- Internetworld i öppet brev till statsministern: 10 digitala profiler du måste lyssna till | jardenberg unedited
- 10 Useful Google Spreadsheet Formulas You Must Know – woorkup.com
- NEWS! – Digital Cameras, Digital Imaging, Digital Photography, Digital Scanners
- Best Wool Cap Ever | Top Cultured
- Clifford Stoll: Why Web Won't Be Nirvana – Newsweek.com
- Fibonacci Flim-Flam.
- Twitter Phishing Attack Spreading via Direct Message [WARNING]
- The AP Is Using Twitter To Send People To Facebook. Wait. What?
- Tänk vad ett ord betyder mycket
- Study: Ages of social network users | Royal Pingdom
- Piratpartiets Rick Falkvinge: En lektion i effektivt bloggande
- PoliticsHome – All today's politics in one place Young voters the most sceptical about social media | PoliticsHome | PH Research
- de drabbade
- Proving Social Media Works
- Gör bok av din blogg med Blogbooker
- Six Greatest Nerd Couples of All Time – San Francisco Music – All Shook Down
- Flashmob i Gowalla
- RIP Google Gears
- Can You Trust a Facebook Profile?
- Teknikens självbild
– Inleder söndagens läsning med att egopuffa för den här listan. Vill du ge mig en klapp på axeln så vet du var du ska vända dig;) http://www.daytona.se/yaba/2010?preselect=318
– Kanske inget nytt för @hepp, men för mig var det här grymt värdefullt. Tipstack till @michaelelliot
– Cool utveckling av FLIPen, men notera hur lite som sägs om ljudet. Gör mig bara ännu mer sugen på att köpa varianten från Zoom istället. Den som i princip är en av deras högpotenta mickar, med en enkel kamera. Ljud är sååå viktigt i de här sammanhangen.
– Brian ska sticka sig till ett MVG i syslöjd säger han. Kan det här vara modellen?
– Åhh, ibland kan jag sakna -95: ”The truth in no online database will replace your daily newspaper, no CD-ROM can take the place of a competent teacher and no computer network will change the way government works.”
– Nördigt, men underbar söndagsläsning. Jag fastnade här en halvtimme redan, och lär återkomma för mer när jag ligger i badet, eller så. Älskar den här sortens engagemang, och den underliggande misstanken som lyser igenom ibland: att allt är en konspiration ;)
Fler exempel här: http://www.lhup.edu/~dsimanek/skeptic.htm och här: http://www.lhup.edu/~dsimanek/scimyths/scimyths.htm
[hittat via hacker news]
– Allvarligt talat, när ska folk sluta gå på sånt här?
– ”Oh the Associated Press, our most favorite banned new source. It seems almost monthly they do something that defies logic and/or looks to be a suicidal act. And today brings another oddity.
– En av mina ”favoritelever” berättar en historia från verkliga livet. Strålande exempel på hur det kan gå till. En sökning (koll och bevakning) leder till att hon skriver en kommentar (visar engagemang och personlighet) som leder till att Ystadallehanda gör ett knäck (impakt även utanför nätet).
– Where is everybody? Men mest länkar jag egentligen till den här för att visa på smart bloggande. Klä det i klatchiga rubriker, använd snygga bilder (gärna med lite humoristisk twist), gör ett par grafer och skriv en lättuggad text. Då gör det liksom inget att underlaget är något som vem som helst sitter på, och kan accessa i ett grisblink (google ad planner). Hatten av för Pingdom!
– ”Men sett till min målgrupp så borde jag inte ödsla tid på saker som Agenda utan snarare lägga den tiden på att stanna hemma och blogga.”
– Bläcket i rapporten hinner inte ens torka innan @britstakston är klar med analysen: http://www.jmw.se/2010/02/20/sociala-medier-och-politik-valrorelsen-20
– @mymlan tipsar om sajt som tar vara på den svenska folksjälens innersta väsen. Besvikelsen och behovet av att rasa
– 300 case i fallbanken redan. Det lovar mycket gott. En svensk version, kanske?
– Värt att kika närmare på kanske.
– Miriam och Björn. Gitta och Falkevik. Kristin och Tomas. Wifey och jag. Listan kan göras lång ;)
– Säger igen, foursquare är både roligare och nyttigare just nu. Roligare för att du alltid får något och för att det är så jäkla kul att ärligt battla om borgmästareskapet (eller hur, @hepp;). Och nyttigare för att de tänjer tjänsten mer, bl.a. ur ett affärsutvecklingsperspektiv.
– Det är inte bara flash som åker ut.
– Så, tillbaka till det som brukade heta: “on the Internet nobody knows you’re a dog”. Det är inte sant längre, helt enkelt för att vi väljer att vara ärliga. Men det är inte det samma som att vi är oföränderliga. Det dom händer i de sociala nätverken påverkar oss, och vår persona är i ständig utvecklig. Men det finns fortfarande en tydlig linje mellan den fysiska och den virtuella världen. Som går åt båda hållen. Växelverkan.
– Eller så är annonsen lite självironisk? För stort allvar, anybody?
#17 Denna vecka ska jag ta tillbaka Koppi (http://foursquare.com/venue/334658). No mercy!