661 mail och tomt i brevlådan

Sommar. Mailkaos. Även om jag varit igång i stort sett hela sommaren så har ju en del jobb fått stå åt sidan. Så under ca fyra veckors period har jag sorterat under en hel del mail i min gmail och satt en stjärna på dem. Närmare bestämt 661 mail. Det kommer att ta ett par dagar att komma ner till botten på den högen, för samtidigt är det ju full fart framåt på alla andra plan.

Tomt i lådan

Samtidigt ekar det väldigt tomt i den vanliga brevlådan. Fyra dagar av fem, om inte nio dagar av tio finns det inte ett enda brev här. Inte ens räkningarna, numera. Det är verkligen, verkligen ingen tvekan om att vi trots allt blivit lite mer papperslösa på ett plan…

Jag sörjer inte den analoga brevskörden egentligen, men visst känns det lite extra när det väl ligger ett litet vykort där.

På tal om email (som inte visar några som helst tecken på att vara på väg ut förresten) så publicerade lifehacker ett bra tips idag om ”Gmail superstars och Quick links”.

One more thing: Alltid lika pigga Niclas Strandh undrar på deep.edition hur du valt bloggnamn/handle. Knalla över dit och läs och skriv!

6 thoughts on “661 mail och tomt i brevlådan”

  1. Notering runt e-mail delen:

    Statistiken just nu visar inga tecken på avmattande e-mail användning, men inte heller visar statistiken något större genomslag för social mjukvara i företagen. Detta är något som kommer att ske och när det sker är jag helt övertygad om att mail kommer att få en mindre roll än det har idag.

    Fortfarande en viktigt roll kommer att finnas för e-mail, men mycket av den mail som hämmar “din” produktivitet kommer att försvinna då det kommer hanteras i andra, för just den kommunikationen, bättre kanaler i företagen.

    Sen håller jag med om att det är skönt att brevlådan gapar tomt, men när det kommer nått man väntat på är det en extra kick om man jmfr med inboxen, mer verkligt liksom :)

    Reply
  2. Notering runt e-mail delen:

    Statistiken just nu visar inga tecken på avmattande e-mail användning, men inte heller visar statistiken något större genomslag för social mjukvara i företagen. Detta är något som kommer att ske och när det sker är jag helt övertygad om att mail kommer att få en mindre roll än det har idag.

    Fortfarande en viktigt roll kommer att finnas för e-mail, men mycket av den mail som hämmar “din” produktivitet kommer att försvinna då det kommer hanteras i andra, för just den kommunikationen, bättre kanaler i företagen.

    Sen håller jag med om att det är skönt att brevlådan gapar tomt, men när det kommer nått man väntat på är det en extra kick om man jmfr med inboxen, mer verkligt liksom :)

    Reply

Leave a Reply to FredrikCancel reply