Så här dagarna innan Disruptive Media kickar igång på fredag tänkte jag ägna en postning åt en av talarna på detta fantastiska spektakel och ställa mig frågan:

Vem är Brian Solis?

Vem är Brian Solis?

– Principal of Future Works. En PR och kommunikationsbyrå i Silicon Valley.

– En av grundarna till Social Media Club, en organisation som fungerar som smältdegel för web 2.0-världen och har som syfte att skapa kontaktytor och kunskap inom allt 2.0 och social webb.

– Författare till “Putting the Public Back in Public Relations: How Social Media Is Reinventing the Aging Business of PR” tillsammans med Deirdre Breakenridge.

– Författare till “Now is Gone” tillsammans med Geoff Livingston. Boken vann dessutom Axiom Business Book Award.

– Andra böcker och e-böcker inkluderar “The essential guide to social media“, “PR tips for startups“, “The art and science of blogger relations“, “The art and science of social media and community relations“, “The social media manifesto“.

– Solis är också medskapare av många Twitterrelaterade projekt och applikationer.

– Medskapare till BuzzGain. En tjänst som spårar vad som sägs om ditt företag på Twitter.

– Solis bloggar på PR 2.0. Bloggen är rankad i toppen hos Ad Ages top 150 mest inflytelserika bloggar.

Brian Solis på Twitter.

Brian Solis på Facebook.

Brian Solis på Flickr.

Brian Solis