• Humor with dead flies! (15 pics) » Izismile.com – In fun we trust! Pictures, photos, videos, flash, games, celebs, hot stuff
    Fotosidan – Visa album – Flughumor
  • – Underbart kreativt. Måste användas till något bra, någon dag.
    Uppdatering: Jag vill be Magnus Muhr om ursäkt för att jag länkade till en sajt som uppenbarligen rippat hans bilder.  Mina vanliga bloggposter behandlar jag med stor noggrannhet, men de här morgonkommentarerna har en lite annorlunda karaktär. Här går det fort, och då blir det tyvärr fel ibland. Tack till @clindh som uppmärksammade mig på det. 
    För att göra illa ännu värre verkade det som om den tumblr-sida jag länkade till hade annat bus för sig också. @JohanHedberg tipsade, och jag ber om ursäkt för det också.

  • Google Removes PageRank Data From Webmaster Tools
  • – Sådär ja, då är tydligen de sista skärvorna av Google Page Rank som ett publikt begrepp på väg att försvinna. Känns lite sorgligt nästan.

  • David $undin Blöggingz – Sicken fredagspresent: Pure Green Organic Vodka!
  • – Hade det inte varit roligare om vodkan verkligen var grön!

  • Dags att omdefiniera begreppet nyhet « Same Same But Different
  • – Klokt av Hans Kullin, som alltid lyckas få till en analytisk twist. Mitt problem: i kommentarerna, ffa, lutar sig många mot viktan ev redaktörskapet. Urvalet. Samtidigt pekar allt fler stora tänkare på att det verkar som om användare vill ha filterna så nära sig som möjligt.

  • Digital publishing: Making its bookmark | The Economist
  • – Next up: Apple. Det borde ju inte vara speciellt långt borta med en Book Store som kompis till App Store och iTMS. Och ni läste väl att apple redan har fler kreditkortsnummer i sitt system än Amazon. Redan. Det är grymt.

  • Google ökar på alla fronter – IDG.se
  • – Man kan ju inte annat än imponeras över googles siffror och setup genom lågkonjunkturen. Det visar kanske lite på skillnaden mellan mycket av den gamla industrin och den nya.

  • Mindpark #024: När kvällstidningarna slutade sälja journalistik · Mindpark
  • – Olle formulerar det sjukt bra i en bloggpost i #mindpark100 : ”Slutsatsen både läsare och tabloidmakare har dragit under 2000-talet är att kvällspressen har två urstarka ben att stå på: varumärke och distributionskanal.”