- Högfärdighet är det största problemet för journalistiken « Same Same But Different
- opassande » Blog Archive » Integritetskrisen är här
- Minimizing Complexity In User Interfaces « Smashing Magazine
- Carsonified » Introducing Atlas: A Visual Development Tool for Creating Web Apps
- Reviewing Some Bad Google Search Results With Sergey Brin
- Resumé: Sydsvenskan tar läsare
- Google Decides to Find Its Creative Side – WSJ.com
- age-range-o-matic
- Help – Sourze Microblogg
- Dropbox – Affiliates – Secure backup, sync and sharing made easy.
- Google: now with built in PDF reader
- Dress looks like a pair of 3D glasses
– Jag kommenterade ju Gierttas usla text både här och där, men det här greppet kunde bara en “riktig” journalist ta. Tack för det Emanuel, du är så bra!
– Strålande ord. Integritetskris. Emma sammanfattar läget på ett gång aktuella områden. Vi FÅR INTE glömma FRA.
– Rensa i ditt gränssnitt. Japp. Vem har inte mycket att lära här. Och Smashing är så bra på den här sortens knäck. Imponerad!
– Grym demo från FOWA i London. Filmerna och presentationerna trillar upp lite efterhand nu, så det kan vara idé att hålla ett öga på den här bloggen
– Shit så skoj, tänk att få sitta ner med Sergey och diskutera riktiga, as it happens, sökresultat. Fascinerande.
– Jag skulle vilja flagga för att det finns en potentiell felkälla här, även om jag givetvis inget hellre vill än att bara säga grattis. Man har gjort en massiv marknadsföringskampanj under den här perioden. En kampanj som vunnit priser och hyllats, men som om jag förstått rätt inte lett till ökat antal prenumerationer. Upplagan har tvärtom minskat under perioden. Så då är frågan: vad gör en marknadsförings-insats med folks erinran. Orvesto konsument är ju en postal erinran-enkät, med alla risker för ”förorening” som det ger.
Bara en tanke, för det ÄR konstigt att upplaga och läsning går på så olika håll.
– Många runt om på nätet konstaterar nu att Google faktiskt börjar agera som gammelmedia. Marknadsföringen på nätet – som Google gjort ett strålande jobb med att överlåta åt maskinerna – verkar bli mer och mer hands-on.
Jag tror att det på sikt kan leda till en splittring av Googles fokus, även om jag givetvis förstår att de ser en hel del pengar i segmentet. Pengar som är “up for grabbs” i nuvarande konjunkturläge. Tufft för resten av industrin…
– Eller om du vill räkna i huvudet: dinålder/2+7
– Sourze kickar igång egen microblogg. Eller egentligen inte en microblogg, mer som en snabbkommentar-funktion som inte är knuten till speciell artikel. Jag är lite skeptisk över nytta, men det var ju en snabb och billig fix iaf ;)
– Fantastiska Dropbox har kört ett klassiskt affiliateprogram via Commision Junction, men nu är det alltså slut. Ur mailet:
# The quality of the users signing up for Dropbox via the affiliate program is considerably lower than other sources of signups
# We were unhappy with the limited control we have over the CJ experience for affiliates signing up via our program
– det stämmer till en del eftertanke när inte smartskallar som Dropbox-gänget tycker att de kan göra en bra sak av ett CJ-program. Affiliate marketing är inget självspelande piano, make mental note
– Tack Google. Inline, snabb, utan-nedladdning PDF-titt. Klockrent.
– Etsy, Love it. Den här coola klänningen är verkligen 100% den tjänsten.
Känns som att Sourze försöker lösa ett gammalt problem med en ny lösning. Låter spontant som att de kanske var ute efter en “Shoutbox” (eller som Last.fm översatte det till svenska – “Hojtlåda”) men att de antingen medvetet eller omedvetet tyckte att mikrobloggar ju måste vara lösningen på det problemet. En sofistikerad hojtlåda skulle kanske kunna gett mer nytta – om de nu inte verkligen vill börja konkurrera med andra mikrobloggar?