Det har gått en helg och några dagar sedan jag berättade om det nya läget. Omtumlande dagar, och väldigt intensiva. Via mail, i bloggsfären och på microbloggarna har det varit mycket kärlek. Det värmer. Precis raka motsatsen har vi som vanligt sett i kommentarsfältet på Dagens Media, vilket bland annat födde den här lilla diskussionen.
Till att börja med vill jag slå ett slag för Erik, Daniel och Peter. Oavsett vad som kommer att hända med Mindpark vill jag att de ska få koll på alternativen, så hör gärna av er till dem. Som ni säkert räknat ut kan jag ge dem mina allra varmaste rekommendationer.
Sedan är det mycket pappersarbete. Administration är inte min favoritsyssla, men just nu är det mycket sådant på agendan. Vi måste räkna på avvecklingskostnader in i minsta detalj, varje avtal måste synas, varje åtagande belysas. Innan det är klart kan jag inte ta ställning till erbjudandet om att köpa bolaget och köra vidare i någon form. På fredag hoppas vi ta nästa steg. Därefter ska vi också titta närmare på de projekt som idag är igång inom bolaget och se hur de ska tas vidare. Det är många bollar som rullar, men det känns som det är under kontroll. Min prioritet är given: personal, leverantörer, projekt. Därefter framtiden för mig och Mindpark.
Bloggen på jardenberg.se ska leva kvar, den tanken är iaf glasklar redan. Vi arbetar på att försöka få ihop ett bloggteam som ska bidra till att göra den här sajten till ett nav för mediesverige, dess tänkare och tyckare, framöver. Jag kommer att kontakta SSBD och andra närliggande bloggar och se så vi inte trampar varandra på tårna, utan snarare tvärtom. Redan har ett antal mycket intressanta personer uttryckt intresse, jag återkommer till det i en egen post lite längre fram. Är du också intresserad, hör av dig. Förmodligen har jag bara inte hunnit kontakta dig än ;)
Bolaget Mindpark kommer alltså eventuellt att finnas kvar i min regi. Jag vet inte hur, när eller några som helst detaljer än. Men jag vet att det inte blir i dagens kostym. Ska jag köra vidare med Mindpark så lär det bli i någon noded form. Jag är vidöppen för kommentarer och synpunkter.
Andra som skrivit om Mindpark-läget
- Bäst uttalande till pressen levererade veteranen Lars Svensson till Medievärlden 15.45.
- Rolf van den Brink skriver om det som ”Veckans Paradigmskifte”, och det känns minst sagt lite väl pretto;)
- Sofia plockar upp det på Same Same But Different, och kallar det för veckans bomb.
- Anna Serner, VD på Tidningsutgivarna tycker också det är tråkigt.
- Lånar några länkar ytterligare från Sofias veckobrev: tdh.se, Jonas Lejon, Svenåke Boström och Youngminds.
Jocke, du har en katapultposition att nå ut över norden med en byrå som jobbar med sociala medier i marknadskommunikationen. Det törstar företagen efter. Väljer du den banan så hoppas jag på att få samarbeta. Ingen lågkonjunktur bland etablerade webbyråer – än iallfall (-:
Jocke, du har en katapultposition att nå ut över norden med en byrå som jobbar med sociala medier i marknadskommunikationen. Det törstar företagen efter. Väljer du den banan så hoppas jag på att få samarbeta. Ingen lågkonjunktur bland etablerade webbyråer – än iallfall (-:
Yes, bara att sälja på!
Yes, bara att sälja på!
Jocke, Noded formatet har all moejlighet att passa dig och gaenget vaeldigt bra. Saeg till om jag och Andreas kan bistaa paa naagot saett.
Jocke, Noded formatet har all moejlighet att passa dig och gaenget vaeldigt bra. Saeg till om jag och Andreas kan bistaa paa naagot saett.