- 70 Usable Stats From The 2009 State Of The Blogosphere
- Tube typography
- LeWeb report: Real-time is exploding | Disruptive Media
- Facebook’s Growth May Have Slowed in Europe During November
- Bröderna Sjönell bakom Googles storsatsning
- Why Facebook Changed Its Privacy Strategy
- Why I Hate Ereaders, And Doubt They'll Ever Hit the Mainstream – eReaders – Gizmodo
- A piece with a lot of screenshots about the close tab behaviour in Google Chrome | The Invisible
- Hollywooodfruar kostade Anna Anka äktenskapet | Nöjesbladet | Aftonbladet
- Nikolaj Nyholm Joins Sunstone Capital
- Dirt Poster : W O R K O F R O L A N D T I A N G C O
- YouTube – Bodybuilder Accident
- Stuff That Matters
- London school gives free iPhones to kids in weird experiment
– Aggregerad statistik om bloggosfären. Bra referens.
– Och på tal om detaljer (lite längre ner…)
– Annika rapporterat från LeWeb. Inte otippat verkar realtime stå i fokus…
– Danmark och ett par länder till tappade facebook-användare i november? Must investigate.
– Jag tycker det är hur tråkigt som helst att google börjar med traditionell marknadsföring.
– ”In 2007, when on Facebook you did not have any options but to share just with friends, we added more options as the world has changed,” he said. “I don’t think there were people then asking for public sharing, but people asked us to share more broadly.” (I asked if those people were marketers and Schnitt said he didn’t know what they do for a living.)
Now in 2010, it’s time to share even more broadly – if you so choose.”
Visst kan man hävda att det är facebook som driver förändringen, men jag är beredd att hålla med om att det är en generell trend. Vi går mot mer öppenhet – det känns som en naturlag nästan, av skäl som jag brukar presentera på mina föredrag.
– Anders Mildner och jag är inte ensamma om att vara skeptiska. Skönt.
– Nördvarning: men det är ju så här det är. Små små detaljer gör en enorm skillnad. Vi fnyser åt dem när vi ser dem så här (kanske), men i realiteten är de garanterat en del av beslutet när vi ska välja.
– Den viktigaste frågan för henne borde ju vara vad som händer med namnet. För utan Anka, ingen Anna. Det är givet.
– Ett stort grattis till vännerna på Sunstone och till Nikolaj. Ni är verkligen är marriage made in heaven och jag ser sååå fram emot framtida pilsner och långa samtal. Ni rockar!
– Pelle Sten skickde mig hit, och det tackar jag för. Galet snyggt och ett budskap som är spot-on. På ett bra sätt.
– Känner mig så fantastiskt elak när jag inte kan låta bli att skratta åt den här. Fick tipset från @axelnilsson
– Mighty är verkligen en helt underbar logo. Åhhh vad jag gillar den.
– Jag tycker inte det är det minsta konstigt. Ska det kunna “data” överallt måste du ju 3G-möjlighet. Det är ju något helt annat än voice, men gör att iPod inte räcker. Jag föreslog för Procivitas för någon vecka sedan att de borde göra det här. Det tycker jag fortfarande.