1. 9Az24.jpg
  2. – Med den här, skrämmande, märkliga, nästan lite otäcka bilden som träder fram i Google suggest, lämnar jag er till söndagens värv. Du har inte glömt ställa om klockan väl?

  3. What the future looked like in 1993. [VIDEO]
  4. – Grymma reklamspottar från AT&T 1993. Favoriten är att faxa från stranden. Men annat kom faktiskt ganska nära. Tack till @betaalfa

  5. Social+Cash eftersnack: del II
  6. – Jenni paketerar bra.

  7. The Medium – Trust Busting – NYTimes.com
  8. – ”There’s a lesson in this tour. Web sites should update or shut down; the ones that hang around collecting cobwebs have an almost frightening, hollow-eyed quality. If your plans change, you should note the revision publicly, and manifest confidence online.”

  9. The 80 best guerrilla marketing ideas i’ve ever seen – FrancescoMugnai.com – Graphic Design Inspiration and Web Design Trends
  10. – Helskön inspiration. Här han man släppt fram det kreativa monstret. Big time.

  11. De värsta krocken hittills i Sveriges värsta bilförare – Sveriges värsta bilförare – tv4.se
  12. – På något vis är det ju svårt att inte tycka TV4 förtjänade det här. Alltså, det utdragna resonemanget om de här ”bilförarnas” brist på logik kan man väl faktiskt lika gärna applicera på de smörhjärnor som tänkte ut det här formatet?

  13. Taurus – Safe and zero emission urban transportation concept | AtCrux
  14. – Crazy cool

  15. Farligt skilja nätet från verkligheten | Inrikes | SvD
  16. – ”Internet är inte längre ett medium som är skilt från resten av världen. Det går inte att betrakta nätet som en separat företeelse som det går att gå in i, rota runt, fixa till och därmed tro att man har löst några samhällsproblem.” WORD!

  17. Let Out the Creative Beast
  18. – Jag minns när internetworld förklarade krig mot processmonstret. Det här är lika viktigt. Feed the beast kan vara en bra grej, om det bara är rätt monster och rätt föda. Den här formen gillade jag.

  19. (3:11) HTML – The Hot Toddies
  20. – Åhh, den här har gått på repeat hela morgonen. To cute.

  21. 365 things you can do
  22. – Imponerande projekt som rullar vidare. Behövde kanske påminnas om

  23. Freemium Summit: Evernote shares the insider secrets of free apps | VentureBeat
  24. – Raka siffror om att bygga/överleva i freemium-världen.

  25. Seed Accelerators and their companies (App C)
  26. – Grym transparens, underbart verktyg för att få koll på investeringsläget. Mums, helt enkelt. work in progress, konstant.

  27. This Is Apparently How You Quit Yahoo [Video]
  28. – (internt) Jag kan inte bli av med tanken på hur det kommer att låta när Noah någon dag lämnar HD. ”White & Nerdy” FTW!

  29. Nu syns realtidssök även på Google.se
  30. – Det är nu det händer. Vårt kollektiva minne och vårt kollektiva medvetande möts.

  31. TechCrunch
  32. – Ingen shitstorm än så länge. Ser arenan annorlunda ut numera? Jag tror det, faktiskt. Därmed inte sagt att den hör inte tar fart, men bit för bit flyttar vi gränserna.

  33. Iphonetips för barnvakter
  34. – ”Tänkt ålder är upp till fyra år.” – du noterade väl? UPP till fyra år. Internet-entré åldern idag sägs vara 4 år (Svenskarna och internet) och det förvånar inte ett dugg. Sätt en iPhone i händerna på någon som är ett par timmar äldre än nyfödd och det bara funkar.

  35. Den zappande myndigheten FRA
  36. – Massor med spännande punkter för fortsatt uppföljning. Tack för rapporten, och tack för en bra edit. Känns som det kommer mer i den frågan.

  37. Superredkord på webben
  38. – Stort trafikrekord på KB, och det gottar man sig lite åt, så klart. Skälet anges vara en inlänk ”från en annan välbesökt sajt”. Men man säger inte vilken och man länkar inte tillbaka. Gammelmedia när det är som äldst.

  39. If It Doesn’t Happen On Twitter It Probably Doesn’t Matter
  40. – Kloka råd. Men framför allt bra tryck på principen att använda Twitter som både early warning och spela-roll-filter.