- Här är ljusglimtarna i svensk reklam just nu (och vad de har gemensamt)
- Alliansen.se kunde varit så mycket bättre
- Numbers
- Folket Frågar
- Var ute och joggade – dödades av ett flygplan
- Binero Exclusive: Webbshowtips från YABA-vinnaren SSWcrunchs Joakim Nyström | Binero – bäst på domännamn, vänligast på webbhotell
- Welcome | Sticky Brainstorming
- #viktbubblan – Twitter Search
- The GC Team | We built Garmin Connect. We’re for hire.
- Foursquare’s Dennis Crowley Talks Revenue, API, Brands, and “Beyond the Badge”
- Canon
- morrismotorcycles.com
- Big Data Is Less About Size, And More About Freedom
- Stay off the fucking internet
- Diskussionen måste tas
- Spotify Consumes More Internet Capacity Than All Of Sweden
- Bäst på nätet enligt SXSW : SXSW 2010 by Media Evolution
- If you use Google Chrome, you’ll like this | Clicky Blog
– Jag tycker “please copy me” är en ljusglimt i svensk reklam just nu.
– Istället för att bara gnälla gör Nikke en gedigen genomgång och bjuder kantstötta alliansen på bra tips. Frikostigt.
– BÄST!
– (re?)lanserades igår kl 20.00, hade tänkt skriva något men hann inte. Kolla in den, klura på om du kan lägga lite engagemang här. Jag tycker tanken förtjänar det, men om det inte blir rejält intresse så blir det inte ens en tummetott.
– Det är ju det jag säger, träning är farligt.
– Wow. “Mycket Techcrunch och Jardenberg”.
– Coolt. Tror jag. har inte testat än. Men valpen (@glemme) brukar ju ha koll…
– Tekniken invaderar gamla #viktbubblan (http://www.flickr.com/photos/jocke66/4439689975/). För egen del känns det som det lossnat nu igen. http://bit.ly/mot84kg
Jag måste tjata en gång till, att väga sig två gånger om dagen och lägga ut resultaten publikt är det mest motiverande jag upplevt för en bättre kosthållning och sundare liv. Living by numbers ÄR kanon (om än inte för alla)
– Kaxigt. Garmin HQ vill flytta hela sitt SF-team till Kansas. Teamet är motsträvigt. Här är resultatet.
– Underbart tydliga och raka svar, betyder att vi får en intressant inblick i hur Foursquare resonerar runt nu och imorgon. Tumme upp!
– Men för fan! Dubbelplusdumdumtomtar!
– Vännen @morpac har en härligt galen idé. Jag har signat upp för en ägarandel. OBS, jag sysslar inte med finansiell rådgivning ;)
– ”We are in a Renaissance for computer science, engineering, and learning from data right now. The scale of data and computations is an important issue, but the data age is less about the raw size of your data, and more about the cool stuff you can do with it.” och
”The recent big data trend is about the democratization of large data more than its growth.”
– Jerry ångar på. Men läs först Mymlans oerhört kloka, nästan sorgsna, öppna brev till sjf. Det är grymt bra.
– Måste verkligen diskussionen tas? Givetvis ska man inte hindra den som vill skriva sådant här (läs insändaren, länk i rutan uppe till höger på artikeln), men det är ju inte detsamma som att smp måste publicera det.
– URLen är kul: spotify-bigger-than-sweden
– Bra sammanställning.
– Alla bloggare är statistikknarkare i varierande grad. Getclicky är mitt favoritkomplement till självklara Google Analytics. Och det blev precis ännu bättre, med en snygg plugin till Chrome. Lovely
(BTW, vill du testa clicky får du gärna använda min affiliate-kod: http://getclicky.com/99610)
Tack för orden om Please copy me! Det var uppmuntrande värre att höra. Tack också för att du delar med dig; spaningarna från SXSW var särskilt intressanta. Keep up the good work.
Jag måste ha missat samtalet om proprietära TLD:er.
I mina ögon så hämmar endast dagens TLD-distribution internets utveckling.
Att det överhuvudtaget finns en andrahandsmarknad för domäner är en tydlig signal att det behövs alternativ, nytta och värde skapas i browserfönstret – inte i adressfältet. Den demoktratiska distributionen av telefonnummer är en god förebild i mitt tycke.
Apropå #viktbubblan. En kollega och jag hade för ett par år sen en utmaning om vem som kunde gå ner mest i vikt på 13 veckor. Pressen att dels tävla mot någon annan och dels att vi la ut hela utvecklingen på http://nomoremisterfatguy.blogspot.com/ är ruggigt effektiv. Jag är sugen på att köpa den där vågen jag med, det är nog dietdags igen är jag rädd …
Minns eller lilla tävling. Det är spännande hur förhållandevis lätt det är krydda något trist till något som iaf blir lite mer intressant. Om jag bara fortsätter ställa mig på vågen år ut och år in så… Man vill ju inte gärna se kurvan vika av uppåt igen.