- Reading gets personal with Popular items and Personalized ranking
- Apple Prepares to Rock the Market with Hardware Subsidizing Program – Patently Apple
- Chase Carey: Hulu to Charge in 2010 – ADverse: Atkinson on Advertising | Blog on Broadcasting & Cable
- Twitter / Sara Öhrvall: Weirdest experience this w …
- På cykeltur med Nick Cave. Den mobila romanen är här. – DN.se
- Resumé: SVT suddar ut reporterns bröst
- Kindle inte riktigt redo för Sverige | Prylfeber
- Nattens superaffärer skiftar maktbalansen på webben – Nätet med Mikael Zackrisson | blogg – VA.se
- Bing & Google integrerar Real Time Search – nästa utmaning för SEOs
- Teledatalagringen: Told you so!
- Joakim Jardenberg on Gowalla
– Igen, Google fortsätter utveckla Reader. Det är tydligen fler än jag som gillar RSS ;)
– Apple verkar klura på att bygga in annonslösningar riktigt, RIKTIGT, hårt i hårdvaran. Det är inte helt enkelt att se det framför sig, men planen verkar vara att det ska kunna finnas i alla deras devices och att användaren ska tvingas till interaktion med annonserna för att man på så sätt ska säkerställa attention. Fascinerande tanke. Inte helt bekväm – men det lär ju fortsätta att finnas annonsfria prylar att köpa om man är beredd att betala.
– Jag tror vi kan räkna med tuffa tag i Hulus styrelse framöver. Glad att inte vara operativ i den organisationen under 2010…
– Man undrar ju lite vad Bonnier R&D har på gång ;)
– Ahh, äntligen något kreativt. Istället för att boken bara är en textfil med lite fluff som ska läsas i en eboksläsaren är berättelsen en applikation med alla möjligheter det innebär. Och det funkar ju – det är snyggt.
– Men jisses. Alltså, det var kanske inte världens bästa inslag men att sudda det? Hade det varit ett kommersiellt företag vore jag övertygad om att det var ett försök att gå viral. Men i det här fallet vet jag faktiskt inte vad jag ska tro…
– Lustmord på Kindle, återhållsamt, men ändå tveklöst ;)
– Mycket skrivs om twitter/Facebook/bing/Google nu och det är en jäkla röra. Jag är i te lika övertygad om att sökmotorerna köpt in sig, iaf inte att Google gjort det – och iaf inte till volymer som gör det till en affärsmodell.
För twitters del är ju snarare poängen att de får lite trafik till sin webbsajt, vilket ju som bekant är en bristvara (alla som twittrar seriöst använder någon klient och exponeras inte för twitter.com)
– Ännu en text om hur realtime kommer att påverka vår kära gamla serp.
– Unket. Bara så.
– Jag är ju en Brightkite-kille, det har väl knappast undgått någon. Och det lär jag förbli. Men Gowalla har potential att faktiskt OCKSÅ bli en del av mitt incheckande. Än så länge är jag bara ett par timmar gammal i tjänsten, men den har en look and feel som är svårslagen. Grejen? Du spelar liksom ett spel as you go along. Får se om det blir sticky.