- Google – Äntligen ligger jag före von Anka on Flickr – Photo Sharing!
- Lissly = bevakning av sociala medier går Alpha! #PRofSweden
- Lessons from Apple on Advertising and Aesthetics | Smarterware
- Xing Founder Tries Euro Twist on Y Combinator Model
- Activity Streams – Gnip
- Facebook Surpasses 2 Billion Monthy Video Views
- Times Company Objects to News-Reader App – Bits Blog – NYTimes.com
- Never Read Another Resume
- AT&T Learns Exactly The Wrong Thing About Data Usage « Design By Gravity
- Digital Society » Blog Archive » Apple faking 489 to 815 PPI on iPhone 4 ads
- Twitter Blog: Links and Twitter: Length Shouldn’t Matter
- Our new search index: Caffeine
- Making it easier to video chat, voice chat, and group chat in Gmail
- Turkey Bans Some Google Services
- The Content Graph and the Future of Brands – Publishing 2.0
- Marketing; newspaper industry
- Journalisten.se | Utgivarbeslut på nätet bör ta hänsyn till tiden
- Internet Trends 2010 by Morgan Stanley Research
- Read-Only Facebook Coming to Your Company?
- NRK podkast uten musikk fra nå
– Let’s party, ankan är nerknuffad. De fem jag har ovanför mig lär bli tuffa att lyfta undan, men sommaren är ju lång ;)
Och idag slår det gnistor om http://movingimagesmalmo.se/2010/ – Du hänger väl med?
– Det damp ner ett mail med en invite igår och jag har satt upp kontot och börjat kika. Thérèse Mannheimer och Simon Sundén är ju ett dreamteam (om än med lite många apostrofer;) så det här kommer jag följa med örnögon. Å andra sidan, jag är väldigt förtjust i http://notified.se/ så om du inte vill vänta kan du testa dem så länge.
– ”That’s the thing about Apple marketing. They don’t talk about how many gigabytes of memory or how many CPU cycles or how many apps (much). They aim for your heart, and show you how technology can make your life better during its most important moments.”
– Lars Hinrichs är inte Paul Graham, men det här lyfter jag ändå på hatten för. Make it work!
– För nördarna. Det här vill ni ha koll på.
– Som någon skrev i en tweet: ”youtube still serves up as many video views every day as Facebook does in a month”. Men det rör på sig. Och Twitter har nu över två miljarder tweets i månaden, eller hur var det. Stora tal, hur som helst, överallt på den sociala webben.
– Ibland är begreppet gammelmedia verkligen befogat att använda på det allra elakaste av sätt (något jag normalt sett inte avser, alltså). Men det här. Det här var var bara för mycket. Times, skäms. Skäms ta mig fan!
(och apple kan gott bita i skämskudden också, som ens kom på tanken att plocka ner den. Ska jag skicka en länk till vad RSS är för något?)
– Tips från Jason på hur man anställer.
– Det här är en fråga som kommer att fortsätta bränna. Jag menar att flatfee är den enda vägen framåt, allt annat hämmar utvecklingen. Och jag är helt säker på att den operatör som på riktigt satsar på att bli den bästa bitpipen är den som kommer att vinna i längden. Det kommer att ta ett tag, men så småningom kommer vi nördar ha uppfostrat även våra mammor att välja bort de som tvinget ska fluffa sig uppåt i värdekedjan på bekostnad av det man egentligen borde syssla med. Leverera ettor och nollor så snabbt, billigt och stabilt som möjligt. Så. Plats i korgen.
– Foliehattar. Hur fan orkar han?
– Och nu tänker bit.ly svara med?
– ”In fact, every second Caffeine processes hundreds of thousands of pages in parallel. If this were a pile of paper it would grow three miles taller every second.”
En skala som nästan ger svindel…
– Intressant här är att trots att kurvan pekade snyggt och stadigt uppåt tidigare ville man ha mer. Och det fick man. Skickligt.
– Samma turkiet som alltså tyckte sig kunna ha synpunkter på Israels hantering av de mänskliga rättigheterna. Ni är dumma i huvudet, båda två.
– Måste bara kolla här. Jag har läst. Noga. Och jag är inte det minsta imponerad. Det han beskriver är ju i grunden en distribuerad syndikering och det är ju inte det minsta nytt. Och det där med att återpublicera samma material på tusentals sajter, det är väl precis det vi vill röra oss ifrån, egentligen.
Nah, jag får nog ta den här content graphen ett varv till, men spontant känns det som en jäkla massa ord bara.
– ”If only two or three per cent of your readers are willing to pay, what are the other 97 per cent going to do? They are probably going to another website that doesn’t have the cost structure that large newspapers have.”
– Lisa är smart, men det här var bottenlöst dumt. Vi ska inte ägna oss åt historierevision. Inte i någon form och inte till något pris. Det är klart att de gamla uppgifterna kommer att finnas där. Men om busen ägnat tio år åt annan verksamhet så är det det som kommer att synas. Ta plats på nätet och visa vad du är. Bygg din identitet. Det är inte svårt.
– Martin W pekar till att den här är ute. Missat av mig, och ledsen för det.
– “All of this control sounds great for companies.” Ehhh, nej? Det låter helt sjukt och jag undrar vad RWW rökt för att komma till den slutsatsen. Vi behöver inte detaljkontrollerande, parasiterande företag styrda av vitrockar som stannade i utvecklingen runt -72. Nog nu!
– Så grymt tråkigt att man backar på den gamla podcastmodellen. Jag kan tänka mig att bolagen varit omöjliga att diskutera med. Det brukar ju vara där det stupar.
Men det känns ändå konstigt. Om nu nyttjandegraden är låg så borde man väl kunna få skitbilligt avtal?
Har man bara inte orkat hålla i? Börjar vi se slutet på den vackra NRKbeta-sagan nu? Ska de bli lika trötta som resten av branschen?
Jag är ett s t o r t fan av nr 8 och 16. Bra skit!
Tack för det!
Times verkar verkligen ha… ehh.. nånting emot framtiden. Snacka om att vara enögda, å då är det som är kvar porslinsögat….
För övrigt ser jag ett problem, jag delar just inte vidare jardenberg kommenterar, blir konstigt att skicka en hel lista till folk för att jag vill att dom ska läsa en punkt… Nästan så man vill kunna sharea en punkt, med din kommentar… Hmm. Men som alltid, Jardenberg Kommenterar är alltid ett inlägg jag letar upp i flödet när jag läser. Strax efter mina webcomics ;)
Jo, jag vet. Det där med delandet är ett problem, liksom med kommenterandet som lider lite av samma sjuka. För ett par månader sedan bytte jag från <ul> till <ol> och det har gjort det lite bättre. Nu kan man iaf referera till ett nummer i listan.
Hela listan finns uppdelade i enskilda punkter på Buzz, hittas tex via http://www.google.com/profiles/jardenberg
Buzz har jag slutat använda. Det gav väldigt lite nytt i mina ögon. Det enda jag tycker är riktigt bra med buzz är kopplingen in i Google Maps på min Desire, där jag kan se folk runt omkring mig och framförallt vad folk skriver på ställen jag ska till snart… Använde det så när det precis var nytt och jag skulle till Zurich för att få veta vädret ;)