Nytt fokus – ett tag

Just nu är det bara att konstatera att det kommer att bli fortsatt lite lägre aktivitet här. Plocka inte bort mig från ditt bloggrulle, jag återkommer hit när jag måste vara riktigt, riktigt personlig. Men merparten av mitt skrivande kommer att landa hos Mindpark och...

Det är inte synd om Farbror Bosse

I helgen när svd.se genomförde sitt misslyckade skifte till ny sajt skickade jag ett sms till Bo Hedin och uttryckte mina sympatier. Bosse är en av mina gamla favoriter från aftonbladet.se-tiden och en härlig person på alla sätt. Tyckte det var synd att han skulle...

Den öppna redaktionen – varför inte?

En annan sak från Branschdagarna i Örebro: ”99% av det redaktionella arbetet kan ske helt öppet” – och det inte bara kan ske, det bör ske öppet.Jag är ju en stor vän av radical transparency, och menar att det absolut har sin plats på en modern tidningsredaktion....

Google Sweden – hur kan det bli så här fel?

Jag gillar ju verkligen google, det är ingen större hemlighet. Jag tycker de är tekniskt briljanta, affärsmässiga genier och att de ofta bildar PR-mässig skola. Men det gäller tyvärr inte på nationellt plan. I synnerhet inte i Sverige. Jag har ju tidigare haft min...

Problemen i branschen är större än vi tror

Härom dagen satt Martin Jönsson och jag i en soffa på Branschdagarna och var tråkigt överens om det mesta. Bland annat lyfte Martin fram uppgiften att ”- Nu är nätet huvudkanalen för nyhetskonsumtion. Även för 65 plus.” Och så är det ju.Sedan kombinerar vi med en av...

Röd tröja … för vem då?

Så var det då dags igen:>In support of our incredibly brave friends in Burma: May>all people around the world wear a red shirt on Friday,>Sept 28.>Please, forward!Jag vette fan. När jag klev av planet nu ikväll hade jag fått fem sms med den uppmaningen. Facebook har...