[in english] [Läs mer om vilket hallaballo det blev]
Ett av världens högst värderade varumärke, GOOGLE, sitter nu som nummerplåt på min bil. Är det inte märkligt att vägverket inte har något som helst seriöst och juridiskt bindande i sina regler för personlig skylt som hindrade mig? Eller att de inte följer upp den klent formulerade regel som finns om produkt- och företagsnamn. Nu kommer jag alltså att kunna köra omkring i tio år och snylta på Googles renommé. Å andra sidan, jag kanske ska skicka en faktura till dem för på ”nytt reklamformat” (adPlate eller plateSense?)

Ska man vara lite mer seriös – och det ska jag ju vara i den här bloggen – så är det här bara ett exempel av många på hur lite koll vi egentligen har i varumärkesfrågor. Det skrivs spaltkilometer böcker, det finns hela konferenser som handlar om varumärkets betydelse och de mest välavlönade konsulterna av idag finns sannolikt på det här området. Ändå, i så många sammanhang hinner varken regelverk eller tanke med. Det lär jag återkomma till…

Update: nu är skyltarna på plats, och bilderna ligger på flickr

För övrigt, har inte skrivit så mycket senaste månaden. Lite semester spelar in, men mest handlar det om att jag laddar upp i ladorna för det som komma skall. Den 1/9 går äntligen starten på riktigt för utvecklingsbolaget, och fram tills dess är det sjukt mycket att stå i.

Andra bloggar om: , , , , , , ,