- Cat Roulette
- The Future Of Energy? Bloom Energy Boxes Already Power Google, eBay, Others
- Music Industry Piracy Fears: A Historical Perspective [Image Cache]
- Apparently Jason Calacanis Knows He’s Spamming – He Just Thinks It’s No Big Deal | Smackdown!
- Dalai Lama (DalaiLama) on Twitter
- Distimo Blog – Our Presentation From Mobile World Congres 2010 – Mobile Application Stores State Of Play
- Walmart Buys Online Video Service Vudu | Peter Kafka | MediaMemo | AllThingsD
- Hotel Locks Defeated by Piece of Wire, Secured by Towel – Lockpicking – Gizmodo
- #viktklubb | jardenberg unedited
- How Google Buzz Hijacks Your Google Profile
- Google Trends: facebook.com,facebook.se
- Hjalmar 007s it-blogg » Voddler knäckt?
- Isabel busar med Julia – Bolibompa | SVT Play
- Seesmic Web Perfects The Management Of Twitter Followers
- LukeW | Data Monday: Social, Social, Social
- THE Ben & THE Jerry gör Stockholm Central till en glassigare plats idag :) « The Jennie – text och tankar, webb och kommunikation.
- Politik är viktigt
- The next generation of ad serving for online publishers
- MW Communication: Förslag till utveckling av konsumentvägledningen på Twitter
- Ett historiskt ögonblick i svensk historia
– Det var så klart bara en tidsfråga…
– Väldigt, väldigt spännande. Inte minst att de redan används, det är en säker drivkraft för innovation att saker och ting lämna ritbordet.
– Titta så fint. Vem fixar en t-shirt?
– Jason Calacanis får rejält med smisk. Och förtjänar det.
– Bra karma?
– IM+ for Skype: $4.99 i för oss med äpple på telefonen, $29.99 för windows. Wow.
– Men alltså. Oavsett om det finns en alldeles unik teknik bakom (som det påstås), vad fan ska Walmart göra av det? Jag förstår verkligen att Vudu tar pengarna och springer men jag kan inte se att Walmart är rätt miljö för dem att växa och frodas. Apberget, anyone?
– Douglas Adams, killen med koll. (Den referensen behöver jag inte förklara, väl?)
– Jag är nyförälskad. I en våg. Och jag tror och hoppas att vår relation kommer att vara länge. Det här är bara ett naturligt nästa steg i transparensexperimentet – och så klart ett sätt att utnyttja grupptrycket…
– Buzzjacked – känns som ett modeord framplockat för att kunna rasa en smula. Jag menar, ”Marsha Collier, who was shocked […] – det är ju inte så svårt för dina användare att klicka på ”About” istället. Visst borde det kunna vara valbart vilken flik som ligger framme först. Men i dessa realtidstider är det väl inte så märkligt att Google defaultar till Buzz?
– Veckan Google Trends-graf. Det går bra för facebook.se…
– What goes around comes around
– Hittad via @pushahett – och nu väntar vi bara på besked på hur Bolibompa tänkte här. Det MÅSTE vara gjort med avsikt och glimt i ögat, eller hur?
– Loic Le Meur gör ett jättejobb med sin webbapp för att köra Twitter. Jag använder den alltid vid främmande datorer istället för twitters eget gränssnitt. Och nu med en kontakthantering som verkar lämna alla konkurrenter bakom sig. Stort att någon äntligen förstår att kontakterna är en bärande del av Twitter…
– Måndagsdata från Luke. Inte bara purfärska siffror, men kompakt och väl sammanställt. Men det här gör mig lite fundersam: ”Twitter is seeing 50 million tweets per day—that’s an average of 600 tweets per second.”
600 tweets per sekund – det måste ha varit innan #mel2010 startade? Titta in här nästa gång det är Melodifestivalen: http://live.twingly.com/#mel2010
– här är förresten fler live-kanaler: http://live.twingly.com/ och här kan du analysera melodifestivalen på ett annat sätt: http://www.eventbuzz.se/seasons/2010
– Ibland retar det mig en smula att jag inte bor i sthlm. Jag hade garanterat smugit ner till Centralen för att träffa herrarna Ben Cohen och Jerry Greenfield.
– Jag gillar hur Magnus och redaktionen brinner även för sådant som inte ger snabba cash eller billiga poäng. Ja, politik är viktigt.
– Det har varit mycket snack om det här idag. I praktiken är det ju adjö till gamla hederliga GAM och jag är lite orolig för att det ska bli bloated och tungt som många andra system.
Dessutom kommer man börja ta betalt. Över 90 miljoner annonsvisningar per månad och det kostar. AdSense är såklart undantaget räkneverket, man ska sannerligen inte anklaga Google för att vara tappade bakom en hiss ;)
– Kanske inte helsåld på just de här taggarna, men jag gillar hur vi diskuterar och resonerar runt hur de ska utvecklas. Det finns en sajt för det också och det finns många tankar hos tex Chris Messina (kan inte länka just nu). Men processen är nästan lika intressant som utfallet, så hugg in.
– Det håller verkligen på att bli en genomgripande kris. Intressant att notera att vi fortfarande är så beroende av fysiska transporter
Jag har också tänkt på det och irriterat mig lite på att vi kommit så kort. Eller så är det så att det fysiska mötet fortfarande är viktigt utifrån en djupt mänsklig sida av oss. Fast det vore skönare att kunna köra ett webinar hemifrån Strandh.DigitalPR HQ än att behöva åka ner till Småland just nu…
Angående garnsnoppen:
http://www.expressen.se/noje/1.1876500/garnnyst…