- 60 säljare bort från Eniro
- "Googla" utsett till årtiondets ord – IDG.se
- Mitt i steget, Johan Westerholms blogg: Om sociala medier, förlorade debatter och felsägningar
- How Did They Make Zeppelins? – zeppelin – Gizmodo
- Gay Teen Worried He Might Be Christian | The Onion – America's Finest News Source
- Alex Payne — Sold, For Just Me
- Official Google Docs Blog: Upload and store your files in the cloud with Google Docs
- Google Defends Against Large Scale Chinese Cyber Attack: May Cease Chinese Operations
- Facebook Blocked at Work? Respond to Wall Comments via Email
- Sarah Palin Will Destory the Media As Fox News Analyst [Sarah Palin]
- Saken är biff, steken var bluff
- MGC2010 on Flickr – Photo Sharing!
- LiveLeak.com – The quick brown fox jumps over the lazy dog
- Expanding the Cloud – Amazon EC2 Spot Instances – All Things Distributed
- Sociala medier » Tunna tidningar utan annonser
- Aftonbladet ökar räckvidden och minskar upplaga « Jan Helin
- Automatic Affiliate-Link Insertion Service Gets Google Backing
- File:2010-01-11 wikimedia crosses 10gbit.png – Wikimedia Commons
- Alltop – Top Collaboration News
- Steadicam för iPhone? Javisst! | iPhonefeber
– Det är mycket integrerat sälj på gång överallt just nu. Lycka till – ni är för tidigt ute.
– Ja, vilket annat ord skulle det kunna bli. Jag är mer förundrad över att unfriend slank in som årets ord 2009. Men det är onekligen ett fenomen i tiden.
– Förhoppningsvis blir väl effekten istället att vi blir lite tolerantare. Att både gamla medier och unga bloggare blir lite bättre på sans och balans. Det är klart att lite eftertanke från Edvard inte gjort ont – men det hade sannerligen inte skadat med ett par djupa andetag i kommantatorsbåsen heller…
– En svindlande bild.
– Note to self. Bara för att Toodledo växer ur ramarna och jag inte hinner med alla måsten så FÅR jag inte skippa min dagliga dos av The Onion.
– Söt liten historia om söt liten tjänst. ”And that, friends, is the story of an odd little single-purpose website with a silly domain name that, for some reason, thousands of people keep coming back to every day.”
– Tänk om det kunde visa sig bli integrerat med Dropbox. Vilken dröm att ha allt på samma ställe, for real.
– Vad är det egentligen som hänt? Vill man mena att det är den kinesiska regimen som ligger bakom? Det här lär vi få höra mer om.
– Det spelar också en viss roll att svenska tecken inte fungerar ;) Se min bloggpost lite längre ner på temat. https://jardenberg.se/b/facebook-gor-en-raksmorgas/
– Och samtidigt här hemma: ett valår får Gudrun Schyman valsa runt, på bästa sändiningstid i ett av Sveriges populäraste tv-program. Hur mycket jag än försöker så lyckas jag inte begripa hur fyran tänkte där.
– Pluspoäng för ännu en bra rubrik. Jag är nog inne i en fas.
– Minigeeksen har koll på läget. Det gäller att välja rätt verktyg ;)
– Haha, det här är verkligen hur kul som helst. Och om du inte håller med, så kan jag nog inte förklara. Tipstack till @micaelwidell som tipsade här: https://jardenberg.se/b/facebook-gor-en-raksmorgas/#comment-29526960
– Ett steg till på resan mot gratis. amazon säljer överkapacitet via auktion. Fantastiskt bra för applikationer som inte är tidskritiska (du ska alltså inte köra din sajt på de här instanserna ;)
– Den här rubriken säger egentligen allt. ”Tunna tidningar utan annonser”. Japp.
– Intressant att Jan Helin är lika förvånad som jag över att ”Totalupplaga”, eller ”TS-Total” inte fått mer uppmärksamhet.
Men alldeles oavsett det här sifferdribblandet, jag skulle gärna hört någon kommentar om den här grafen http://trends.google.com/websites?q=facebook.com,aftonbladet.se&date=a
Däri ligger dolt den stora utmaningen för aftonbladet.
– Hmm, intressant koncept. I förlängningen: med ett sådant här abstraktionslager intransaktionen kan man kanske tysta röster om köpta bloggposter? Du har ju ingen aning om vad som ger klirr i kassan på förhand.
– Grym trafik på Wikipedia. Citerar ett mail: ”Måndag 11 januari översteg Wikipedias webbtrafik för
första gången 10 gigabit/sekund som 5-minutersgenomsnitt.
Man servade då 97.725 HTTP-anrop per sekund.”
– Just nu gräver jag mycket i kollaboration, samarbete, nya arbetsformer. Du också kanske?
– Väcker ha-begär…
Har du lust utveckla Eniro-sälj kommentaren med åsikten om att det är för tidigt?
Själv är jag också skeptisk till det jag sett av integrerat sälj från min horizont. För mig är problemet paketeringen, eller snarare bristen på paketering. Alldeles för mkt reaktivt istället för proaktivt sälj där man först plockar in “vad som helst” för att sedan i panik försöka realisera bara för att “kunden kräver det”…
Men det funkar uppenbarligen i den här branschen för de som vill sälja så här, för organisationerna bakom har en hel del att önska när det gäller internredovisning. Framförallt när det gäller att mäta och kostnadssätta tid och då går det komma undan med för de som sitter närmast kund.
Vad är kruxet för dig med detta som gör att du anser det vara för tidigt?
Angående Kina/Google, kan det kanske tänkas att Google Books historien samt även hackandet av Baidu har kopplingar till det?
Intressant case och onekligen en hel del som verkar hända under ytan.
Angående räckviden på aftonbladet från Sifo så är det något konstigt med statistiken. Aftonbladet och Expressens siffror går ju att jämföra med de siffror som finns på KIA-index, med 1,33 datorer per besökare. Men Om man tittar på SvD och DN.se:s siffror så är det verkligen stor skillnad mellan siffrorna på KIA och de från Orvesto. SvD:s besökare skulle ha 1,15 datorer per besökare, medan DN skulle ha 1,8 datorer per besökare. Och så stora skillnader mellan sajterna är orimliga, speciellt den mellan SvD och DN, som ju borde vara likvärdiga.
Så nånstans är det en stor skillnad i vad som mäts. Kanske är det någon barnsjukdom som gör att man inte slår på stora trumman ännu, men ändå kör på för att man trots allt vill sälja sin statistikprodukt?
Intressant vore att veta hur sajterna definieras i de olika mätningarna.
Bifogar länk till Google spreadsheet med lite siffror: http://bit.ly/4q3E7B