Det är möjligt att jag är en sucker. Att det här faktiskt bara är en installation, att det snart kommer en lång näsa. Men det får det vara värt. Det är också möjligt, till och med sannolikt att det är ett projekt helt orkestrerat av Avis, snarare än att de två ljuvliga nördarna ”samarbetar” med den stora biluthyraren. (Men samtidigt undrar man. På Avis sajt har man inte ens lyckas få in en vettig länk till tjänstens hemvist på Twitter och Facebook).

Men det spelar ingen roll. Jag måste peka till det här ändå för jag tycker det är så charmerande gjort. Förhoppningsvis tycker jag det inte bara för att de hänvisar till mig och mina vänner i filmen ;)

Det handlar alltså om det gamla konceptet med returbil/freeride/transferkörning, men presenterat på ett helt annorlunda sätt än vi är vana vid. Här handlar allt om Sverigebilens konton på Twitter och Facebook. Det handlar om en ton vi inte sett i de här sammanhangen innan. Och trots att dealen på många sätt är sämre än de traditionella erbjudande så handlar det om något som känns. Filmerna är en sak, brevutskicket en annan. De har iaf kommit ovanför min radarskugga.

Och upp på en del andras radar också. Frisken har gästbloggat på hd.se/taggat, (snygga) ”365 Social Media cases” har också spanat in dem liksom ”Allt om sociala medier”. @zackrisson fick ett brev, @Niclas fick ett brev, @nikkelin fick ett brev.

När jag letade länkar hittade jag att det ÄR Avis-kontrollerat rakt av. Hittade också den här artikeln i Resumé och inser att även jag missar stuff. Nåja, det gör det inte mycket mindre smart. Bara lite tråkigare…

Kraften här är inte de sociala medierna i sig. Det är bara ett redskap, precis som att brevutskicket är ett redskap. Kraften är tonen det görs med. Ha en bra produkt i botten, och prata med ett tilltal som känns – då får du en bloggpost av mig.