- The Joy of Tech comic… It's a wonderful life Leo Laporte!
- Advertising: How Facebook Became the Biggest CRM Provider – Advertising Age – Digital
- STAFFAN DOPPINGS BLOGG: FÖRVIRRAD PRESSETIK OCH OVILJA ATT TA ANSVAR
- <i>New York Times</i> Bestseller Seth Godin to No Longer Publish Books Traditionally – mediabistro.com: GalleyCat
- You Can Block Any Facebook User Except Mark Zuckerberg
- TWiT’s Leo Laporte loses faith in social media
- Yfrog Image : yfrog.com/m9rq1j – Uploaded by Emanuelkarlsten
- Epic business, life and love stories: My last blog post
- 10 000 tyska sökträffar
- What a digital camera looked like in 1975…
- Svenska politiska partier och Google AdWords
– The joypoll i nedre hörnet är ännu roligare…
– Det är inte bara traditionella medier och journalistiken som har lite trubbel att förhålla sig till de sociala medierna. Problemet lever i allra högsta grad för företag och varumärken också. Eller vänta nu, är det verkligen ett problem? Eller är det en möjlighet…
– @sdopping och jag är överens om det mesta här. Det finns ett kort inslag från Morgonsoffan i TV4 med mig från i morse också, dyker upp här snart: http://www.tv4play.se/1.936603?q=assange
Det kommer också en directors cut, så klart. Ska bara laddas upp på tuben först. Stay tuned.
– ”I like the people, but I can’t abide the long wait, the filters, the big push at launch, the nudging to get people to go to a store they don’t usually visit to buy something they don’t usually buy, to get them to pay for an idea in a form that’s hard to spread …”
– Fantastiskt roligt.
– Mycket märklig historia, på så många plan. Och om han nu är så engagerad i dialogen, hur kan det komma sig att han inte märkte det hör problemet förrän nu? Bahh.
– Och Expressen raljerar över de som raljerar. Men vem startade det här?
– Stephan Ekbergh slutar blogga. Shit så trist. Jag tror inte det vore nödvändigt, egentligen.
– Nyhetstorken gör en sällan besviken…
– Kolla, vilken fantastiskt vacker kamera. Ibland är det nyttigt att bli påmind hur långt vi har kommit.
– Enkel, undersökande verksamhet från Super-gunnar.
Angående Facebook som CRM, jag må ha sagt det förr men säger det igen – det får mig att tänka på Daemon:
http://unclecj.blogspot.com/2009/01/how-i-got-coolest-book-ever-and-future.html
Och så förstås svaret:
http://unclecj.blogspot.com/2009/01/help-daemon-is-actually-talking-to-me.html