- Game on: Google and Apple no longer BFFs
- More evidence that cost per click ads are unfair to publishers
- Twitter is Top Social Media Platform at Fortune 100 Companies
- Spotify Close To Getting Its Funding, Between £20 Million to £30 Million
- Associated Press: We Are Not Targeting Bloggers
- Pirate Bay Spokesman Peter Sunde Resigns
- di.se – Även filmbolag prövar ipredlagen
- The Laboratorium: The AP Will Sell You a "License" to Words It Doesn't Own
- YouTube – How Six Songs Collide
- Anna Toss & C:o: Därför tänker jag inte vaccinera mig
- All annonsering är redaktionell
– Hoppas bara det inte är TTYN
– Det är iaf dags att tydligt skilja på äpplen och päron. Och det är hög tid att bli skickligare på att mäta förbi simpla klick.
– Det är nog snart dags att börja prata om twitter-blindness. Att inte Facebook toppar den här listan är ju helt galet. Igår kväll klockan 21.30 var 14% av mina ca 850 “vänner” online och aktiva på FB. Inget annat medie kommer i närheten av en sådan aktivitetsgrad. Och när snart varenda människa finns där så borde det inte vara svårt att se vilken socialamedier-häst man ska satsa på den här hösten (iaf)
– $50 miljoner är verkligen inte småpengar, men om spekulationerna ovan stämmer så blir jag ändå lite orolig. Det ser ju då ut som de släppt till en substansiell cut, mycket större än vad jag hade trott i ett så här sent läge.
– Jag vet inte riktigt vad AP tänker med här. De trasslar in sig i en härva av dåliga formuleringar, som helt säkert nu landat i ett läge där de gör mer skada än nytta. Kolla bara det här stycket:
“As the AP stated more than a year ago, the form is not aimed at bloggers. It is intended to make it easy for people who want to license AP content to do so.”
Eh?
– Peter Sunde rör på sig. Fullt begripligt, den mannen har många järn i elden. kvittar.se dår gärna bli av tex.
– Nu smäller det till. Jag håller en slant på att vännen Patrik Hiselius ska orka stå emot hela vägen. Det här var ju inget mindre än totalt väntat.
– Helt briljant exempel på hur AP:s licenspolicy är totalt wacko. Cory Doctorow på http://www.boingboing.net/2009/08/02/associated-press-wil-1.html plockar upp den och det ska bli kul att följa utvecklingen.
– Norwegian Recycling – så skickligt mixat. Sex kända låtar i en helt ny kombination. 5:51. Värt varje sekund.
– Anna Toss verkar beredd att gå mycket längre än jag för att skydda sig mot influensan, men det är många bra och kloka tankar ändå. Är du orolig för svininfluensan, läs här.
– Bra och nödvändig påminnelse om annonsernas roll i medievärlden. Tack till Emil Ovemar som sporrade Fredrik Strömberg att skriva det här.
Hmm så då borde väl apple ansöka om att bli BFF med Paris H?
Kommentar på FaceBook:
Socialt Nätverksträsk där du kan träffa gammla och nya polare samtidigt som du dränks i reklam och mer eller mindre suspekta nät (läs >Nörd) aktiviteter från Vampyrbett —-> IQ test
Kul att det är fler än jag som tycker det är viktigt att hålla koll på Paris Hiltons akronymer ;)
Att hålla sig ajour med det som händer på löpsedlarna oavsett om det gäller affärs nytt eller nån som har nya affärer ligger väl på min lott :-)
Livet är aldrig allvarligare än vad man gör det till (vilket jag vet med råge, lär berätta det nån dag )
Meta-fråga: hur gör du de här samlingsposterna? Är det via Google Readers shared items?
Japp, och en plugg (ny version in progress)
https://jardenberg.se/shareditems2wp-google-read…
Dum fråga kanske, men betyder inte det att du bara kan ha med länkar från de RSS-flöden du följer? Det händer ju rätt ofta att man snubblar över något utanför ens RSS-radar.
Inte alls bundet till Google Reader/RSS. Det finns en bokmarklet (funkar till och med i iPhone) som löser det: ”Share anything on the web! Just drag this bookmarklet to your browser's bookmark toolbar.”
Mitt riktvärde är att försöka få med minst 50% tips som INTE ligger i mitt vanliga rss-flöde. Misslyckas lite för ofta.