på problemet med att bunta ihop åldersgrupper i för stora segment. Det är mil av skillnad på en 15- och en 18-åring.

  • My Parents Joined Facebook

    – Hade missat det här om inte Fredrik Stenbeck tipsat. Och det vore ju synd, med tanke på min postning om mamma och kusin Ingegerd;)

  • Ha kontroll med en egen domän till bloggen

    – Håller med, domänen är det viktigaste du har. Äg den och du har flexibilitet och koll. Vill du ha någon som håller dig i handen och ger strålande service (men kostar lite mer) så rekommenderas frobbit.se. De kör domänspecialare på skyddadin.se.

  • #FollowFriday #FF #svpt

    – Heliga kameler. Vilken grupp jag landade i. Tack Jerry, hade jag varit en rodnare så hade jag varit röd som en kräfta. Cool!

  • Who Has the Right VC Numbers and Who Cares?

    – Men enda take i frågan (än så länge) är den samma som alltid när det gäller stats: ska man rapportera siffror så ska det fan vara rätt. Annars är det bättre att hålla tyst. Fel siffror gör så mycket mer skada än inga siffror alls. Bäst är såklart att öppet redovisa rådata, metodik, urvalsram etc.

  • Idea Space

    – Varför idéer trivs bäst i sällskap…

  • Why Exercise Won't Make You Thin – TIME

    – Jag tycker det är på tiden att alla gamla sanningar även på det här området äntligen börjar stötas och blötas. LCHF FTW!

  • Cubicle Muses – Wave's Web of Protocols

    – Google Wave, not for dummies – men bra illustrerat. Det här det här, federerade, upplägget som vi behöver vika skallen runt.

  • The Case Against Apple–in Five Parts « The Jason Calacanis Weblog

    – Jason sätter ord på mångas funderingar runt Apple just nu. Min kärlekshistoria med Apple är inte över, inte på långa vägar. Men jag måste fundera lite över mitt svar på hans tredje, och sista, fråga…

  • Publicis Acquires Razorfish From Microsoft for $530 Million – Bloomberg.com

    – Fantastiskt att de här storaffärerna fortsätter. Det känns ju som alla har svårt att göra något vettigt av det. Inte för att det är något överpris direkt – men som strukturell strategi är det svårt att se det lira.