Marketing Charts rapporterar om de senaste besökssiffrorna från Nielsen Online (unika besökare) för de tio största sociala nätverken i USA gällande mars 2008. MySpace toppar och ökade sin trafik med 8 procent under mars i år jämfört med mars 2007. Den totala publiken på MySpace i USA uppgick till 60,4 miljoner unika besökare under mars 2008, vilket är mer än dubbelt så många som tvåan Facebook har. Däremot ökade Facebook kraftigt och har nu dubbelt så många besökare jämfört med vad de hade för ett år sedan. Upp 98 procent till 24,9 miljoner besökare.

LinkedIn ökade antalet unika besökare med hela 319 procent sedan mars förra året, till 7,9 miljoner. Det ska jämföras med 1,9 miljoner för ett år sedan och nu har de passerat Windows Live Spaces och tar fjärde platsen.

Topp 10 sociala nätverk

Jämfört med föregående månad (februari 2008) ökade Facebook med 24 procent, Reunion växte med 14 procent, MySpace och LinkedIn ökade med 9 procent respektive 7 procent.