Under juli 2008 hade MySpace 75,2 miljoner unika besökare i USA. Det är den högsta noteringen sedan lanseringen 2004. Det visar trafiksiffror från ComScore som MarketingCharts har publicerat. Sedan juli 2007 har antalet unika besökare till MySpace ökat med 8 procent, vilket motsvarar 5,7 miljoner unika besökare per månad.
Under samma period har Facebook ökat sin publik i USA 8,5 miljoner unika besökare, vilket är en ökning med 28 procent. I juli 2008 hade Facebook 39,1 miljoner unika besökare från USA.
Fortfarande är alltså MySpaces publik nästan dubbelt så stor som Facebooks publik i USA.
Jag fattar inte det här med Myspace… Jag tycker Facebook är mer logiskt, och skönare. Jag blev förvånad när jag såg detta, trodde de låg på ungefär lika mycket.. ;-)
Jag fattar inte det här med Myspace… Jag tycker Facebook är mer logiskt, och skönare. Jag blev förvånad när jag såg detta, trodde de låg på ungefär lika mycket.. ;-)
Snabb fråga; är det enbart besöken man tagit hänsyn till? Eller har man kikat enbart på dem som varit inloggade?
Myspace kan ju vara kul även om man inte är inloggad, medan man inte kan ta del av någonting på Facebook om man inte är medlem.
Snabb fråga; är det enbart besöken man tagit hänsyn till? Eller har man kikat enbart på dem som varit inloggade?
Myspace kan ju vara kul även om man inte är inloggad, medan man inte kan ta del av någonting på Facebook om man inte är medlem.
@sara: Siffrorna gäller unika besök per månad. Dvs inget krav att man ska vara inloggad.
@sara: Siffrorna gäller unika besök per månad. Dvs inget krav att man ska vara inloggad.