Ledande företag inom internetmarknadsföring

Det kom ett mail från en snubbe som hävdar att han jobbar på företaget som är ”ledande företag inom internetmarknadsföring” och att han kan hjälpa mig att komma in bland topp 10 på google.

Tack, men nej tack. Lite grundläggande bakgrundkoll hade nog inte skadat…

God dag

Jag tror jag kan hjälpa dig att maximera effekten av er synlighet på Google. Jag kan erbjuda dig en lösning där du bara betalar efter topp 10 placering på Google!

En sponsrad länk ger idag cirka 25% av alla klick medan att synas i den vänstra riktiga listan ger 75% av klicken. Jag tror vi kan hjälpa dig på ett bra sätt att öka era klick.

Jag arbetar på MediaAnalys, ett av nordens ledande företag inom internetmarknadsföring, med över 3700 genomförda kunduppdrag. Läs gärna mer om oss på www.mediaanalys.se eller kontakta mig för mer information om hur vi kan hjälpa dig

Med vänliga hälsningar

Robin Grannesberger
Säljare
[email protected]
0480-780866

MediaAnalys Trisodium AB
Skeppsbrogatan 6
392 31 Kalmar
www.mediaanalys.se
Org nr: 556705-8424

Och förra gången Mediaanalys ville ”hjälpa mig” så tog det flera vändor med stöddiga mailsvar innan jag fick det här:
Jag har nu gjort en djupare analys av din/er webbsida och jag förstår att om ni vill ha hjälp med sökmotoroptimering och synlighet, så vet ni var ni ska vända er.
Mitt mail skickade jag för att jag ville informera om vad vi kan hjälpa till med, detta inser jag nu var felaktigt.

Men nu orkar jag inte. /dev/null

6 thoughts on “Ledande företag inom internetmarknadsföring”

  1. Kan bara instämma. Säljare som kontaktar ett prospekt utan att först ha kollat upp vem det är man kontaktar och vad man sysslar med borde för evigt dömas till den eviga skärselden.

    Reply
  2. Många ledande företag finns det, jo.

    Det förvånar mig att en bransch som är tämligen välförsedd med räknekunniga människor, så radikalt har misslyckats med att räkna på, och visat, hur mycket förlust ett bolag kan göra på grund av den här sortens felsteg.

    När historier av det här slaget upprepas kommer alltså bolaget att ta på sig ständigt nya kostnader för att åter komma upp i nivå.

    Hur svårt kan det vara att inse värdet av ett grundligt förarbete inför en möjlig kundkontakt? Och omvänt, vad det kostar att inte göra det?
     

    Reply
    • Dessutom är förarbetet gjort på några minuter för att i alla fall skaffa sig en något så när överblick på vem man kontaktar.
      Borde tillhöra standardrutinen. 

      Reply
  3. Jag förstår inte varför man inte Googlar först, om det nu är ens jobb att vara bra på Google. Fick ett mail idag som refererade till Kundo som “din sida”. Kundo är ju hundratals helt olika forum, med helt olika ämnen. Om man inte förstår grundkoncepten, varför är man då i SEO-branschen? Helt galet.

    Reply

Leave a Reply