- Facebook’s Continued Rise to Pervasiveness | Brian Solis
- MADATOMS – KNOW YOUR OBSCURE STAR WARS QUOTES by Geoffrey Golden – Artist: Jonathan Brazeau
- 7 Creative and Interesting Infographics about Twitter | TechXav: We Teens Love Tech
- How Apple Does Controlled Leaks | Analysis | The Mac Observer
- Facebook’s iPhone App Finally Gets Push Notifications, Contact Syncing
- True King of SPAM | Domäner enligt Internet Sweden
- Ingen kommer någonsin tjäna pengar på internet! | Hanna Fridén – Feministisk, estetisk stilfascist | Metrobloggen
- Boris Johnson to launch London 'Datastore' with hundreds of sets of data | Technology | guardian.co.uk
- Danish tourism board produces video marketing Denmark as a country with drunk women who have unprotected sex with random tourists
- Pirater sökte demokrati
- Vintage Ad Browser
- A new year, new mobile features, and more!
- PR-byråernas storhetstid är över?
- Liveblogging The Google Nexus One Phone Launch
- Thanks for a great 2009 and what to expect from 2010 | Videoplaza
- Gunilla Herlitz: "Stora utmaningar för DN" – Nyhetsmorgon – klipp, bloggar och extramaterial – tv4.se
- Prisondate.se – En fängslande kontaktsida
– Jag försöker övertala Erik (@hepp) att han ska sy ihop en statistikpost över 2009, tills dess håller vi tillgodo med sånt här smågodis.
(BTW, det blir en kvällspublicering av kommentarer. Eftersom gränsen på 20 items fortfarande är kvar…)
– Den här är till vännerna Jimmy och Nikolaj på Sunstone Capital – och för resten av er att fundera över ;)
– Jag har inte länkat till den här innan väl?
– ”I know, because when I was a Senior Marketing Manager at Apple, I was instructed to do some controlled leaks.” – inte ofta man får den här sortens information från hästens mun.
– Riktigt goda nyheter för FB-junkies. Wifey kastade sig över den. Det gör jag också, snart.
– Fantastiskt grävjobb, och en underhållande historia. Pressen måste plocka upp det här. Nikke kommenterar: http://www.lindqvist.com/nigeriansk-kung-bakom-sms-bedragerier/ och här är del 2 av storyn: http://www.internetsweden.se/true-king-of-spam-part2/
– Tyvärr har Hanna Fridén uppenbart inte en susning om hur det funkar med annonser i tidningsvärlden. Det är inte ens lönt att börja räkna upp alla exempel på hur annonser landat fel i förhållande till redaktionellt material. Bättre att hänvisa till vad Chris Anderson skriver initierat i Free. Om Wireds klappvägg och hur de anstränger sig för att se till att annonserna inte landar i närheten av relaterat redaktionellt material…
– Helt grymt. Boris Johnson (borgmästare i London) tar upp kampen med Bloomberg i NYC om att vara den mest progressiva och smarta borgmästaren i öppenhetsfrågor. Bra där!
– Fantastiskt att de missat den hör storyn tidigare. Men kul att bli påmind om den. Och nej, jag vet fortfarande inte vad jag ska tycka. Om alls.
– The brand man plockar fram guldkorn ur arkivet. Och det här är något vi alltid behöver påminnas om.
– Gamla printannonser. Helt underbart, vilken guldgruva.
– Och jag hatar, HATAR, att note har hamnat i andra raden och att mitt val att fälla ut more inte är sticky. Genast blev det ett moment till och det behöer jag verkligen inte. Hade hellre sett en bättre reader-integration med Google apps…
– Och jag är mest ledsen för att Sthlms modell ska smitta av sig på relativt utmärkta city Helsingborg.
– Livebloggen är roligare än produkten. När det började skrivas om Nexus så tänkte jag att Google var sneaky bastards som lyckades så väl med att undanhålla the big thing. Men så visar det sig att det inte finns någon. Jag har sällan blivit så här besviken på dem.
– Det har varit ett fantastiskt år med VP, och alla tecken i skyn tyder på att 2010 kommer att bli barriärbrytande. Ser fram emot det och är glad att vara en liten del av det här företaget.
– Det hade varit jäkligt intressant att få hjälpa Anders Kraft med förberedelserna till det här inslaget. Han är ju alldeles för dåligt förberedd. Alltså blir det inte speciellt intressant eller sakligt. Inte alls.
– Som sagt, de stora datingbolagen kommer att få problem. Är det inte nya breddtjänster som plentyoffish så är det små och smala aktörer. Det här verkar vara ett seriöst initiativ. Det enda jag inte gillar är att man inte kan läsa vem som står bakom. Obra.
Jag har visst en “susning” om hur det fungerar med annonser, då jag faktiskt jobbat som både layoutare och redaktör på tidning och har bestämt var de ska placeras ut i förhållandet till materialet. Det blir inte alltid helt rätt där heller, såklart, men det innebär inte att det inte skulle läggas mer tid på annonsplaceringen i tryckta tidningar än på webben. I stort ser annonsering på större tidningar och bloggportaler ut som så att de, om de anpassas alls (i många falls görs det inte det) endast anpassas efter en automatisk mall baserad på liknande ord, mycket som Google Ads. Annonsoptimeringen på internet är pinsam. Det säger inte att det inte kan bli fel även i tryckta medier. Att säga att jag har inte har en “susning” om hur annonsering fungerar och motiverar det hela med att det sker pinsamma fel även i tryckt media är ju i ärlighetens namn, i min mening, bara rätt dumt.
Testat MobileRSS i iPhonen? Om du tycker att nya Reader i iPhonen slirar en smula, så kanske den appen kan göra ditt liv en smula enklare.
Japp, har haft den länge men inte fastnat. Förrän nu, någon annan hann före dig med att påminna. Min älskade reader får stå åt sidan ett tag. Bra offlinekapacitet i MobileRSS också. En keeper, för ett tag iaf.
Vad du har för bakgrund tog jag ingen hänsyn till, jag gick bara på vad du skrev. Och där är du ute på turné, det vidhåller jag fortfarande. Om jag hinner kommer det en bloggpost på temat.
Vad har du för relation till VideoPlaza?
Minoritetsägare och senior advisor.
Och nej, jag vet inte vem du är.